Son Durum: Yeni Alpine Porsche Cayman’ı Hedef Alıyor

2017 ‘de çıkacak olan Alpine 1100 kg ağırlığı ve 300 bg gücü ile Cayman’ı üzmek istiyor

Önümüzdeki yıl içerisinde alt markası Alpine’ın resmi tanıtımını yapmaya hazırlanan Renault, Alpine Vision isimli konsept ile büyük benzerlik gösterecek olan yepyeni bir spor otomobili satışa sunacak. Ortadan motorlu iki kişilik bir coupe olan Alpine Vision isimli konsept önümüzdeki Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak. Aracın ilk gösterimi ise kısa süre önce Renault yöneticisi Carlos Ghosn tarafından Monte Carlo’daki özel bir davette yapıldı. Renault, Alpine markasının yeniden hayata dönüşü için kendi bünyesinde yepyeni bir ekip kurdu. Bu iş o kadar önemseniyor ki Alpine için bir yönetici (Renault Sport eski yöneticisi Bernard Ollivier), bir tasarımcı (güncel Alpine konseptilerini hazırlayan Antony Villain) ve bir satış-pazarlama yöneticisi (Arnaud Delebecque, kendisinin Renault ve ralli tecrübesi var) tayin edildi. Plana göre Alpine markası tek bir otomobille değil, içinde SUV dahi barındıran bir model gamıyla yaşamaya devam edecek. Söz konusu SUV, 2018 yılı gibi spor otomobillerin arasında kendisine bir yer bulabilir. Yeni spor otomobilin üretim versiyonu bu yılın bitiminden evvel tanıtılacak ve satışlar önümüzdeki yılın ikinci çeyreğinde başlayacak.

renault-alpine-vision-1

Alpine projesi başlangıçta Renault ve Caterham arasında ortaklaşa yürütülecek bir iş olarak görüldü fakat Fransız üretici 2014 yılında Caterham’ın %50’sini satın alınca söylentilerin asılsız olduğu anlaşıldı. Ardından projenin rafa kaldırıldığı düşüncesi yayılmaya başladı çünkü Alpine markasının hayata dönüşü eski Renault’un yöneticisi Carlos Tavares’in fikriydi ve kendisi 2013 yılında PSA Peugeot Citroen grubuna transfer oldu. Oysa Alpine geri planda yaşamaya ve olgunlaşmaya devam ediyordu. Renault 2008 yılındaki global kriz patlamadan önce Alpine markasını tanıtmaya çok yaklaşmıştı fakat finansal durumlar projeyi bir kez daha geri plana itti. 2012 yılında 50 yaşına basan Alpine’ın doğum günü için Megane yarış otomobili temelli bir A110-50 konsepti tanıtıldı ve o yılın devamında Caterham cephesindeki satın almayla birlikte projenin devam edeceği söylendi. Geçen yıl konseptlerin devamı geldi. İlk olarak Gran Turismo oyunu için sanal ortamda hazırlanan bir otomobil ortaya çıktı. Ardından ‘Alpine Celebration at Le Mans’ ismiyle markanın yeniden doğuşundaki vizyonu net olarak yansıtan bir çalışma tanıtıldı. Her ne kadar resmi olarak bir şov otomobili olduğu söylense de, az önce bahsettiğimiz Alpine Vision isimli konsept, önümüzdeki yıl caddelere çıkacak olan otomobilin neredeyse aynısı. Alpine tasarım direktörü Villain konuyla ilgili olarak şunları söylüyor: ‘Tasarımın %80’ini konseptten yola aktarıldı.’ Renault yöneticileri spor otomobil pazarında bir açık yakaladıklarını ve bu boşluğu basit, akıcı ve gündelik kullanıma uygun bir araçla kapatacaklarını düşünüyor. Bu kelimeler geçtiğimiz yıl Le Mans’daki aktivite sırasında Alpine’ın patronu Ollivier’in ağzından çıkmıştı. ‘Gerçek bir Alpine demek hafif, hızlı ve eğlenceli bir spor otomobil demektir,’ dedi Ollivier. ‘Yeni Alpine modern bir tasarıma sahip olan ve gövdesinde modern teknolojiler barındıran modern bir otomobil olacak fakat markamızın geçmişini ve değerlerini yansıtma zorunluluğu da söz konusu.’ Otomobille ilgili birkaç detay şu ana kadar resmi olarak onaylandı. Örneğin motor hacmi belli olmasa da, dört silindirli turbo beslemeli bir

 renault-alpine-vision-2

Renault Clio RS’te kullanılan 1.6 litrelik güç ünitesinin hacmi 1.8 litreye çıkarılacak ve yeni motor Alpine için kullanılacaktır. Güç konusunda da net bir açıklama mevcut değil fakat içerideki kaynaklarımız başlangıcın 250 bg civarında bir değerle yapılacağını, daha agresif biçimde turbolanmış bir üst versiyonun ise 300 bg bandını görebileceğini söylüyor. Konsept otomobilden anladığımız kadarıyla, yeni Alpine otomobilinde direksiyondaki kulakçıklar üzerinden kontrol edilebilen yedi ileri çift kavramalı bir otomatik şanzıman görev yapacak. Alpine 0-100 zamanının 4.5 saniyeden daha kısa olacağını belirtiyor. Ayrıca toplam ağırlığın 1100 kg civarında kalması düşünülüyor ki marka için düşük ağrılık, yüksek güçten daha önemli durumda. Zira Ollivier geçen yıl şöyle demişti: ‘DNA’mızda hafiflik ve gücün bir araya gelişiyle ortaya çıkan performans var.’Oldukça teknolojik olan kabindeki dijital gösterge paneli Audi TT’yi anımsatıyor. Alüminyum, karbonfiber ve deri gibi özel materyallerin bir araya getirildiği kabindeki yarış koltukları, çok noktalı emniyet kemerleri ve alüminyum kemer tokaları ise sportif ruha vurgu yapıyor. İç mekanın fazlasıyla sürücü odaklı olması bekleniyor. Bu yüzden tuş sayısının mümkün olduğunca az olması ve koltuğun alçak konumlandırılması kesin gibi. Autocar olarak projenin başlangıçta 1000 kg’lik ağrılık hedefiyle ortaya çıktığını fakat bu hedefin ilerleyen dönemde biraz esnetildiğini düşünüyoruz çünkü 1000 kg hedefinin gerçek olması için oldukça pahalıya patlayan karbonfiberden faydalanmak kaçınılmazdı. Daha önceki konseptlerde olduğu gibi, Alpine Vision da herhangi bir yerinde Renault logosu bulundurmuyor ve Alpine’ın geçmişindeki görsel detaylardan faydalanıyor. Beyaz renkli Vision konsepti, daha önce tanıtılan mavi renkli Celebration konseptinin gelişmiş bir hali ki buradaki renk değişimi, yol otomobiline yaklaştığımızı anlatan gizli bir mesaj niteliği taşıyor. Yeni Alpine otomobili Renault’un Dieppe fabrikasında üretilecek ki orijinal Alpine modelleri de buradan çıkmıştı. Bu fabrikada güncel Renault Sport otomobillerinin ve özel bir firma için hazırlanan elektrikli araçların üretildiğini de hatırlatalım. Alpine, Kuzey Amerika gibi pazarlara açılmadan önce Avrupa’da satılacak. Renault şu an Amerika’da otomobil satmıyor ki Alpine markasının ve logosunun Renault’dan tamamen ayrı tutulması tamamen bu durumla ilgili. Alpine ile ilgili bir başka detay da, markanın Renault tarafından vurgulanmaya çalışılan performans kavramını güçlendirecek olması. Bu yıl Formula 1’e geri dönen Renault, daha fazla otomobil satmak ve Renault Sport markasını büyütmek istiyor. İngiltere’de 40.000 sterlinlik bir fiyata sahip olması düşünülen otomobil kendisini direkt olarak dört silindirli turbo bir motora sahip olan Porsche 718 Cayman’ın karşısında bulacak. MARK TISSHAW

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir