Aslında bakılacak olursa BMW 2 Serisi Gran Coupe’nin BMW 1 Serisi aile otomobili ile pek az ortak noktası var. Aslında, onu modelin daha göz alıcı kardeşi olarak düşünebilirsiniz. Özünde aynı otomobil, ancak çok hafif gerilmiş, daha alçak bir tavan çizgisi ve göz alıcı hatlarıyla özellikle çaprazdan bakıldığında güzel hatlara sahip. Bu model BMW’nin 4 kapılı Gran Coupe modellerinin en küçük ve de en ucuz üyesi.
Gran Coupe’nin 1 Serisi ile olan akrabalığı, geleneksel BMW geleneklerine sadık olarak arkadan itişli kalan iki kapılı 2 Serisi Coupe’nin aksine, mekanik temelleri açısından oldukça benzeşiyordu. 1 Serisi, BMW’nin arkadan itiş fanatiklerine karşı iyi bir sürüş deneyimi sunarak onları şaşırtmayı başarmıştı. Acaba Gran Coupe de onun izinden gidebilir mi? Bunun cevabını arayacağız. Elbette, 2 Serisi Gran Coupe değerlendirmeye değer olmak için, iyi sürmekten daha fazlasını yapmalı. Konfor, verimlilik ve çok daha fazlası söz konusu olduğunda özellikle hemşehrisi rakiplerine karşı iyi durumda olması da gerekecek.
2 Serisi Gran Coupe’nin sürücü koltuğuna oturduğunuzda sizi BMW 1 Serisi’nden tanıdık gelecek aynı başarılı dizayn edilmiş ön konsolu bulacaksınız. Doğru sürüş pozisyonunu bulmak zor değil. Direksiyon simidi için yeterince yükseklik ve derinlik ayarı mevcut. Bizim test otomobilimizde bulunan ayarlanabilir bel desteği ve tamamen elektrikli koltuk ayarı da opsiyonel donanımlar arasında. Ön tarafta hareket alanı ile ilgili hiçbir şikayetiniz olmayacak. Yeterli miktarda baş ve bacak ile dirsek mesafesi var. Kapı içi eşya gözleri de yeterli derecede kapasiteye sahip ve ayrıca büyük bir torpido gözü ve orta kol dayama yerinin altında geniş bir eşya alanı da sizi karşılıyor.
BMW 218i’de başarılı bulduğumuz yedi ileri steptronic otomatik şanzıman kullanılmış. Otomobili test ettiğimiz virajlı İstanbul yollarında direksiyon tepkileri oldukça başarılıydı. Direksiyonla yaptığınız her etkileşimde çok canlı ve her türlü sürüşe hazır olduğunu hissettirdi. Otomobilin süspansiyon sistemi de BMW’nin daha önce kullandığımız üst seri versiyonlarından geri kalmayacak şekilde iyiydi.
BMW 2 Serisi Gran Coupe ülkemizde iki motor seçeneği ile satılıyor. Bizim de yazımızda size tanıtacağımız benzinli 218i modelinin yanı sıra, dizel motorlu 216d vesiyonu da bayilerde alıcılarını bekliyor. Bu sürdüğümüz 218i modelinde 0-100 km/s hıza 8,7 saniyede ulaşabilen 140bg gücünde 1,5 litrelik üç silindirli bir benzinli motor yer alıyor. Modelin üçüncü ve son benzinli versiyonu olan 306 Bg gücündeki performanslı 2.0 litrelik M235i versiyonu da ülkemizde satılmıyor.
Sürüş esnasında iç mekan oldukça sessiz. Biraz yol gürültüsü ve biraz rüzgar sesi duyacaksınız, ancak hızlı bir şekilde seyahat ederken yanınızdaki yolcunuz ile sohbet ederken sesinizi yükseltmeye gerek kalmayacağını garanti edebiliriz..
BMW 218i Gran Coupe modelinin bu markayı tercih edip de nispeten ulaşılabilir bir aile sedan otomobili olsun diyenler için doğru bir adres olduğunu söyleyebiliriz.
Gürkan ÇAĞLAR
Teknik Özellikler:
BMW’den radikal bir aile sedan otomobili
Fiyat: –
Motor: 3 silindirli, 1469cc, turbo dizel
Güç: 140Bg @ 4600-6500 d/dak
Maksimum Tork: 220 Nm @ 1480-4200 d/dak
Ağırlık: 1450 Kg
Şanzıman: 7 ileri otomatikk
0-100 km/s: 8.7 sn
Maksimum hız: 213 km/s
Yakıt Tüketimi: 5,9 lt/100 km
Co2: 135 g/km
0 comments