Otomobil tutkunu erkeklerin, hatta zaman zaman kadınların bu tutkuları ilk çocuklarının dünyaya gelmesiyle hızlı bir törpülenme sürecine girer. Hayalleri süsleyen cabrio ve coupe spor otomobiller bir anda yerlerini MPV’lere ve crossover tarzı kullanışlılık çılgını otomobillere bırakırlar. Son günlerde otomobil üreticilerinin bu törpülenmeye dur demeye başladığını görmeye başladık.
Skoda Octavia. Hepimizin iyi bildiği, ferah, kullanışlı, konforlu, güvenli ve ekonomik bir otomobil. Sıradan bir Octavia’yı tercih etmek veya etmemek için hiç bir sebebimiz olamaz. Fakat Skoda’nın RS logosunu taşıyan Octavia’sı bu kaideyi bozuyor. 2 litrelik turbo motor, spor koltuklar ve 19 inç jantlar Octavia modeliyle hatırladığımız özellikler değil.
Dışarıdan bakıldığında RS, standart modelin yüksek donanımlı versiyonu gibi görünüyor. Bi-Xenon farları, siyah ızgaraları ve geniş hava girişli ön tamponu onu ele veren unsurlar. 19 inç jantları oldukça şık ve dikkat çekmeyi başarıyor. Arka kısım ise biraz daha RS’in özünde ne olduğunu ele vermek istiyor. İki adet büyük egzoz çıkışı, sportif bir arka difüzör, spoyleri ve kocaman RS logosu. Herkes yanınızdan hızla geçen bu Octavia’nın RS olduğunu fark edebilir.
Gelelim en can alıcı kısma…
2 litrelik TSI motor 220 bg güç ve 350 Nm tork üretiyor. Otomobil 1500-4400 d/dak aralığında maksimum torka, 4500 d/dak’dan itibaren de maksimum güce sahip. DSG şanzımanla bu veriler birleşince Octavia’ya etkileyici bir hızlanma potansiyeli katıyor. Potansiyel diyorum çünkü Octavia’nın ön lastikleri bu şiddeti kaldıramıyor. Pirelli PZero lastiklere ve elektrikli diferansiyel kilidine rağmen gösterge panelindeki çekiş kontrol ışığı yanıp sönmeye devam ediyor. Bu kadar kolay hızlanabiliyor olması onun verimli olmasını kolaylaştırıyor. Karma tüketim verisi Skoda tarafından 6.4 lt/100km olarak verilmiş. Bu rakam benim elde ettiğim 9.4 lt/100km’nin yanında oldukça iyimser olsa da ben tüketimden oldukça memnun kaldım.
Octavia RS virajlarda da spor bir otomobil olarak başarılı diyebilirim. Ufak bir önden kayma isteği olsa da kolaylıkla kontrol edilebiliyor. Müdahale anında direksiyon tepkinizi biraz daha artırırsanız arka kısım hareketlenmeye başlıyor ve RS daha eğlenceli hale geliyor. Fren performansımdan da etkilendiğimi söylemeden geçemeyeceğim. Octavia RS bu konuda da bana güven verdi.
Donanımında standart olarak adaptif bi-Xenon farlar, lastik başınç kontrol sistemi, LED gündüz farları ve stop lambaları, hız sabitleyici, yağmur sensörü, far sensörü, çift bölgeli otomatik klima, park sensörü ve değişken sürüş modları bulunuyor. Bu halde alacağınız RS 132.400 TL. Fakat test otomobilimizdeki gibi metalik renkler, rezistanslı ön cam, 19 inç jantlar, panaromik sunroof, ısıtmalı koltuklar, 570W ses sistemi ve navigasyon donanımları da eklendiğinizde karşınıza 154.600TL’lik bir fatura çıkıyor.
Bu noktada Octavia RS ikiye ayrılıyor. Octavia amblemi bize kendini kanıtlamış, günlük ihtiyaçlarınıza sorunsuzca cevap verebilecek bir otomobil sunuyor. RS armaları ise tahmin etmediğiniz kadar sportif ve agresif bir ruhu temsil ediyor. Bundan sonrası bütçenize kalmış; ya iki otomobilin yapabildiğini yapabilen tek bir otomobil satın alabilir, ya da aynı işleri aynı şekilde yapabilecek iki farklı otomobil.
YAZI: SARPER SABUNCU
FOTOĞRAF: GÜRKAN ÇAĞLAR
0 comments