Son zamanlarda insanların “yüksek ve büyük araba” arzusunu karşılamak üzere otomotiv sektörünün en büyük silahı haline gelen SUV’lere pick-up modelleri de eklendi. Ardından gelen “premium pick-up” tabiriyse aslında pick-up araçların üretim amacıyla tezat oluşturuyor. Volkswagen Amarok da Aventura versiyonuyla birlikte premium pick-up’lardan biri. Dışarıdan bakıldığında ticari bir araç olmasına rağmen ticari amaçla üretilmediğini belli eden Amarok Aventura’da 20 inç büyüklüğündeki jantlar ve bi-Xenon farlar standart. Ayrıca otomobil, Comfortline versiyonu haricinde arka aksında da havalandırmalı disk frenler kullanıyor.
Aynı havayı kabininde de devam ettiren pick-up, Aventura versiyonunda ticari bir araç olmaktan hayli uzak. Elektrikli olarak ayarlanabilen Nappa deri koltukları ve 6.33 inç büyüklüğündeki dokunmatik multimedya sistemiyle biraz daha yükseltilmiş Tiguan hissiyatı yaratılmış. 6.33 inçlik ekranda, Apple CarPlay ve Android Auto sistemlerinin de bulunması büyük avantaj. Yeteri kadar eşya gözünün bulunduğu Amarok Aventura’da kapı içi gözleri de ticari bir araçtan beklenmeyecek şekilde süngerle kaplanmış. Kullanılan plastik yumuşaklığıysa ticari bir araçtan beklenecek şekilde sert. Fakat bu sert plastiklere dokunmadığınız sürece bir pick-up’ın içinde olduğunuzu unutabiliyorsunuz. Ayrıca sadece bir adet USB bağlantısının bulunması ve bu tür bir arazi aracında 220V güç çıkışının bulunmaması bir eksiklik.
Gelelim test aracımızın asıl test edilme amacı olan bölümüne. Yeni Volkswagen Amarok Aventura 3.0 litrelik hacme sahip V6 dizel motoru kullanmaya devam ediyor. Fakat küçük ekstralarla. Üzerinde güncelleştirilmeler yapan bu motor artık 258 bg güç ve 580 Nm tork üretiyor. Overboost özelliğine de sahip olan bu ünite 50 – 120 km/s hızları arasında gaz pedalına basış oranınıza göre geçici bir süre 272 bg’ye kadar güç üretebiliyor. Böylelikle özellikle ara hızlanmalarda etkileyici anlar yaşatan Amarok Aventura, başınızı geriye yaslamakta hiç zorlanmıyor. Bu gücünü 8 ileri tam otomatik şanzımanla yola aktaran pick-up’ın vites geçişleri kabinde herhangi bir sarsıntı yaratmıyor. İlk gaz tepkisiyse, Volkswagen’in diğer modellerinde sunduğu çift kavramalı DSG şanzımandan daha iyi.
Ürün gamındaki tüm otomatik vitesli seçeneklerinde sürekli 4 tekerlekten çekiş sistemi sunan Amarok’ta seçilebilir bir 4X4 sadece manuel şanzımanlı Highline donanım paketinde bulunuyor. Rakiplerinde olduğu gibi ihtiyaç olmadığı anlarda arkadan itişli bir çekiş sistemine geçemeyen Amarok Aventura, buna rağmen yakıt ekonomisinde tutumlu davranmayı başarıyor. Dikkatli kullanımlarda şehir içinde 9.0 lt/100 km gibi değerler görülebilirken her aşırı beslemeli motorlarda olduğu gibi performanslı kullanımların faturası biraz tuzlu olabiliyor. Arazide kullanılacak donanımlar bakımından da zengin olan aracın test ettiğimiz Aventura versiyonunda; mekanik diferansiyel kilidi ve yokuş iniş destek sistemi standart olarak geliyor. Özetlemek gerekirse Volkswagen Amarok, Aventura versiyonunda sunduğu konfor ekipmanları ve sahip olduğu arazi yeteneğiyle birlikte hem şehir içinde hem de yol dışında kullanması keyifli bir araç. Ayrıca sahip olduğu performansı da unutmamak gerek.
0 comments