Maserati MC20 Sahneye Çıktı

İsmi; “Maserati” ve yarış anlamına gelen “Corse” kelimeleri ile birlikte 2020 yılından oluşturulan MC20 özel bir etkinlikle tanıtıldı.

MC20; ileri seviyede konfor, lüks ve günlük kullanım esnekliğini bir arada sunmayı hedeflerken,  markanın yarış DNA’sını taşıyor olması dikkat çekiyor.

Modena İnovasyon Laboratuvarı’nın desteği ile Maserati motor mühendisleri tarafından tasarlanan 90° açılı, V6 silindirli, 3,0 litre hacimli, çift turbo beslemeli 630 HP gücündeki V6 Nettuno motor, en yüksek güç üretimine sahip 6 silindirli motor olmasıyla da dikkat çekiyor. MC20’nin 7.500 d/d’da 630 HP güç ve 3.000 d/d’da 730 Nm tork üreten motoru, 210 HP/litre spesifik güç üretimi sağlıyor.  Uluslararası patentlerle korunan ve daha önce sadece Formula 1’de kullanılan teknolojiyi bir yol otomobiline aktaran “Nettuno” isimli motor sayesinde MC20; 2,9 saniyede 0-100 km/s ve 8,8 saniyede 0-200 km/s hızlanmalarını tamamlarken, 325 km/s’nin üzerinde maksimum hıza ulaşabiliyor.

Torino’da bulunan Centro Stile Maserati’de (Maserati Tasarım Merkezi) tasarlanan MC20’deki el işçiliği ve mühendislik; yol ve yarış otomobili kavramlarını aynı potada eritmiş durumda. Motor sporlarından aktarılan aerodinamik unsurların tüm gerekliliklerini yerine getiren MC20; 1.500 kg’nin altındaki hafif yapısı, karbon fiber ve kompozit malzemelerden üretilen şasisiyle sınıfının en iyi ağırlık/ güç dengesini sunduğu görülüyor. Motor hava girişini sağlayan kaput ve yan havalandırma kanalları hava akışını gövde altı ve üstü arasında doğru yönlendirirken, arka spoyler ise arka akstaki yere basma kuvvetini artırıyor. Kanat tipi olan ve engel sensörlü kapılar da araca iniş-binişi kolaylaştırıyor.

MC20’nin kabin içinde; sürücü koltuğu, tıpkı bir yarış otomobili gibi işlevsellik sunarken, minimal bir tasarım anlayışıyla da ön plana çıkıyor. Kokpitte biri sürücüye ait olan ve diğeri de hafif sürücüye dönük konumlandırılan Maserati Touch Control Plus olmak üzere iki ekran bulunuyor. Orta konsolda ise sürüş modu seçicisi, vites kumandası, elektrikli cam kontrolleri, bilgi-eğlence sisteminin ses kontrolü, kablosuz şarj özelliği ile akıllı telefon pedi gibi fonksiyonlar yer alıyor. Marş ve Launch Control dahil diğer tüm kontroller ise Maserati Corse test pilotu ve eski MC12 Dünya Şampiyonu Andrea Bertolini’nin katkısıyla geliştirilen siyah deri kaplı spor direksiyon simidinde bir araya getiriliyor. MC20’nin önde 47 ve arkada 101 litre olmak üzere iki farklı bagaj alanı ise otomobilin işlevselliğini tamamlıyor.

Maserati Tasarım Projesi Lideri ve Nettuno adı verilen yeni benzinli motorun geliştirme ekibinin başındaki Stefano Tonietto ise “Maserati motorları, özel bir hattın kurulduğu Ciro Menotti’de üretilecek. Bu bir ‘Made in Modena’ ürünü. Motorumuz, otomobilimiz ve 80 yıldır burada olan tarihi Maserati fabrikamızla gurur duyuyoruz. Motoru geliştirmek, tasarlamak ve test etmek için çok çalıştık. Üretildiğini görmek gurur verici” açıklamasında bulundu. Tonietto ayrıca, “Geliştirilen bu yeni motor, 200 HP/litre ile sınıfının kesinlikle en iyi motoru. Pazarda buna benzer bir başka ürün yok. V6 kavramını tamamen yeni bir boyuta taşıyoruz” dedi.

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir