Sürüş İzlenimi: Volkswagen Amarok Aventura

Volkswagen’in pick-up pazarında eskiyen ‘Amarok’ yüzü, V6 ile beraber güncellenmişti. Şimdi ise Amarok V6’ya özel bir donanım paketi eklendi: Aventura!

Okuyucularımız hatırlayacaktır; geçtiğimiz senenin Kasım sayısında Volkswagen Amarok V6 ile Ford Ranger Wildtrak’ı karşı karşıya getirmiştik. Pick-up pazarının iki iddialı modelinin arazideki yeteneğini ve asfalt performansını deneyimleme fırsatı bulmuş, oldukça keyifli saatler geçirmiştik. Rekabetin Wolfsburg cephesinde bir çok eksiklik dikkatimizi çekmişti; elektrikli koltuklar, yan basamaklar, diferansiyel kilidi ve bir kaç şey daha. Amarok V6’yı Ranger Wildtrak karşısında bir kaç adım geriye iten bu eksikler sadece bizim dikkatimizi çekmemiş olacak ki Volkswagen’den tüm bu eleştirilere toplu bir cevap geldi: Amarok V6 Aventura.

Aventura, aslında ‘adventure’ olarak bildiğimiz ‘macera’ kelimesinin İspanyolcası. Almanların neden böyle bir isim tercih ettiğini bilemiyoruz fakat bildiğimiz bir şey var ki o da gerçekten çalışkan oldukları. Amarok V6’da eksikliğini hissettiğimiz ve ‘olsa iyi olurdu’ dediğimiz herşeyi ‘ödev’ bilinciyle çalışma masasına yatırıp Aventura’da karşımıza çıkarmışlar.

Aventura’nın görünümüyle başlamak gerekirse; V6’nın ilk haliyle bıraktığı ‘yavan’ intiba artık yok. ‘Ravena’ olarak isimlendirilen mavi lansman rengiyle bile maça 1-0 önde başlayan Aventura, golleri arka arkaya sıralıyor; 20 inçlik jantlar, aydınlatmalı yan basamaklar, gövde rengine boyalı ‘Aventura’ logolu bagaj barı. Aventura, sıradan bir Amarok olmadığını üzerine basa basa vurguluyor.

Fiyat etiketini gördükten sonra ‘kalite’ algısını biraz aşağıda bulduğumuz Amarok V6’daki Alcantara döşeme yerini tamamen deri koltuklara bırakmış. Fakat koltuklarda değişen tek şey kullanılan kumaş değil. Uygun sürüş pozisyonu ararken haşır neşir olduğumuz onca kol yerini elektrik kontrolüne devretmiş durumda. Hem sürücü hem de yolcu tarafında 14 yöne ayarlanabilen elektrikli koltuklara bir de ısıtma eşlik ediyor. Kış aylarında arazide olmayı sevenler en çok bu donanımı seveceklerdir.

Paslanmaz çelikten imal edilen pedallarla ve renklenen yol bilgisayarı ekranıyla devam eden ‘premium’ imaj çalışmaları direksiyonda da sürüyor. Amarok Aventura’da vitesleri direksiyon arkasına eklenen kumandalarla kontrol etmeniz mümkün. ZF imzalı 8 ileri tork konvertörlü otomatik şanzımanın bu konuda oldukça itaatkar davrandığını da belirtelim.

Dikkat çeken diğer donanımlar ise elektrikle katlanma fonksiyonuna kavuşan aynalar ve standart ekipman arasına katılan kilitli diferansiyel. Amarok V6’nın en büyük eksikliğini gideren kilitli diferansiyel, Aventura’ya arazide fazlasıyla yetenek katıyor. Arazi şartlarında ‘Off Road’ butonuyla size yardım eden Aventura ne yazık ki ‘High Range’ ve ‘Low Range’ modları arasında geçişe izin vermiyor. Tahrik sistemini elektronik olarak kontrol eden ‘Off Road’ fonksiyonu otomatik olarak düşük hızlarda en yüksek tahrik gücünü kontrolünüze sunuyor. Bu da 45 derecelik açılara kadar sorunsuz tırmanma anlamına geliyor.

Tüm yeteneklerine rağmen yine de ağır arazi şartlarında Aventura’nın gücüne güvendiği biri var; 3 litrelik V6 dizeli. Bu motor hakkında söyleyebilecek çok fazla şey yok. 2 tonluk gövdeyi neredeyse bir çok premium sedandan bile kolay ivmelendiren motor, 550 Nm torkuyla benim kişisel favorilerim arasında. 1400 d/dak itibariyle elde edilen maksimum tork ve çift kavramalı gibi hareket eden şanzıman, Aventura’yı asfaltta küçük çaplı bir ‘şaka makinasına’ dönüştürürken aynı zamanda sakin kullanımda 100 kilometrede 8 litrelik bir tüketime izin veriyor. Gaz pedalının sürekli dipte olduğu bir kullanımın faturası ise kesinlikle 15 lt/100km’yi geçmiyor. Bir de yüksek hızlarda ‘evde yokuz’ mesajı veren direksiyon olmasa her şey yolunda.

Sürüş karakteri itibariyle bir pick-up olduğunu az da olsa hissettiren Amarok Aventura, önden kayma ve arkadan kayma konularında en iyi şekilde optimize edilmiş. Bariz bir zaafı bulunmayan Aventura, 4Motion dört tekerlekten çekiş sisteminin yardımıyla viraj içinde oldukça stabil hareket ediyor. Sınıra yaklaştığınızda ise elektronik sistemler zamanında fakat biraz sert bir müdahaleyle her şeyi yoluna sokuyor.

Nihayetinde bir pick-up satın almış olmanın eksilerine ne yazık ki henüz kimse çözüm bulabilmiş değil. Yaprak yaylarla gelen konfor eksikliği 20 inçlik jantlarla bir kademe daha artmış durumda. Şehir içindeki hareket zorluğu ve park problemi bilindik hikayelerden. Fakat yine de Amarok Aventura geri görüş kamerasıyla işleri kolaylaştırmaya çalışırken, şehir ışıkları altında sırıtmıyor. Bir yandan ‘Aventura’ logosunun hakkını verebilecek şekilde her an zorlu bir yolculuğa çıkmaya hazırken, normal zamanlarda şehirde premium bir SUV gibi boy gösteriyor. Tabi ki iki farklı karaktere aynı anda sahip olmanın bir bedeli var; 188.000 TL.

 

Yazı: Mehmet Akif DOĞAN

Fotoğraf: Gürkan ÇAĞLAR 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir