Japon üreticilerin turbo beslemeli motorlara karşı ön yargıyla yaklaştıkları yadsınamaz bir gerçek. Sorunsuz otomobiller üretmekle ün yapan bu “Uzakdoğu’lu dahiler” aslında bu başarının bir kısmını atmosferik motorlarına borçlular. Otomobillerini turbo şarjlı motorlardan daha dayanıklı ve uzun ömürlü fakat daha verimsiz atmosferik beslemeye sahip motorlarla donatan Japonlar günümüzün şartları gereği değişiklik yapmak zorundalar. Suzuki Vitara S ise bu durumun canlı bir örneği. Firmanın Swift Sport’ta da kullanacağı 1.4 litrelik, turbo beslemeli Boosterjet benzinli ünitesini kullanan kompakt SUV 140 bg güce ve 220 Nm torka sahip. 6 ileri tork konvertörlü tam otomatik şanzımanın yardımıyla bu gücü ve torku yola aktaran Vitara, sınıfına göre hafif sayılabilecek ağırlığının da yardımıyla iyi bir şekilde ivmelenebiliyor.
Vitara S’nin yol tutuş kabiliyeti performansı kadar göz doldurmasa da 4 tekerlekten çekiş sisteminin getirdiği avantaj ile virajlı yollarda tehlike oluşturmadan yol alabiliyor. Süspansiyon sisteminin de yarı sert ayarıyla yol tutuşa katkıda bulunduğu otomobil, “insancıl” tümsekleri absorbe etmekte zorlanmıyor. Ülkemizdeki “şaşırtıcı” yol bozukluklarını emmekte ise zorlandığı söylenebilir. Direksiyon sistemi, yumuşağa kaçan ayarı nedeniyle performanslı kullanımlarda pek yardımcı olmasa da şehir içindeki manevralarda rahat hareket edebilmenizi sağlıyor. 1.4 litrelik benzinli motor ünitesi, turbo şarjlı olduğundan dolayı yakıt tüketiminde esnek bir yapıda. Ekonomi yapmak istediğinizde iyi cevaplar verebilen otomobil, performanslı kullanımlarda ise hiçbir masraftan kaçınmıyor.
Suzuki Vitara S, kabin içine geçildiğinde biraz kafaları karıştırıyor. Bir tarafta kokpitin ortasında bulunan 10.1 inç büyüklüğündeki multimedya ekranı ve deri-süet karışımı koltuklarıyla süet döşemelere sahip kapı içleri otomobile premium bir hava katarken diğer kısımlarda kullanılan plastikler bu havanın altında kalıyor. Buna rağmen Japon firmanın bu konuda mantıklı bir şekilde hareket ettiği söylenebilir. İç mekanın içinde kullanılan malzemelerin sert yapıda olmasıyla sağlanan tutumluluk otomobile sınıfında görülmesi zor olan sistemleri getirmiş. Adaptif hız sabitleyici ve ön çarpışma uyarı sisteminin bulunması sürücüyü sevindiren özelliklerden. Fakat çarpışma uyarı sistemi, İstanbul gibi sıkışık trafikte ilerlemeniz gereken şehirlerde biraz “korkak” kalıyor.
Arka koltuklarda yeterli bir ferahlık sunan otomobil, 375 litrelik bagaj hacmiyle de sınıfının standartlarını karşılayabiliyor. Vitara, ön ve arka koltuklarında ise herhangi bir kolçak bulundurmuyor. Suzuki Vitara, S donanım seviyesinin All Grip 4X4 versiyonunda standart olarak sunduğu adaptif hız sabitleyici, radar destekli fren sistemi, anahtarsız çalıştırma, 10.1 inçlik dokunmatik multimedya sistemi, süet döşemeli ve ısıtmalı koltuklar, geri görüş kamerası, alaşımlı pedallar ve çift gövde rengi opsiyonuyla birlikte 140.500 TL’lik bir fiyat etiketine sahip.
0 comments