Tamamen yenilenen otomobil MPV genlerinden kurtulup, keskin hatlı SUV tarzı görünüme geçiyor.
Peugeot, önümüzdeki yıl satışa sunacağı yeni 3008 ile crossover SUV pazarındaki payını artırmak istiyor. İkinci jenerasyon 3008 daha sert SUV çizgileri, daha büyük bir bagaj ve i-Cockpit’le birlikte yeni güvenlik teknolojilerine sahip olacak. Peugeot yeni 3008’in ipuçlarını 2014’teki Paris Otomobil Fuarı’nda Quartz konseptiyle vermişti. İlk 3008 yükseltilmiş bir MPV’den biraz daha fazlasıydı ama yeni model kaslı bir SUV görünümüne sahip.
Yeni 3008 PSA Grubu’nun EMP2 isimli modüler platformunda yükselecek ve ilk nesline göre 100 kg’dan fazla ağırlık avantajına sahip olacak. Boyutları da Kia Sportage ve Hyundai Tucson’a yakın ölçülerde olacak. Otomobilin yüksekliği değişmese de yerden yüksekliği 50 mm artırılmış.
İç mekandaysa Peugeot’un yeni versiyon i-Cockpit sistemi anahtar rol oynuyor. Audi ve Volkswagen’e benzer strateji izleyen Peugeot, 3008’i geleneksel göstergeler yerine 12.3 inçlik dijital bir ekranla donatmış. 8 inçlik bilgi ve eğlence sistemiyle ortak çalışan bu ekrandaki bilgiler kullanıcı tarafından kişiselleştirebiliyor.
Arka koltukların diz mesafesi ve bagaj hacmi eskisinden daha fazla. Arka koltukları önde doğru katladığımızda bagaj hacmi 1824 litreye kadar yükselebiliyor. Bagajın hareketli zemini yüklemeyi de kolaylaştırmış.Otomobile daha aerodinamik bir tasarım ve daha az yuvarlanma direncine sahip lastikler eklemekle yetinmeyen Peugeot, daha ekonomik ve daha çevreci olan güncel motorlarını da kaputun altına yerleştirmiş.
1.2 ve 1.6 litrelik benzinli üniteler olsa da ülkemizde en çok 120 bg’lik turbodizel versiyonun satılmasını bekliyoruz. Kilometrede 100 gram CO2 salınımı olan bu motor 3.4 lt/100km gibi bir tüketim verisi sunacak.Satışa sunulduğunda güncel modelden biraz daha pahalı olacak otomobil, Kia Sportage ve Hyundai Tucson gibi otomobillerinde üzerinde fiyatlandırılmış olacak.
MAXIME PICAT, CEO, PEUGEOT
Tasarımdaki değişiklik epey radikal olmuş. Neden?
“Daha SUV benzeri bir tasarım istedik, daha keskin hatlı ve daha agresif. Son iki buçuk yıldır müşterilerden gelen geri dönüşlere kulak verdik ve sonuç bu yönde oldu. “ “Başta müşterilerler otomobilin harika ama biraz fazla agresif olduğunu söyledi. Ama biz projemize devam ettik ve herkesin fikri şu an pozitif yönde.”
Peki müşteri geri bildirimleri süreci nasıl etkiledi?
“Biz her zaman trendlerin ne yönde gideceğini inceliyoruz. Sadece 2016 için değil, 2017, 2018 ve daha ilerisi. Uzmanlarımız pazarda tercihlerin daha agresif tasarımlara yöneldiğini söyledi. Biz de içgüdülerimizin peşinden gittik ve tasarıma bağlı kaldık. Her altı ayda bir geldiğimiz noktayı gözden geçirdik ve müşteriler tasarımı sevmeye başladı. Tepkileri kolaylıklar görülebiliyordu.”
Özellikle ön kısım agresif tasarıma sahip. Neden?
“Tabi ki olması gerekenden daha agresif göründüğü söylecek kişiler vardır. Ama bize göre sırf bu yüzden otomobili alacaklar da var.” “Biz insanların satışa sunulduktan bir yıl sonra unutacakları, veya ‘Bunun bir MPV olmadığına emin misin’ diye soracakları bir otomobil yaratmak istemedik. Bizim cüretkar bir tasarımımız olmalıydı ve insanlar bakınca ‘İşte bu bir SUV’ demelilerdi.” “3008 bir Peugeot ve bir Peugeot’un sahip olması gereken bütün kalite özelliklerine sahip. Bize göre geri dönüşü olumlu olacak; sadık müşterilerimiz yine bizi tercih edecek ve diğer markalardan gelenler de olacak.”
YAZI:DARREN MOSS
0 comments