Artık daha şehirli karaktere bürünen Discovery, hedef büyüterek Range Rover Sport’tan rol çalmayı hedefliyor.
Land Rover’ın son yıllarda birbirinden şık modeller ürettiğini görüyoruz. Discovery modeli de markanın bu “şık modeller” serisine katılmak adına kübik çizgilerinden kurtuldu. Artık daha şık ve daha şehirli gözüken SUV, 5. nesliyle Range Rover modellerine daha çok yaklaşmış gibi gözüküyor.
Discovery’nin 3. ve 4. nesli tasarım anlamında önemli ölçüde birbirine benziyordu. 5. nesliyle birlikte tasarım anlamında önemli değişimler yaşandı. Hatta son nesli abisi Range Rover Sport’un kitlesini de kendisine çekiyor.
Daha şehirli görüntüye kavuşan yeni Land Rover, öncüsüne göre daha büyük olsa da öncüsünden yaklaşık 480 kilogram daha hafif. Bu hafifleme sayesinde otomobilin kalbinde yer alan yeni 4 silindirli 2 litrelik dizel ünite eski 6 silindirli motordan daha verimli çalışıyor.
Daha önce Jaguar modellerinde de gördüğümüz Ingenium dizel motorların Discovery’de 2 farklı versiyonu bulunuyor. 180 beygir ve 240 beygirlik iki versiyonu olan bu motorun 240 beygirlik versiyonu test otomobilimizde yer alıyor. Hafifleyen kasa ve verimli 8 ileri otomatik şanzıman sayesinde Ingenium motor yeni modelde başarılı işlere imza atıyor. 1500 d/d’da 500 Nm tork üreten bu motor aracı 0’dan 100 km/s hıza 8.3 saniyede ulaştırıyor. Bu sayede yeni Land Rover kullanıcısına akıcı bir sürüş sunuyor. Modelin maksimum hızı ise 207 km/s olarak açıklanmış.
Otomobil havalı süspansiyon ile donatılmış. Azalan ağırlık ve havalı süspansiyon sayesinde yeterli sürüş konforu sunuyor. Özellikle şehir içi ve uzun otoyol kullanımlarında kullanıcısını yormuyor. Fakat virajlı yollarda işler yolunda gitmeyebiliyor. Eleştirmek istediğimiz konulardan bir tanesi ise otomobilin ağır direksiyonu. Şehir içinde ve manevralar sırasında bu ağırlık yorucu olabiliyor.
Discovery 5’te en merak ettiğimiz konu ise arazi performansı. Eski bir taş ocağında farklı koşullarda denediğimiz SUV, şehirli görüntüye kavuşsa da arazi yeteneğinden hiçbir şey kaybetmemiş. Üzerindeki standart lastiklerinin izin verdiği ölçüde arazide bizi mutlu etmeyi başardı. Özellikle Terrain Response 2 sistemi sayesinde otomobil birçok konuda size yardımcı oluyor. Özellikle orta konsolda bulunan bilgi eğlence ekranında arazi sürüşü konusunda size destek oluyor.
900 mm olan su geçişi ise kesinlikle etkileyici. Bulunduğumuz alanda yaptığımız derin su geçişleri bunu destekliyor. Fakat ön tamponun yapısı nedeniyle derin su geçişlerinde suyun otomobilin önünde duvar gibi durmasına neden oluyor.
Peki otomobilin içerisinde neler oluyor? Eski modellere göre daha lüks olan SUV, 7 kişinin konforlu yolculuklar yapmasını sağlıyor. Ön koltuklara oturduğunuzda yerden yüksek yapı ve geniş iç hacim sizi karşılıyor. Lüks deri koltukların da eklenmesiyle birlikte konfor seviyesi bir adım ileri taşınıyor. Diz ve baş mesafesi konusundaki geniş alan otomobilin arka koltuklarında da devam ediyor. Üçüncü sıra koltuklarda da bu devam ediyor. Katlanan ikinci sıra koltuktan üçüncü sıra koltuğa geçmek de çok kolay. Elektronik destekler burada size yardımcı oluyor.
İkinci ve üçüncü sıra koltukta sunulan USB girişleri ve havalandırma ızgaraları burada oturan kişilerin konfor seviyesini artırıyor. Elektronik olarak yatırılıp açılan üçüncü sıra koltuk kapalıyken elde edilen bagaj hacmi ise çok başarılı.
Otomobilin orta konsolunda yer alan InControl Touch bilgi eğlence sistemi kullanım açısında çok başarılı. Bilgi eğlence sistemine ek olarak otomobilde yer alan Meridian ses sistemi ise profesyonel ses kalitesi sunuyor. Birçok kaliteli sistemin hata verdiği yüksek seslerde bile kalitesinden ödün vermiyor.
Şehirli görünümü nedeniyle birçok kişinin kafasında “acaba?” sorusunu oluşturan Discovery 5 eski versiyonlara göre çok daha başarılı.
Yazı: Egemen Özten
Fotoğraflar: Gürkan Çağlar
0 comments