Porsche’den Frankfurt atağı

Porsche Frankfurt Otomobil Fuarı’nda, efsanevi modeli 911’in yeni neslini ve markanın bugüne kadar geliştirdiği ilk 4 kapılı tam elektrikli konseptini tanıttı. Yeni 911, geliştirilmiş şasisi, yeni motorları ve yeni Porsche İletişim Yönetimi sistemiyle, Mission E adlı konsept ise 500 kilometre elektrikli sürüş menziliyle öne çıkıyor

Mission E
Mission E, ilk bakışta benzersiz Porsche tasarım diliyle fark ediliyor.  Markanın tamamen elektrikli ilk 4 koltuklu ve 4 kapılı konsepti olan otomobil, 600 bg güç üretiyor. Sadece 15 dakika sürede yüzde 80 oranında şarj olan Mission E, 500 kilometre menzile sahip. 0’dan saatte 100 kilometre hıza sadece 3,5 saniyede ulaşabilen Mission E, benzersiz teknolojisiyle de öne çıkıyor. Otomobilin birçok sistemi, göz ve yüz hareketleri ile kontrol edilebiliyor.

Mission E’nin alüminyum, çelik, karbon fiber ve güçlendirilmiş polimerden üretilen gövdesi, hafifliği ile sürüş dinamizmi kazandırırken, tekerlekleri ise karbon malzemeden geliştirildi. 4 koltuğun rahatça sığdığı ve sürücü ile yolculara geniş ve ferah bir alan sunan kabini, günlük kullanım kolaylığı da sunuyor. Mission E’nin birçok fonksiyonu sürücünün göz ve yüz hareketleri ile kontrol edilebiliyor. Örneğin ön bölümdeki bir kamera, sürücünün hangi bölüme veya cihaza baktığını anlıyor. Menü ekranına bu bölümü getiriyor. Sürücü de direksiyon üzerindeki kontrol düğmeleri ile istediği seçeneği kontrol edebiliyor.

Yeni Porsche 911 Carrera
Porsche’nin efsane modelleri arasında yer alan ve dünyanın en çok satan spor otomobilleri arasında bulunan 911 Carrera, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni nesliyle bu öncülüğünü daha da ileri taşımayı hedefliyor. Yenilikçi turbo motorları, performans ve konforu olağanüstü bir uyumla birleştiren geliştirilmiş şasisi, yeni eğlence ve iletişim sistemi Yeni 911 Carrera’yı fazlasıyla donanımlı kılıyor. Hem otomobil yarışları hem de spor otomobil üretiminde 40 yılı aşkın turbo motor tecrübesi sayesinde, yeni 911 Carrera’nın motorları performans, sürüş keyfi ve verim açısından standartları yeniden belirliyor.

Carrera modellerinde ilk kez sunulan arka akstan yönlendirme seçeneği sürüş dinamiklerinin menzilini çok daha genişletiyor. Nürburgring’deki North Loop’ta (Kuzey Parkuru) 911’in en hızlı tur zamanı daha önceki derecenin tam 10 saniye altına, yani 7 dakika 30 saniyeye indi. 911 Carrera’nın birçok dış özelliği de yeniden tasarlandı: Gündüz sürüşünde yanan dört-noktalı yeni farlar, yuva kapağı olmayan kapı kolları, dikey havalandırma ızgarası ve dört-noktalı fren ışığı özelliği taşıyan yeni arka farlar ile yeniden tasarlanmış bagaj kapağı bu yeniliklerden sadece bazıları.

Çift turbolu tamamen yeni nesil motora sahip olan 911 Carrera’da 370 bg’lik bir güç yer alırken, 911 Carrera S’in motoru ise şimdi 420 bg’lik etkileyici bir güç sunuyor. Bu, her iki modelde de 20 bg’lik bir güç artışını ifade ediyor. Motorların ikisi de 3 lt hacme sahip. 911 Carrera S’in bu etkileyici motor gücü geliştirilmiş kompresörlü turbo şarjı, özel egzoz sistemi ve ayarlanmış motor yönetiminden kaynaklanıyor.

1442316675_Porsche_Yeni_911__4_

1442316669_Mission_E__2_

1442316669_Mission_E__5_

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir