Yazı: Alptekin IŞIKALP
Mini; Countryman modeli ile günümüzün popüler sınıfı olan SUV’a iddialı bir giriş yapmıştı. Haliyle boyutları da adı gibi küçüktü. Fakat şimdi yeni Mini Countryman, boyutlarıyla bir beden büyüyerek mini formatından biraz uzaklaşmaya başladı.
Yeni Mini Countryman’i Almanya, Avustralya ve İtalya’da 2 gün süresince yaklaşık 700 kilometre kullandık. Kilometre anlamında uzun olsa da oldukça keyifli bir rota seçilmişti.
Yeni Mini Contryman ile gerçekleştirdiğimiz sürüşte benim dikkatimi ilk çeken yol tutuşu oldu. Rotamızın dağlık bölümlerindeki virajlı yollarda Countryman’i biraz zorladım. Bu zorlamaya rağmen Contryman keyif vermeyi başardı.
Yeni Mini Cooper Countryman All4’da bulunan 136 beygirlik, 1.5 litrelik üç silindirli yeni nesil benzinli motor 8 ileri şanzıman ile çok uyumlu çalışıyor. Gerek konforlu gerekse performanslı kullanımda talepler yanıt verebilen bu kombinasyon Almanya yollarında kullandıktan sonra İtalya’da bulunan bir dağ otelinde geceyi geçirdik.
İtalya’da ise ailenin en çılgın üyesi olan Mini John Cooper Works Countryman’i kullandık. Bu araç bir önceki gün kullandığımız modelden kesinlikle çok farklı. Bunda artan gücün büyük bir etkisi olduğunu söylememize gerek yoktur diye düşünüyorum. 231 beygir güç üreten bu motor 350 Nm tork üretiyor. Gücünü ALL4 teknolojisi ile 4 tekerlekten yere ileten Jon Cooper Works Countryman 0’dan 100 km/s hıza 6.5 saniyede ulaşıyor. John Cooper Works imzalı dış tasarımı bu performansı destekliyor.
Ülkemize sipariş ile getirilecek olan modelin fiyatı ise 314.232 TL. Bunda en önemli etken ise 2.0 litre hacmindeki motor. Ülkemizdeki vergilendirme nedeniyle Mini John Cooper Works Countryman’den ülkemizin yollarında çok sayıda görmemiz mümkün olmayacak gibi gözüküyor.
0 comments