Sürüş İzlenimi: Hyundai Tuscon 2.0 CRDi 4WD

Tucson’un 185 bg gücünde iki litrelik turbodizeli benzinliden daha güçlü ama çok daha pahalı. Peki değer mi?

autocar_türkiye_hyundai_tucson_testi_5

Yazıma sondan başlamak istiyorum. Hyundai Tucson’un 2 litrelik turbodizel üniteye sahip versiyonunu gerçekten çok beğendim. Ne kadar mı çok? Benzinli versiyondan birazcık daha fazla. Fakat bu farklara değip değmeyeceği kanaatini sizlere bırakacağım. Tucson’un 2 litrelik motoru 4000 d/d’da 185 bg güç üretiyor. Bu gücün beraberinde 400 Nm’lik bir tork değerine sahip. Bu torku 1750 – 2750 d/d aralığında üretiyor olması ara hızlanma değerlerine olumlu etki ediyor. Dört tekerlekten çekişe sahip otomobil 9.5 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını gerçekleştiriyor. Son hızı ise takdire değer bir sayı; 202 km/s. Benzinli versiyondaki yedi ileri çift kavramalı şanzıman yerine altı ileri tork konvertörlü geleneksel bir otomatik şanzıman bulunuyor. Şanzıman sayesinde gücünü iyi bir şekilde aktarmayı da başarıyor.

autocar_türkiye_hyundai_tucson_testi_3

Şanzımanın oranları iyi ayarlanmış ve geçişleri son derece yumuşak. Gaza bastığınızda ihtiyaç duymadığı sürece vites küçültmüyor ve güç bandından sonuna kadar faydalanıyor. Bu sayede vites küçültürken yaşadığınız ivme kaybını yaşamıyorsunuz ve sürüş akıcı şekilde devam ediyor. Vites küçültmesi gereken durumlarda da tahminimden hızlı olduğunu söylemeliyim. Kararlı şekilde düşmesi gereken vitese geçiyor ve seri şekilde hızlanmaya başlıyor. Bu etkili hızlanma tüketime de olumlu etki ediyor. Neticede otomobil 1.690 kilogram ağırlığında ve dört tekerlekten çekişe sahip. Buna bir de otomatik şanzımanı eklediğinizde Tucson’u zorlu bir sınav bekliyor. Fakat bu sınavdan bence başarıyla ayrılıyor. Tucson’un şehir içi tüketimi 10 litreyi aşmıyor. Ortalama bir tüketimde de 8.5 ve 9 litre dolaylarında olduğunu söyleyebilirim. Bu rakamlar fabrika verilerinden yaklaşık ikişer litre daha fazla. Hyundai’nin belirttiği rakamlara göre otomobilin şehir içi tüketimi 8.0, şehir dışı 5.6 ve karma tüketimi 6.5 lt/100km. Gürültü konusunda tabi ki benzinli motorun konforunu sunmuyor.

autocar_türkiye_hyundai_tucson_testi_1

Otomobilin içindeyken o “traktör” diye tabir edilen sesi duymuyorsunuz ama dışarıdayken adeta ben dizelim diye bağırıyor. Ama bana göre önemli olan kabin içi konforu. Sürüş esnasında otomobilin dizel olduğunu hissediyorsunuz ama günümüz dizellerinden daha gürültülü olduğunu söyleyemem. Gelelim en başında belirtmem gereken probleme. Otomobilin bana göre 176.000 TL’lik etiket fiyatının dışında problemi yok. Aslında fiyatı 2 litrelik bir turbodizel otomobile göre uygun fakat hemen hemen aynı güce, donanıma ve performans verilerine sahip ve vergi avantajı nedeniyle dizele göre 57.500 TL’lik bir fiyat avantajına sahip. Donanım konusunda dizel versiyon koltuk soğutma ve gelişmiş bagaj kapağıyla öne çıkıyor. Kısaca bahsedecek olursam anahtar cebinizdeyken otomobilin arkasında beş dakika durduğunuzda otomobil beş kez bip sesi çıkarıyor ve otomatik olarak bagajı açmaya başlıyor. Benzer teknolojilerdeki gibi ayağınızı uzatmanıza veya müdahalede bulunmanıza gerek yok. Sadece anahtar cebinizde beklemeniz yeterli ve elleriniz doluyken inanılmaz kullanışlı. Yukarıda da bahsettiğim gibi karar sizin; benzinli veya dizel fark etmez Tucson, başarılı bulduğum ve tavsiye ettiğim bir otomobil. Fakat dizelin avantajlarından faydalanmanız için ödemeniz gereken bedel benzinli versiyonun ne kadar iyi bir otomobil olduğunu öne çıkarıyor.

YAZI: SARPER SABUNCU
FOTOĞRAF: GÜRKAN ÇAĞLAR

autocar_türkiye_hyundai_tucson_teknik_tablo

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir