Alfa Romeo’nun kısa ve orta vadeli gelişim planı arge bütçesindeki daralmadan dolayı ertelendi.
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) tarafından yapılan açıklamada Alfa Romeo’nun gelişim planlarıyla ilgili ölçeğin daraltıldığı ve söz konusu planların ertelendiği belirtildi. Mayıs 2014’te FCA yöneticileri tarafından hissedarlar için düzenlenen davette Alfa Romeo’nun hafif, yüksek teknolojili ve arkadan itişli sürücü otomobillerinden; sürücü odaklılıktan ve her modele özel motorlardan söz edilmişti. Bu modellerden ilki geçtiğimiz yıl tanıtılan Giulia idi ki otomobilin bu yıl içinde satışa sunulması planlanıyor. Ardından FCA’nın 5 milyar avroluk yatırımla birlikte 2018’den önce bu tarza sahip yedi otomobil daha çıkarması bekleniyordu. FCA’nın güncel açıklamasında daha önce bahsedilen planların halen baki olduğundan ve 2018’e uzanan dönemin arge bütçesindeki kısıtlamadan dolayı söz konusu yedi farklı yeni modelin 2020 itibarıyla tamamlanacağından söz ediliyor. Yedi modelden ilki, BMW X3 ve Land Rover Discovery ile rekabet edecek olan orta sınıf bir SUV olacak. Alfa, otomobilin 2016-2017 gibi hazır olmasını planlıyor. 2017 ve 2020 arasındaki yenilikler ise şöyle: Evvela BMW 5 Serisi ayarında bir sedan üretilecek. Ardından iki adet ‘aktivite otomobili’ hazır edilecek ki bunlardan biri X3’ten daha büyük, diğeri ise daha küçük olacak. 2020’ye yaklaştığımızda ise 4C minvalinde iki özel otomobil ortaya çıkacak ki bunlar sıfırdan tasarlanmış sporcular olabileceği gibi, mevcut modellerin sportif versiyonları da olabilir. Onay alan bir başka model de orta sınıf bir hatchback. Alfa, arkadan itişli Giulia platformunu küçültüp böyle bir otomobil yaratmak istiyor. Mito’nun durumuyla ilgili bir açıklama yer almıyor ki mevcut modelin ömrünü yavaş yavaş tamamlamaya başladığı ve önümüzdeki dönemde Giulietta ile birlikte makyajlanacağını biliyoruz. Çin merkezli ekonomik problemler global ekonomiyi etkilediği için Alfa’nın gelecek planlarının
biraz daraltıldığı ve ertelendiği söyleniyor. FCA sözcüleri Çin’deki durum netleşmeden önce bu tarz bir ortamda büyük atılımlar yapmanın fazlasıyla riski olduğu düşüncesinde. Planın ertelenen ve daraltılan kısmında 2016 ile 2018 yılları arasında ortaya çıkması beklenen hibrit ve elektrikli araçlar ile Alfa’nın emisyonu düşürmek amacıyla hazırladığı 48 Volt’luk elektrik mimarisi yer alıyor diye düşünüyoruz. Jeep’in global satış hedefi, güncel satışlardaki başarıdan dolayı, 1.9 milyondan 2.0 milyona yükseltilmişti. FCA bu başarının devam edeceğini ve 2018 yılı itibarıyla Avrupa’daki senelik büyümenin %2-3’ten %4’e büyüyeceğini öngörüyor.
MARK TISSHAW
0 comments