B sınıfı crossover modeller arasında uzun süredir Renault’u temsil eden Captur geçirdiği makyaj operasyonunun ardından artık daha rekabetçi.
Her geçen gün rekabetin daha da arttığı B sınıfı crossover’ların arasında uzun süredir yer alan Renault Captur, geçirdiği makyaj operasyonu ile daha rekabetçi hale geldi. Markanın B sınıfındaki temsilcisi Clio modeli üzerine inşa edilmiş olan Captur makyaj operasyonu ardından tasarım anlamında da daha iddialı hale geldi. Radyatör ızgarasındaki değişimler, hem ön hem de arka tamponun altında yer alan kaplamalar modelin arazi kimliğini ortaya çıkarmış. Ön tamponların köşelerinde yer alan C şekilli LED gündüz farları da bu tasarımı destekliyor.
Otomobilin içine geçtiğimizde ise tanıdık tasarımın devam ettirildiğini görüyoruz. En önemli değişim ise otomobilde kullanılan malzemelerde olduğunu görüyoruz. Eski modele göre daha kaliteli malzemelere sahip olan makyajlı Captur aldığı eleştirilerin önüne geçmeyi hedefliyor. Fakat sınıfında daha iyi malzeme kullanan modeller bulunuyor.
Kullanım kolaylığı açısından önemli bir sıkıntısı bulunmayan Captur’un yaşam alanı da sınıfı standartlarında. Yerden yüksek oturma pozisyonu ve otomobilimizde bulunan cam tavan sayesinde ferah yolculuklar yapmak mümkün oluyor. Otomobilin gerek orta konsolunda gerek kapı içlerindeki gözler ise kullanıcıyı sıkıntıya düşürmüyor.
Otomobilin en başarılı noktalarından biri şüphesiz motoru. Birçok Renault modelinde gördüğümüz ve kendisini kanıtlamış olan 1.5 dCi motor, 90 beygir güç üretiyor. Test otomobilimizde yer alan 6 ileri otomatik şanzımanla uyumlu çalışan motor düşük yakıt tüketimi elde etmenizi de sağlıyor. Gerek şehir içi gerekse şehir dışı kullanımda rahatlıkla ortalamanızı düşürmek mümkün. Eco modu ise düşük tüketim hedefinize ulaşmanıza destek oluyor.
Otomobilin performans verileri ortalamalar dahilinde. 0’dan 100 km/s hıza 13.8 saniyede ulaşan Captur’un maksimum hızı ise 172 km/s olarak açıklanmış. Bu değerler kulağa düşük gelse de şehir içi kullanımda kullanıcısına sıkıntı yaratmıyor. Modelin başarılı yakıt tüketimi bu değerleri unutturuyor. Şehir içi 4 litre olarak açıklanan tüketim şehir dışında ise 3.4 litre olarak açıklanıyor. Sürüşlerimiz sırasında bu rakamlara rahatlıkla yaklaştık. Fakat hızınızı 120 km/s üzerinde tutarsanız bu rakam yükselmeye başlıyor.
Captur ile virajlı yollara geçtiğinizde modelin yerden yüksek yapısı ve hafif direksiyonunun dezavantajını görüyorsunuz. Yerden yüksek yapısı nedeniyle virajları çok sevmeyen Captur’un direksiyon sistemi ise yoldan gelen verileri kullanıcısına pek iletemiyor. Modelin yerden yüksek yapısı arazi kabiliyetini akıllara getirse de Captur’un böyle bir iddiası yok.
Eğer B sınıfı crossover düşünüyorsanız ve ekonomil bir model arıyorsanız Captur bu konuda öne çıkıyor. Başarılı motor ve şanzımanı, makyaj sonrası daha iddialı hale gelen tasarımına rağmen düşük yol tutuşu ve performans verileri modelin eksik yanları.
Yazı: Egemen Özten
Fotoğraflar: Gürkan Çağlar
0 comments