Porsche’den 718 T Serisi

Porsche Boxster ve Cayman model ailelerini T serisi ile genişletti. Geleneksel olarak Porsche modellerindeki “T” harfi “Touring” kelimesini ve sürüş hazzının en saf halini ifade ediyor. Porsche 718 T modelinin hedefi dinamik bir sürüş coşkusu yaşatmak. İki koltuklu otomobil, bu felsefe doğrultusunda çeşitli özelliklerde sadeleşmeye gitmiş. Otomobilin özellikleri arasında  iki yönde ayarlanabilen elektrikli spor koltuklar, siyah Sport-Tex merkez bölmeleri ve koltuk başlıklarına işlenmiş “718” logosu yer alıyor. Otomobilin iç mekanında ise 718 T’nin özgün karakteri ortaya çıkarmak amaçlanmış. Lüks dolgu malzemesi ve deri kaplamalı mod değiştirme özellikli GT spor direksiyon bu yeni modelde kullanılmış. Kontrol panelinde de “Boxster T” veya “Cayman T” logoları yer alıyor. Ayrıca “Boxster T” veya “Cayman T” logoları kapı giriş şeritlerinde de bulunuyor.


300 PS gücündeki turboşarjlı yatık motor Porsche 718 T’de 7,500 devre kadar çıkabiliyor. 2.0 litrelik dört silindirli turbo motor, azami torku olan 380 Nm değerine 2.150/dk’da ulaşıyor ve yüksüz ağırlığı 1.350 (PDK: 1,380) kilogram. 4.5 (4.6) kg/PS güç-ağırlık oranı sayesinde, 718 T sıfırdan 100 km/s hıza 5,1 (4.7) saniyede ulaşıyor. Aracın azami hızıysa 275 km/s. olarak açıklandı. 718 T’lerde standart olarak gelen Sport Chrono paketinin sunduğu Normal, Spor, Spor Plus ve Kişiselleştirilmiş sürüş modları, direksiyonda yer alan Mod değiştirme düğmesiyle seçilebiliyor. Spor ve Spor Plus modları, gerek motor yönetim sisteminde gerek gaz pedalında daha sportif özellikleri etkinleştiriyor; manuel şanzımanda vites düşürürken otomatik çift kavrama özelliği daha hızlı vites değiştirmeye yardımcı oluyor. Bu modelin özel aksamlarından biri olan dinamik şanzıman bağlantısı, yani PADM sistemi, motor / şanzıman alanındaki titreşimleri en aza indiriyor ve transmisyonun toplam kütlesi nedeniyle sürüş dinamiğini etkileyebilecek hareketleri azaltıyor.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir