Sürüş İzlenimi: Jeep Avenger

Jeep’in tarihindeki ilk elektrikli modeli olan Avenger “Yılın Otomobili” unvanıyla ülkemize iddialı bir şekilde geldi.

Mevcut ürün gamının tamamı hibrit modellerden oluşan Jeep şimdi de ilk tamamen elektrikli modeli Avenger’ı pazara sundu. Böylece marka elektrikli SUV pazarında global liderlik vizyonu ve ‘Sıfır Emisyon Özgürlüğü’ felsefesiyle belirlediği 2030 hedeflerine doğru önemli bir adım atmış görünüyor.

Jeep Avenger’a ilk bakıldığında SUV tasarımı ile işlevsellik tek potada buluşması amaçlanmış diyebiliriz. Kabin hacminin maksimize edilmesiyle 5 kişilik geniş ve konforlu bir yaşam alanı sunuluyor. Geniş diz mesafesi ve arka koltuklar ile yolculuklar daha rahat hale getiriliyor. 380 litrelik hacme sahip kare şeklinde tasarlanmış bagajı ve 60/40 oranında katlanabilen koltuklar mevcut. Kabin içindeki 34 litrelik geniş depolama hacmi kapı içlerinden orta konsola, ön kumanda paneline kadar geniş bir kullanım alanı da sağlıyor. Avenger segmentinde çoğunlukla opsiyonel olarak sunulan pek çok premium özelliği standart hale getirerek fark yaratıyor. Eller serbest elektrikli bagaj kapağı, premium deri koltuklar, ısıtmalı ön koltuklar, 8 farklı renk seçeneğiyle sunulan çok renkli ambiyans aydınlatma, sürücü ve yolcular için üst düzey konfor sunuyor diyebiliriz.

Avenger, gelişmiş bir bilgi-eğlence sistemine ev sahipliği yapıyor. Araçta her biri 10,25 inçten oluşan toplamda 20,5 inç büyüklüğünde iki yüksek çözünürlüklü ekran bulunuyor. Bu ekranlardan biri gelişmiş bilgi ve eğlence sistemine ev sahipliği yaparken, diğeri tam dijital gösterge paneli olarak hizmet veriyor. Bu sistem kullanıcı dostu arayüzü, akıcı grafikleri ve  kablosuz Apple Car Play ve Android Auto donanımı da diğer detaylar arasında.

Jeep Avenger’ın özgün dış tasarımı estetik ve dinamizmin mükemmel birleşimini sunuyor. Jeep’in geleneksel tasarım kodları yenilikçi bir yaklaşımla yorumlanarak tarz ve işlevselliği bir arada sunuyor. Elektrikli araçlar için özel olarak yeniden tasarlanan ikonik 7’li ızgara üzerindeki mavi renkli “e” harfi ile otomobilin elektrikli olduğu vurgulanıyor. Ön ve arka full LED farlar aracın görünürlüğünü artırırken elmas kesim 18 inç alaşımlı jantlar tasarımın güçlü görünümünü de destekliyor. Aracı 360 derece çevreleyen kendine özgü renkte boyasız yan çıtalar, koruma plakaları ve geride konumlandırılmış ön farlar aracı küçük hasarlara karşı korurken estetik bir görünüm sağlayan tasarım unsurları olarak dikkat çekiyor.

Stellantis’in yeni nesil güç aktarma sistemiyle donatılan Jeep Avenger, 115 kW (156 beygir) güç ve 260 Nm tork üreten 400 voltluk elektrik motoru ile yeni 54 kWh bataryaya sahip ve 100 km’de 15.4 kWh tüketimine sahip durumda. Avenger, WLTP döngüsünde 400 km, şehir içinde ise 550km’ye varan menzil sunuyor. Hızlı şarj noktalarında DC 100 kW Mod 4 kablo ile 30 km sürüş menzili için 3 dakikada şarj oluyor. Bataryalar yüzde 20’den yüzde 80’e sadece 24 dakikalık sürede şarj edilebiliyor. Batarya dahil 1.500 kg ile elektrikli bir araç için oldukça düşük bir ağırlığa sahip Avenger, 0’dan 100 km/s hıza 9,0 saniyede ulaşıyor.

Avenger, lansmanını takiben, Avrupa’da Yılın En İyi Otomobili seçildi ve ardından pek çok ödüle layık görüldü. Jeep Avenger, akıllı iç mekanı, makul fiyatı ve uygun şarj aralığı sayesinde çekici bir küçük elektrikli SUV model olmuş diyebiliriz. Modelde gözümüze çarpan tek olumsuz detay ise kullanılan iç plastik kalitesinin vasatlığıydı…

Yazı ve fotoğraflar: GÜRKAN ÇAĞLAR

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir