Opel’in yenilenen crossover modeli Mokka; artık daha teknolojik ve daha modern. Estetik operasyonla adının sonuna ‘X’ alan Mokka, yüksek fiyatıyla başarılı olabilecek mi?
Bazı otomobiller üretim amacıyla ya da sunduklarıyla diğerlerinden ayrılır. Kimi iyi sürüş dinamikleri kimi ise konfor vaat edebilir. Yahut iyi tüketim değerleri veya performans iddiasında bulunabilir. Peki hepsine birden yaklaşabilenler? Bu mükemmel karışımı yakayabilenler otomobil tarihinde iz bırakmaya hak kazanır. Fakat buna yeltenip beceremeyenler tozlu sayfalarda kaybolur. Mokka X’in tarihi ise şimdi başlıyor. Opel’in yenilenen crossover modeli mükemmel karışımı yakalayabildi mi? Hep birlikte göreceğiz.
Mokka 2012 yılında yola çıktığından beri 600.000 adetten fazla sattı. Opel’in crossover segmentinin geleceğini bir çok markadan erken görmesinin bir ürünü olarak ortaya çıkan Mokka, Alman üretici için karlı bir iş oldu. Fakat yaşlanan yüzü ve görece verimsiz teknolojileriyle yenilenmeye ihtiyaç duyan model, sonunda kapsamlı bir estetik operasyona maruz kaldı ve adının sonuna X takısını da alarak kullanıcısının karşısına çıktı. Peki yeni Mokka X’de neler değişti?
Artık bir çok markadan alıştığımız üzere makyaj ve yenilenme operasyonlarından otomobillerin gövdesi çok az nasibini alıyor. Bunların sonuncusu da Mokka X. Bu yeni Opel’in silüetinde de ciddi bir değişiklik bulunmuyor. Aracın ebatları neredeyse aynı (Buna 356 litrelik sınıf standartlarındaki bagaj da dahil). Farklar, ziyadesiyle aracın yüzünde ve arka kısmında toplanmış durumda. Aydınlatma grubunda kullanılan köşeli LED tasarımı, yeni ön ızgara ve tamponlardaki illüzyonlarla çok daha dinamik bir görüntüye kavuşan Mokka X’in tüm değişiklikleri maalesef bunlarla sınırlı. En dikkat çeken değişiklik ise eski nesildeki Bi-Xenon AFL+’ın yerini alan Full LED AFL+ farlar. Sürüşe duyarlı olarak çalışan farların aydınlatma performansına diyecek laf yok.
Mokka’da en büyük değişimin yaşandığı yer ise kokpit. Astra ile başlayan tasarım konseptine uygun olarak hazırlanan yeni konsol, Mokka X’in elini güçlendiren en büyük koz. Önceki modelde eğreti duran bilgi-eğlence sistemi ekranının, konsolun orta bölümüne dahil edilmesi ile tasarım anlamında bütünlük yakalanmış. Ayrıca değişen gösterge tablosu ve tam ortada konumlandırılan 4.2 inçlik yol bilgisayarı ekranı, Mokka’nın modernleşme hareketinin büyük adımlarından birini oluşturuyor.
Bilgi-eğlence sistemi demişken; 7 veya 8 inç olarak alınabilen IntelliLink, Apple Car Play ve Android Auto ile uyumlu. Yüksek çözünürlüklü ekranın arayüzü oldukça başarılı. Tepkiler konusunda ise biraz daha hızlanmaya ihtiyacı var. Ayrıca eklemekte fayda var ki; opsiyonel olarak satın alınabilen navigasyon sistemi hızlı ve kolay kullanılıyor. Mokka X’de ayrıca ‘Opel Eye’ olarak bildiğimiz yol radarı bulunuyor. Sürücüyü; yol tabelaları, önden gerçekleşebilecek kazalar ve şerit dışına çıkma gibi durumlarda uyarabilen bu sistem oldukça önsezili çalışıyor.
Mokka’ya güç veren ünite ise Opel’in 1.6 litrelik dizeli. Kanımca markanın son yıllarda yaptığı en başarılı hamlelerden birisi olan bu güç ünitesi, diğer modellerdeki karakterini Mokka X’e de yansıtıyor. 1462 kilogramlık gövdeyle hızlanmakta sorun yaşamayan 136 bg gücündeki Mokka, biraz daha alt devirlerde 320 Nm torkunu kullanmaya başlasa fena olmazdı. Yine de karma tüketimde 6 lt/100km olarak ölçtüğümüz tüketim değeri iyi bir sonuç olarak değerlendirilebilir. Motorla iyi bir ikili olan tork konvertörlü 6 ileri otomatik şanzımanın ara sıra yaşadığı kafa karışıklıkları ise affedilmeyecek türden değil.
Peki yeni Mokka X yolda nasıl? Nispeten iyileşen süspansiyonlar ve yalıtım haricinde değişen pek bir şey yok desek yalan olmaz. Mokka X sınırlarına geldiğinde (ki bu çabuk oluyor) ön kısım tutunmayı bırakıyor. Direksiyonun gerçekten ön tekerlere bağlı olduğundan şüphe duyuyorsunuz. Öyle ki herhangi bir geri bildirim söz konusu değil. Mokka X’in fire verdiği bölgelerin başında burası geliyor. Fakat çalışma aralığı geniş süspansiyonlar, yoldaki çukur ve engebeleri çok medeni bir şekilde absorbe ediyor. Otomobili rakiplerinden bir adım öne çıkaran bu konfor etkenini destekleyen; ergonomi uzmanı AGR’nin alt yapısıyla üretilmiş deri koltuklar, uzun yolculukların eziyete dönüşmesi engelliyor. Hatta keyifli bir hale getiriyor.
Crossover’ların müşteri kitlesi düşünüldüğünde, Mokka X’in elindekilerle ‘başarılı’ olmaya çok yakın olduğu ortada. Konforlu sürüş, teknolojik kokpit, ilgi çeken tasarım, başarılı güvenlik sistemleri, iyi tüketim… Görünen o ki Opel’in crossover modeli Mokka X, ideal karışıma biraz daha yaklaşmış durumda. Fakat 106.350 TL’lik fiyat etiketi, bulunduğu sınıftan ziyade üst sınıftaki rakiplerine daha yakın. Bu da onun en büyük handikapını oluşturuyor. Ama yine de kendi segmentindeki rakiplerinden daha olgun olduğu düşünüldüğünde, Opel’in tek modelle birden çok ligde mücadeleye girmesi anlaşılabilir.
Yazı:Mehmet Akif DOĞAN
Fotoğraflar: Omar BAHLOL
0 comments