Geçtiğimiz yıl makyajlanan Mercedes A Serisi’nden sonra, aynı operasyon CLA’da da gerçekleştirildi. Yapılan yenilikleri ayırt edebilmek içinse dikkatli gözlere sahip olmalısınız.
Kompakt sedan sınıfına 2012 yılı sonlarında CLA ile hızlı bir giriş yapan Mercedes, aradan geçen yılların etkisinden sıyrılabilmek için otomobili güncelledi ve güncel halini ilk kez Nisan ayında New York’ta bizlere gösterdi. CLA’nın makyajlı versiyonunu ayırt etmek için farlara, radyatör ızgarasına, ön ve arka tamponlara ve stop desenlerine dikkatli bakmak gerekiyor. Ayrıca jant seçeneklerinin de yenilendiğini söylemeliyiz.
A Serisi’ndeki benzer değişimler CLA’da da gerçekleştirilmiş. Gösterge tablosu daha modern bir merkezi ekrana sahip ve direksiyon simidi değiştirilmiş. Bu arada ortada asılı duran ekran da artık 8 inç boyutunda satın alınabiliyor ki eski ekrana göre daha kaliteli görünüyor. CLA’da kullanılan malzeme kalitesi eskisi gibi; kokpit sınıf standartlarında olsa da orta konsol, kokpit alt kısmı ve ön-arka kapı içlerinde kullanılan malzemeler, Mercedes standartlarının gerisinde kalıyor. Benzer kalite sorunları bagaj kapağı içindeki sac birleşim noktalarında da göze çarpıyor.
CLA’nın ön,ön çapraz, arka ve arka çapraz görüş açılarıysa yapısı gereği oldukça sınırlı; neyse ki geri görüş kamerası manevraları kolaylaştırıyor. Önde yetişkinler için iyi bir diz-baş-omuz mesafesi bulunan CLA’nın arka kısmıysa çok sıkıntılı. Dar kapı aralığıyla ilk başta kendini belli eden arka bölümde boyunuz 1.65’in üzerindeyse kafanızın tavanla münasebete girmemesi mümkün değil. Diz ve omuz mesafesi sınıf standartlarında olan CLA’nın 470 litrelik bagaj hacmi ihtiyaçları karşılıyor.
CLA 180 d’de çoğumuzun artık bildiği Renault kaynaklı 1,5 litrelik turbo beslemeli dizel makine kullanılıyor. 109 bg gücündeki motorun maksimum torku 260 Nm ve 1750 ile 2500 d/dak aralığında üretiliyor. Alt devirlerde eskisine oranla daha canlı olan motorun orta devir aralığındaki performans hissi yeterli. 7 ileri vitesli çift kavramalı şanzıman özellikle ilk üç viteste kararsızlık yaşayabiliyor ve yer yer sarsıntılı geçişler vuku buluyor. Ortalama yakıt tüketiminin 5,4 lt/100 km seviyesinde olmasıysa yüz güldürücü bir gelişme.
Gerçekten sportif bir tasarıma sahip olan bir sedandan elbette yüksek sürüş keyfi beklenmesi garip karşılanacak bir durum değil. CLA’nın direksiyon tepkileri çok başarılı, hızlı çalışıyor ve geri bildirim seviyesi ağabeylerinden daha başarılı seviyede. Kolay kolay izinden çıkmayan CLA’nın yol tutuş seviyesi de yüksek. Düz konumda ve iyi kaliteli yollarda huzurlu bir otomobil olan CLA, ara sokaklarda ve bol çukurlu yollarda sesli çalışan ve enine darbeleri sönümlemekte zorlanan bir karaktere sahip. A Serisi için geliştirilen yeni değişken, ayarlanabilir süspansiyon sistemini 1,5 sene önce Stuttgart’da deneyimlemiştim ve otomobile bambaşka bir karakter kazandırdığını söylemiştim ki bu sistem CLA’da Türkiye gibi kötü yol kalitesine sahip olan bir ülkede standart olarak sunulmalı diye düşünüyorum.
YAZI: KEREM TOKMAK
FOTOĞRAF: GÜRKAN ÇAĞLAR
0 comments