Skoda, İtalya’da yaptığı lansmanla en güçlü otomobili Octavia RS 245‘i resmen duyurdu. Makyaj operasyonuyla birlikte gücü artarak 245 beygire ulaşan Octavia RS, Türkiye’te sipariş üzerine ithal edilecek.
Skoda‘nın tarihinde, bugüne kadar seri olarak üretilen en güçlü Octavia unvanını alan RS 245, yeni haliyle daha iyi bir sürüş deneyimi vaat ediyor. Sedan ve Combi kasa tipleriyle satışa çıkan Octavia RS, yenilenen Octavia’nın tasarımsal değişikliklerliyle beraber kendisine has dinamik özelliklere de sahip.
Yeni Octavia‘da kullanılan parçalı far tasarımı RS’de de korunurken, siyah çerçeveli ve “RS” logolu radyatör ızgarası modeli standart Octavia’dan ayırıyor. Octavia‘ya kıyasla daha geniş havalandırma ızgaraları kullanan RS, ön tampondaki yatay çizgilerle kendi detaylarını oluşturuyor. Tamamen yeni ve full LED teknolojili adaptif ön farlar RS ile standart olarak sunulurken, sis lambaları, sinyaller ve plaka aydınlatma lambalarında da LED teknolojisi kullanılıyor. Sedanda bagaj kapağı, Combi’de de tavanda yer alan spoyler, aracın dinamik tasarımına katkıda bulunurken, özel tasarlanmış egzoz sistemi sesiyle kaputun altındaki güç hakkında ipucu veriyor.
Görünümünün ve gücünün yanında sağladığı iç mekan genişliği sayesinde, sportif bir “aile otomobili” olma özelliğini devam ettiren Octavia RS, bagaj hacmiyle dikkat çekiyor. Sedanda 568 litre (arka koltuk sırtlıkları yatırıldığında 1.552 litre) olan bagaj kapasitesi, Combi’de 588 litreye (arka koltuk sırtlıkları yatırıldığında 1.718 litre) ulaşıyor.
Çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, ardında (DSG’li versiyonda) entegre edilmiş vites değişim kulakçıkları barındırıyor. İsteğe bağlı olarak ısıtmalı satın alınabilen direksiyon simidinden, radyo ve telefona komuta etmek mümkün. LED iç aydınlatma ışıkları ise, 10 değişik renk seçeneğiyle sürücüye iç mekanı kişiselleştirme imkanı veriyor. Amudsen eğlence sistemiyle birlikte, araçta kesintisiz iletişim için wi-fi bağlantısı da mümkün olabiliyor.
Sportif şasi sayesinde, standart Octavia’ya göre gövdesi 15 mm daha alçak olan Octavia RS, yerini aldığı versiyona oranla 30 mm daha geniş arka iz açıklığına sahip. Araç, standart olarak özel 19 inçlik siyah alaşım jantlarla sunuluyor. “Sport” modunda devrede olan ESC denge sistemi ve elektronik ayarlanan sınırlı kaydırmalı diferansiyel, kararlı direksiyon tepkileri ve isteğe bağlı adaptif Dinamik Şasi Kontrol (DCC) sistemiyle birlikte aracın dinamik karakterini ortaya çıkarıyor. Bu sayede virajlardan çıkışta güvenli bir hızlanma da sağlanabiliyor.
Aslen motorsporları için geliştirilmiş olan bu sınırlı kaydırmalı diferansiyel, elektronik olarak ayarlanan ve diferansiyel ile güçlendirilmiş aks arasında yer alan çok plakalı debriyaj ile birlikte çalışıyor. Bu sayede gerektiğinde motor gücünün tamamı, öndeki tek bir tekerleğe yönlendirilebiliyor. Böylelikle viraj çıkışında kayma riski de minimuma indiriliyor.
“Performans Ses Üreticisi” ile birlikte çalışan “Performans Mode Seçici”si, sürücülere kendi sürüş stillerine uygun sürüş, şasi ve konfor ayarlarını yapma olanağı veriyor. Sürücü, ayrıca tekerleklerin açısını da, “Konfor”, “Standart” ve “Sport” seçeneklerinden biriyle değiştirebiliyor.
“Sürüş Modu Seçicisi” ise, sürücünün direksiyon tepkilerini, DSG şanzımanın vites değişim zamanlarını ve diğer sistemleri kendi isteğine gore ayarlamasını sağlıyor. Bu sistemde “Normal”, “Eco”, “Sport” ve “Kişisel” (Individual) olmak üzere 4 kademe bulunuyor. Ayrıca bu seçimler, istenirse alınabilen “kişiselleştirilebilen anahtar”da korunabiliyor.
Bununla birlikte araçta, Şehiriçi Acil Frenleme fonksiyonlu Ön Bölge Asistanı, Yaya Koruma sistemi, Kör Nokta Uyarısı, Arka Trafik Uyarısı, Adaptif Hız Sabitleyici (ACC), Şerit Takip Asistanı, Yorgunluk Tespit Sistemi, Çoklu Çarpışma Önleyici, Trafik İşaretleri Tanıma sistemi gibi daha pek çok güvenlik donanımını bulmak mümkün.
0 comments