İtalyanların küçük hacimli scooter’ler konusundaki bilgi ve tecrübesi, en güncel haliyle karşımızda. Japon hegomanyasının devam ettiği sınıfta başarılı olabilir mi? Cevabı arıyoruz.
Motosiklet piyasasında ‘İtalyan’ menşeli olanlara karşı farklı bir muamele vardır; daha spesifik, daha sağlam ve daha ‘tarz’ olurlar. Elbette bu ünlerini kazanmalarının arkasında önemli bir sebep var; Enrico Piaggio.
Vespa’nın yaratıcısı ve soyadından da anlaşılacağı üzere markanın motor ayağının kurucusu Enrico Piaggio, Vespa ile başlayan scooter akımının mimarlarından birisi. Özellikle de ‘İtalyan scooter’ imajını yaratan en önemli isimlerden. Medley ise Piaggio’nun bu felsefesinin son temsilcilerinden.
Medley, ‘multi-fonksiyonel’ olarak tasarlanan scooter’lerden. Bir çok ‘hacim rakibinin’ aksine büyük jantları ve bolca gücü var. En önemli silahları da zaten bagaj hacmi ve tarzıyla beraber bunlar. Önde 16, arkada ise 14inçlik jantları beraberinde sunan Medley’de sürüş dinamikleri Japon rakiplerinden bir kaç adım önde.
Hem viraj performansına hem de bozuk zeminler karşısındaki konfora ve güvenliğe doğrudan olumlu yönde etki eden büyük lastikler, aynı zamanda görünümüyle de dikkat çekiyor. Otomobillere de jant üreten Enkei’nin tezgahından çıkan 12 kollu jantlar bir scooter’de kolay kolay görebileceğiniz türden değil. Fakat büyük lastiklerin yukarıya taşıdığı 80 santimlik sele yüksekliği kısa boylu kullanıcılar için problem anlamına geliyor.
155cc hacminde sıvı soğutmalı bir motor kullanan Piaggio Medley S, yaklaşık 15 beygir güce ve 14.5 Nm torka sahip. Gövdeyi hareketlendirme konusunda oldukça istekli davranan i-Get tek silindirli ünite, Medley S’i hızlıca 80 km/s hız bandına çıkarıyor. Devamında 3 haneli hızlara ulaşması biraz zaman alsa da (küçük hacimli bir scooter için yine de iyi hızlanıyor) Medley S, otoban sürüşlerinde izin verilen maksimum hızda rahatlıkla seyahat edebiliyor. Fakat bir ‘İtalyan’ geleneği olarak Medley S’in biraz savurgan davrandığını belirtmek gerek. Ne yazık ki bu konuda Asyalı rakipleri kadar tasarruflu değil. Yine de oldukça sezgisel çalışan ‘Start&Stop’ sistemi tüketimi düşürmek için elinden geleni yapıyor.
5 kademeli ön ayara sahip arka süspansiyonlarıyla ve güçlendirilmiş çelikle üretilen teleskopik ön çatalıyla ortalamanın üstünde bir konfor sunan Piaggio Medley S, yüksek ağırlıklı 2 kişilik yolculuklarda bile kontrollü hareket ediyor. 2 kişi demişken; uzun yolculuklarda yormayan ve hatırı sayılır bir alan sunan sele, altında 2 kaska ev sahipliği yapabiliyor. 250cc hacmindeki bir çok scooter’de bile göremediğimiz bu durum alkışı hak ediyor. Tabi sadece sele ve sele altı değil; önde 260mm, arkada 240mm’lik disklerle sunulan çift pistonlu frenler, hem ABS kontrolüyle hem de kombine çalışma mantığıyla alkışa ortak oluyor.
Analog bir gösterge tablosuyla üretilen Medley S; yakıt tüketimi, su sıcaklığı, hava sıcaklığı gibi bir çok bilgiyi sürücüsüne iletiyor. Analog göstergenin altına yerleştirilen dijital ekranda sayfa geçişleri yapmak için ise marş düğmesinin hemen yanına yerleştirilen kumandayı kullanıyor olmak işleri kolaylaştırıyor.
Ön ve arka aydınlatma grubunda LED’lere yer veren Piaggio Medley S, dikkat çeken mavi rengiyle beraber karanlıkta da bakışları üzerine topluyor. Medley S ile geçirdiğim bir haftanın ardından ayrılırken zorlanmadım değil. Hem şehir içinde hemde küçük kaçamaklar için ideal bir kombinasyon sunan Medley S, güvenlik ve sürüş dinamikleriyle de benim listeme üst sıralardan girebilir. Tabi 3670 Euro’luk fiyatı biraz daha rekabetçi bir seviyeye inerse.
Yazı: Mehmet Akif Doğan
Fotoğraf: Gürkan Çağlar
0 comments