İsveçliler’in Alman SUV’lara rahat yüzü göstermeyen XC90’ı, 2017 itibariyle geçerli olan güncellemelerle elini güçlendirdi
2002 yılında Volvo’nun tarihindeki ilk SUV olarak hayatımıza giren XC90, pazara biraz geç dahil oldu. BMW’nin X5’le Mercedes ML ile çoktan ele geçirdiği SUV pazarında Volvo XC90’a pek şans verilmemişti. Fakat ilklerin otomobili XC90; bu segmentte ilk kez sunulan 7 koltuğuyla, Takla Önleme Sistemi’yle ve daha bir çok özelliğiyle eleştirileri haksız çıkardı. Bir çok yayın tarafından 2003’de yılın SUV’u seçilen XC90, 2005 yılında 85.994 adetle Volvo’nun en çok satan otomobili ünvanını aldı.Aradan geçen 12 yıl gibi uzun bir sürenin ardından ise tamamen yenilendi.
Üretimine 2014 Eylül’ünde start verilen ikinici jenerasyon, biraz gecikse de 2015 yılında ülkemize gelebildi. Bizde ilk olarak geçtiğimiz yılın Şubat sayısında misafir ettiğimiz XC90’ı, 2017 yılı itibariyle geçerli olan küçük bir güncelleme operasyonundan sonra bir kez daha kullanalım istedik. Peki XC90’da neler değişti?
Söylediğimiz gibi; ‘küçük’ çaplı olarak değerlendirebileceğimiz bu yenilenme operasyonundan XC90’ın otonom sürüş ve Sensus multimedya sistemleri nasibini aldı. Ayrıca D5 dizel motorlara eklenen ‘PowerPulse’ fonksiyonu ve tüm modellerde kullanılabilir olan ‘CleanZone’ hava filtre sistemi de diğer değişiklikler.
Volvo’nun uzun süre üzerinde çalıştığı ve S90’la kullanılabilir kıldığı yarı otonom sürüş sistemi Pilot Assist II’ye geçiş yapan XC90, bu değişimle sedan kardeşiyle arasındaki farkı kapatmış oldu. XC90’ın gaz pedalına, direksiyonuna ve frenlerine doğrudan müdahale eden Pilot Assist II, ağzınızı açık bırakacak kadar ‘otonom’ ilerleyebiliyor. Daha önce S90 ile deneyimlediğimiz gibi; 130 km/s hıza kadar devrede kalan Pilot Assist II, belirli aralıklarla sizden direksiyonun başında olduğunuzu belli etmenizi istiyor. Direksiyonun başında olduğunuz sürece otonom sürüş sistemi hem sıkışık trafikte hem de otoyol sürüşlerinde herşeyi kendisi hallediyor. Tabi ki Türkiye’de düzenli ve belirgin şeritlerin yer yer hissedilen eksikliği Pilot Assist II’nin kafasını karıştırsa da, eminiz ki XC90 yüksek standartlardaki otoyollarda uzun mesafeleri otonom sürüş sistemiyle katedebilir. Pilot Assist II’nin dikkatimizi çeken tek eksikliği ise start/stop sisteminin devreye girdiği durumlarda tekrar harekete başlamaması oldu. Meziyetlerini düşünürsek kesinlikle affedilebilir bir hata.
Volvo XC90’ın güncelleme çalışmasının diğer önemli bir ayağını Sensus bilgi-eğlence sistemi oluşturuyor. Yazılımında ve arayüzünde iyileştirmelere gidilen Sensus, daha iyi bir dokunmatik ekran tecrübesi ve çeşitli yenilikler sunuyor. Spotify gibi aranılan uygulamaları ve çeşitli aplikasyonları 2017 model yılı itibariyle Sensus’a dahil eden XC90, ‘Volvo On Call’ uygulamasıyla akıllı telefon ve akıllı saatler ile birlikte çalışarak daha gelişmiş bir sesle kontrol sistemi sunuyor.
Güncellemeyle birlikte; direksiyon kontrolünün kaybedildiği durumlara karşı geliştirilen ‘Yoldan Çıkma Engelleme’ ve ‘Büyük Hayvan Algılama’ gibi güvenlik sistemlerine kavuşan XC90, tehlikeli durumlar karşısında direksiyonun kontrolüne müdehale edebiliyor.
XC90, D5 dizel motorlarla birlikte sunulmaya başlayan ‘PowerPulse’ fonksiyonuyla artık daha az turbo gecikmesine sahip. Dizel motorun kullandığı iki sıralı Borg-Warner turboyu, sıkıştırılmış hava yardımıyla çok hızlı bir şekilde tam performans kullanıma sokan PowerPulse fonksiyonu; XC90’a çok daha iyi bir gaz tepkisi kazandırıyor. Tabi ki bu iyileştirmeyle beraber gelen +10 beygir ve +10 Nm tork, XC90’ı 0.4 saniye daha hızlı bir şekilde 0’dan 100 km/s hıza taşıyor. Maksimum sürat ise değişmiyor; 220 km/s.XC90’ın kayda değer son yeniliği ise ‘CleanZone’ hava filtrasyon sistemi. Yolcuları alerjik reaksiyonlara ve astım tehlikesine karşı koruyan sistem, kabine verilen havayı birden çok filtre yardımıyla ‘temizliyor’.
Tüm bu yeniliklerle beraber Volvo XC90, daha önceki sayılarımızda bizde bıraktığı intibayı devam ettiriyor. Tasarımıyla, Bowers&Wilkins ses sistemiyle, donanımlarıyla ve bir çok detayıyla beğenimizi kazanan İsveçli SUV’un artı hanesi daha da kalabalıklaşıyor. Sadece fazla sert olarak değerlendirebileceğimiz süspansiyonlarıyla eksi puanımızı alan; 7 kişilik oturma kapasitesiyle kullanışlı, 2 litrelik dizel motoruyla hem güçlü hem ekonomik, arazi şartlarında oldukça akıllı ve yetenekli olan bu Volvo, Alman rakiplerine karşı elini daha da güçlendirmiş olarak yoluna devam ediyor. SUV rakipleri karşısında kendisini öne çıkaran otonom sürüş sistemiyle akılları çelen XC90, 592.172 TL’lik fiyat etiketiyle dudak ısırtıyor. Sınıfında zaman zaman kendisini geçen fiyatlarla alıcı bulan aynı motor/şanzıman kombinasyonuna sahip rakipleri düşünüldüğünde, Volvo XC90 kesinlikle ‘mantıklı’ otomobiller kategorisine giriyor.
Yazı: Mehmet Akif DOĞAN
Fotoğraf: Gürkan ÇAĞLAR
0 comments