Sürüş İzlenimi | Opel Astra Turbo

Astra model ailesinin 200 beygirlik en güçlü üyesi; turbo beslemeli motoruyla, OPC Line donanımıyla ve dinamik sürüş karakteriyle karşımızda. 

Opel’in 2015 yılında üretime giren en yeni Astra’sı, ülkemizdeki ürün gamına 200 beygirlik turbo destekli versiyonunu ekledi. Sadece OPC Line donanımıyla satılan “yarı ateşli” Astra, 280 Nm torkuyla 0’dan 100 km/s hıza 7.2 saniyede çıkabiliyor ve 235 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor.

6 ileri tork konvertörlü otomatik şanzımanla gücünü yola aktaran Astra, neredeyse hiç kayıp yaşamadan hızlanma kabiliyetine sahip. Yüksek beygir gücü ve önden çekişin beraber olduğu durumlarda kaçınılmaz olan tutunma problemleri, akıllıca çalışan stabilite kontrol ve anti-patinaj sistemleriyle en aza indirgeniyor. Ara hızlanmalarda 1650 d/dak itibariyle üretilen maksimum tork görevini layıkıyla yapıyor. Fakat yine de şanzımanın Astra’nın dinamizminin gerisinde kaldığı bir gerçek. Daha hızlı geçişler otomobilin sürüş karakterini mükemmelleştirebilirdi.

Pek çok rakibinin mücadele etmekde zorlandığı tork yönlendirmesinin boyunduruğu altına girmeyen Astra, viraj içinde tahmin edebileceğinizden çok daha dinamik. Önden kayma eğilimi yok denecek kadar az olan otomobil, direksiyon girdilerine verdiği hızlı cevaplarla alkışı hak ediyor. Süspansiyon dengesi ise bir Opel modelinde yakalanan en optimum ayarlardan olabilir. Şehirde makul performans, pistte ortalamanı üstünde skor.

Sport modunun yardımıyla başarılı bir “dinamik sürüş karakteri” sergileyen Astra, şehir içinde özensiz kullanımda 10 lt/100km gibi bir tüketim değerine sahip. Fakat daha az trafikli rotalarda bu rakamı 8 lt/100km civarına düşürmek mümkün. Tabi Opel Astra Turbo sizi “gaza getirmezse”.

Hatırı sayılır donanım listesiyle üst sınıftaki premium sedanları bile geride bırakan Astra; koltuk ısıtma ve soğutma, masaj fonksiyonu, LED Matrix ön farlar, geri görüş kamerası, park asistanı gibi bir çok donanıma sahip. Test aracımızdaki bazı donanımlar opsiyon listesinde olsa da kompakt sınıfta bu özellikleri görmek bizi şaşırtıyor. Özellikle de elektrik desteğiyle kontrol edilebilen AGR koltuklar ve LED Matrix farlar en çok dikkat çekenlerden.

​Tüm sundukları karşısında 110.900 TL’lik fiyat etiketine sahip Opel Astra Turbo, ​bazı rakiplerine karşı “uygun fiyatlı” olarak bile tanımlanabilir. Dizel-otomatik kombinasyonu yerine daha dinamik bir otomobil arayanlar bolca donanımıyla Astra Turbo’ya kesinlikle göz atmalı.

Yazı: Mehmet Akif Doğan

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir