Subaru yoluna WRX ve WRX STI olarak devam edecek performans modelleri için küçük bir estetik operasyon yapıldığını duyurdu. 2018 yılı itibariyle satışa çıkacak yeni WRX ve WRX STI’lar bu yeni görünümle yollarda olacak.
Peki güncelleme operasyonunda neler var? Yapılan estetik operasyon ne yazık ki hızlı Subaru’ların kaputlarının altını etkilemiyor. Yapılan değişikler genel olarak aracın görünüşüyle ve sürüş teknolojileriyle alakalı.
Otomobilin ön tarafında elden geçirilen yüz tasarımı değişimin en çok belli olduğu kısım. Büyüyen ızgaralar ve alt hava girişleri, adaptif LED farlarla birlikte yenilenmenin merkezini oluşturuyor. Yaşam alanında ise; yeni bilgi-eğlence sistemi,kalitesi yükseltilen malzemeler, yeni kapı tutamakları, bardak tutuculuğa sahip orta kol dayama başlıca dikkat çeken farkları oluşturuyor. Subaru ayrıca daha kalın camlar kullanarak, kapı contalarını revize ederek ve A sütununu köpükle doldurarak otomobilin içinde yol gürültüsünü azaltıyor.
Orta konsola konumlandırılan, 4.3 inçlik eski üniteden daha büyük 5.9 inç ebatındaki çok fonksiyonlu ekran yine WRX‘lerin sürüşü hakkında bilgiler vermeye devam ediyor. Bilgi ekranının altına yerleştirilen 7 inçlik Subaru Starlink multimedya sistemi ise WRX Premium donanımında standart olarak sunuluyor.
Kaputun altında bir değişim yaşanmasa da hızlı Japonların altyapısında gerçekleşen bir kaç iyileştirme mevcut. Örneğin WRX için; yeniden ayarlanan süspansiyonlar, revize edilen elektrik destekli direksiyon, geçişleri iyileştirilen 6 ileri manuel şanzıman bunlardan bir kaçı. Ayrıca WRX artık istenirse yeni Performans Paketi’yle; kırmızı fren kaliperleri, daha iyi frenler ve 8 yönlü Recaro koltuklar gibi detaylarla satın alınabilecek.
WRX‘e 2 litrelik direkt enjeksiyonlu turbo Boxer motor güç vermeye devam edecek. Motorun 268 beygirlik gücü Simetrik dört tekerlekten çekiş sistemi ile yola aktarılmaya devam edecek. WRX’e sahip olmak isteyenler 6 ileri manuel şanzımanı veya opsiyonel olarak sunulan Sport Lineatronic CVT otomatik şanzımanı seçebilecek.
WRX STI’da ise durum biraz daha ciddi. Revize edilen süspansiyonlar ve ciddi anlamda güçlendirilen frenler, WRX STI‘nin dinamiklerini iyileştirecek. Ön tarafta 6 pistonlu, arka tarafta ise 2 pistonlu olarak hazırlanan daha büyük monoblok frenler otomobile büyük bir fren gücü sağlayacak. Güncellenen DCCD (sınırlı kaymalı diferansiyel) sistemi ise elektronik kontrolle artık çok daha kesin ve hızlı tepkiler verecek.
2.5 litrelik turbo sarjlı üniteyle yoluna devam edecek WRX STI, 305 beygirle yetinmeye devam edecek. WRX STI ayrıca, mevcut STI modelinden tanıdığımız ‘Multi-Mode Vehicle Dynamics Control’ sistemi yani sürüş modları seçmeye imkan tanıyan sistem, Aktif Tork Yönlendirme sistemi ve arka diferansiyeli kontrol edebildiğiniz ‘Multi-Mode Driver Controlled Center Differential’ gibi sistemlerle birlikte yollara çıkacak.
0 comments