Sürüş İzlenimi: Citroen DS3 1.2 PureTech EAT6

Makyajlanan DS3, albenisi daha yüksek ve taze bir görünümle yoluna tam gaz devam ediyor

IMG_4446

Citroën’in daha seçici bir tasarım ile prestij sunan alt markası DS’in kurucu ve aynı zamanda en küçük üyesi DS3, 2010 yılında tanıtılmasından bu yana globalde 300.000 adede yakın satılarak beklentilerin üzerinde başarılı oldu. Fransız üretici ise bu başarının bir sonucu olarak, DS’i alt marka olarak konumlandırmaktan ziyade bağımsız ve yepyeni bir markaya dönüştürmeye karar verdi. Bu kararını da geçtiğimiz yıl kamuoyuyla paylaşmıştı. DS’in bağımsız bir marka olarak yeniden yaratılışı sırasında, artık yaşını hissettiren DS3’ü tam zamanında makyajladı.Makyajlı DS3’e dışarıdan baktığınızda ilk olarak yeni DS ön görünümüyle karşılaşıyorsunuz. İleride tüm DS modellerine entegre edilmesi planlanan, Numéro 9 ve Wild Rubis konseplerinden esinlenilen ön farlar Xenon ve LED teknolojini bir arada sunuyor. Arka tarafa geçtiğinizde ise 3 boyutlu görünüm verilen LED’li yeni stopları fark ediyorsunuz. Asıl şölen ise, sınıfında bir ilk olan sıralı ardışık biçimde yanan ön sinyaller çalıştığında başlıyor. Eşine az rastlanan ve Audi A8’den de hatırlayabileceğiniz bu dinamik sinyaller otomobilin seçici bir tasarım sunduğunun bence en güzel kanıtı.

IMG_4469

Makyajlı DS3, Türkiye’de hala tek motor-şanzımanla satılmaya devam ediyor. Makyaj sonrasında eski 1.6 litrelik turbo benzinli motorun yerine gelen 1.2 PureTech turbo benzinli motor, 5500d/dak’da 110 bg güç ile 1500 d/dak’da 205 Nm tork üretiyor. Bu motora, PSA Peugeot-Citroen ailesinin 6 ileri tam otomatik yeni EAT6 şanzımanı eşlik ediyor. 1050kg ağırlığındaki DS3’ün, 0-100 km/s hızlanma verisi 10 saniyenin altında. Şanzımanın spor modu olsa da manuel değişimler için direksiyon arkasında kulakçık sunulmaması böyle bir otomobil için negatif bir özellik. Şehir içi ağırlıklı normal kullanımda yakıt tüketimi 7 litre/100km seviyesinde kolaylıkla seyredebiliyor.

IMG_4454

DS3, konforlu olduğu kadar dengeli bir sürüş ve başarılı sayılabilecek yol tutuş dinamiklerine sahip. Direksiyon olması gerekenden daha hafif, yine de yeterince hızlı ve keskin bildirimler sunabiliyor.  Tüm bunların ötesinde DS3, sürücüsü ile çok kolay bir şekilde bütünleşebilen bir otomobil. Bu da eğlenceli bir sürüşün aslında ilk habercisi.DS3 gençlere hitap eden bir otomobil ve bence iddia ettiği farklı tarza fazlasıyla sahip. Gençseniz ve küçük, keyifli, tarz sahibi bir otomobil arıyorsanız DS3’ü değerlendirmenizde yarar var. Tabii 70.000 TL seviyesinin üzerinde bir tutar ödemeye hazırsanız.

YAZI: MERT ALPKOÇAK
FOTOĞRAF: GÜRKAN ÇAĞLAR

Citroen_ds3_teknik_tablo

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir