Peugeot E-208 2024’ün İlk Çeyreğinde Türkiye’de

2022’de Fransa’nın tüm segmentlerinde Avrupa’da da B segmentinde en fazla tercih edilen elektrikli otomobil olan Peugeot E-208, 2024’ün ilk çeyreğinde Türkiye’de satılmaya başlanacak. 

Peugeot E-208, 2021’in sonunda yapılan optimizasyonla % 6,5 (+22 km) artırılan menziline şimdi de yeni teknolojilerin kullanılmasıyla % 10,5 daha fazlasını (yaklaşık 38 km) ekleyerek 400 km’lik menzile ulaşıyor. 2019’dan günümüze üretilen Peugeot E-208 sayısı ise 590 bin adedi geride bıraktı. Avrupa’daki elektrikli B segmenti satış liderliği ve Fransa’da tüm segmentlerdeki elektrikli araçlar arasında liderlik gibi unvanlara sahip olan Peugeot E-208, 2024’ün ilk çeyreğinden itibaren Türkiye yollarıyla buluşacak yeni versiyonuyla daha fazla elektrikli menzil ve optimum enerji tüketimi sunuyor. 136 HP’den 156 HP’ye yükseltilen yeni elektromotor otomobile 20 HP ek güç sağlıyor. Makyajlanan 208’in görünümüne kavuşan E-208, bu değişimlere ek olarak markanın elektrikli modellere özel tasarım detaylarını da bünyesinde barındırıyor.

Yeni Peugeot E-208, E-308’in yeni güç-aktarma sistemleriyle yollarla buluşuyor. Böylece 38 km’ye kadar, % 10,5 daha fazla menzil sunarken, WLTP döngüsünde 400 km’ye varan elektrikli sürüş menzilin sağlanması hedefleniyor. Tamamen elektrikli Peugeot E-208’in yeni versiyonu 115 kW/156 HP ile ek 15 kW/20 HP güç ve ilk hareket anından itibaren 260 Nm tork üreten yeni motora sahip. Ayrıca 51 kWsa (48,1 kWsa kullanıma hazır) brüt kapasiteye sahip ve 400 volt ile çalışan yeni yüksek voltajlı batarya da yer alıyor.

Bu yeni güç-aktarma sistemi ile Peugeot E-208 için tasarımcılar optimum verimlilik hedeflemişler. Tüm bu gelişmeler de 100 km’de yaklaşık 12 kWsa gibi düşük bir ortalama enerji tüketimini mümkün kılıyor.

E-208’de tüm kullanımlara ve tüm şarj çözümlerine uygun, iki tip entegre şarj cihazı bulunuyor. Standart olarak tek fazlı 7,4 kW şarj cihazı ve isteğe bağlı olarak üç fazlı 11 kW şarj cihazı bulunmakta. Peugeot E-208, buna ek olarak hızlı şarj özelliğine de sahip. 100 kW’lık genel şarj noktalarında 25 dakikadan daha kısa bir sürede % 20’den % 80’e şarj mümkün. Sürücü, orta konsoldaki bir düğme üzerinden menzili veya performansı artırmak için mevcut üç sürüş modundan (“ECO”, “NORMAL” ve “SPOR”) birini seçebiliyor. Kullanıcı, vites seçim panelindeki başka bir düğme ile “FREN” modunu etkinleştirerek gaz pedalından ayağını kaldırdığında yavaşlamayı arttırarak enerji geri kazanımını arttırabiliyor.