Peugeot Rifter Elektriklendi

Peugeot, elektrikli hafif ticari araç ürün yelpazesi içindeki modeli Rifter’ın elektrikli yeni neslini tanıttı.

2025 yılına kadar elektrikli araç pazarında lider bir marka olmayı hedefleyen Peugeot, E-RIFTER dâhil 9 elektrikli binek otomobil ve 3 elektrikli hafif ticari araçla Avrupalı üreticiler arasında en geniş elektrikli ürün yelpazesini sunan markalardan biri olarak atağını sürdürdü. Yeni E-RIFTER, bu stratejinin bir parçası olarak, 320 km’ye ulaşan elektrikli sürüş menzili ile elektrikliye geçiş sürecini devam ettirdi.

E-RIFTER, ortada yeni Peugeot logosu ve yeni ön ızgarasıyla dikkat çekiyor. Ayrıca yeni model markanın ikonik üç pençeli ışık imzasını da taşıyor. E-RIFTER’ın tarzı, yeni Sirkka Yeşil ve Kiama Mavi renklerini içeriyor. Geniş çamurluk kemerleri, yan korumaları, tavan rayları ve yerden yüksek yapısı aracın “outdoor” kullanımına da uygun olduğunu vurgulamış detaylar arasında.

Yeni konsol, klasik PEUGEOT i-Cockpit esas alınarak tasarlanmış ve orta konsolun üst kısmında tamamen yeni 10 inçlik yüksek çözünürlüklü bir dokunmatik ekran mevcut. E-RIFTER’ın koltuklarında yeni kabin malzemeleriyle uyumlu, açık gri kumaş kullanılmış. E-RIFTER’ın bataryası, araç zeminin altında yer alıyor. Böylece batarya, aracın iç hacmine etki etmiyor. Bagaj, 5 koltuklu “Standart” versiyonda bagaj kapağında yer alan cam hizasına kadar 775 litreden, “Long” E-RIFTER’da koltuklar katlandığında, tavan hizasına kadar 4.000 litreye kadar geniş bir bagaj ve yükleme hacmini kullanıma sunuyor. Ayrıca versiyona bağlı olarak, 186 litreye kadar bol miktarda saklama alanı da söz konusu.

Aracın genel verimliliği üzerinde yapılan çalışmalar, performans seviyesini (135 km/s maksimum hız, 0-100 km/s hızlanması 11,2 saniye) korurken menzili 320 km’ye (WLTP birleşik döngüsü sertifika onayı bekliyor) ulaşacak şekilde geliştirdi. PEUGEOT E-RIFTER, 100 kW (136 HP) maksimum güç ve 270 Nm maksimum tork sunuyor. Aracın üç sürüş farklı sürüş modu bulunuyor. Menzili en üst düzeye çıkarmak için “Eco”, tam güç gereksinimlerinde maksimum performans için “Power” ve “Normal”. Menzili optimize etmek için yeni E-RIFTER, sürüş menzilini optimize etmek üzere rejeneratif fren sistemiyle de donatılıyor. Sürücü, direksiyonun arkasında bulunan kulakçıkları kullanılarak üç farklı seviyede rejenerasyon yoğunluğunu ayarlayabiliyor. Yeni E-RIFTER artık bir ısı pompasıyla da donatılıyor. Bu donanım, verimliliği ve dolayısıyla menzili optimize etmeye yardımcı olurken yolcu konforunu da artırıyor. 7,4 kW entegre şarj cihazı ve isteğe bağlı 11 kW üç fazlı şarj cihazıyla E-RIFTER, altyapı ne olursa olsun 50 kWsa bataryayı verimli bir şekilde şarj edebiliyor. Ayrıca 100 kW’a kadar DC şarj imkanı da bulunuyor.