Otomotiv sektörü, elektrikli otomobiller ve dijitalleşmeyle sürekli bir devrim yaşıyor, ancak araç satın alma sürecinde hala değişmeyen özel bir an var; o da satın alınacak otomobilin renginin seçimi. SEAT, Axalta Coating Systems ile dünyanın dört bir yanında binlerce müşteri ile yaptığı seçimin arkasında yatan etkenleri araştırdı. Analize göre dünyadaki en popüler renk beyaz. Araç sahiplerinin yüzde 39’u üst üste yedi yıldır beyaz rengi tercih ediyor.Ancak beyaz rengin hakimiyeti bölgeden bölgeye göre değişiyor. Çin’de satılan her on arabadan 6’sı beyazken Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri’nde ise bu oran yüzde 25’e iniyor. SEAT’ın araç satışlarında ise, gri ve siyahın en popüler olduğu Hollanda haricinde, beyaz, markanın en önemli on pazarında da hakim renk. SEAT Türkiye’nin rakamlarına göre de son 5 yılda Türkiye’de satılan SEAT otomobillerde yüzde 58 oranla en çok tercih edilen renk beyaz oldu. Beyaz rengi yüzde 19 oranla kırmızı ve yüzde 11 oranla gri takip ediyor.
Siyah, yüzde 16’lık pay ile dünya çapında en popüler ikinci renk. Ancak renk seçiminde batıl inançların da etkisi var. Japonya’daki tüm otomobillerin yüzde 22’si siyahken, Hindistan’da siyah renkli bir araca neredeyse hiç rastlanılmıyor, bunun nedeni ise, insanlar ısının siyah renk tarafından daha çok emildiğini düşünüyor olması. Siyah SEAT otomobiller özellikle Cezayir ve Hollanda’da popüler. Tam tersine, Meksika’daki listede ise siyah renk kendine sadece altıncı sırada yer buluyor. Türkmenistan’da ise kötü şansla getirdiğine inanıldığı için siyah renk neredeyse resmen yasaklanmış. Axalta’nın verilerine göre, gri renk ise dünya çapında müşterilerin yüzde 11’i tarafından tercih ediliyor. Gümüş, özellikle yüzde 30’luk bir paya sahip olduğu Hindistan’da son derece popülerken, Çinli müşterilerinin yalnızca yüzde 6’sının bu renkte bir otomobili bulunuyor. SEAT içinse gri, Almanya, İspanya, İngiltere, Fransa, İtalya, Avusturya ve İsviçre gibi ülkelerde ikinci en popüler renk.
Listenin alt sıralarında her bir bölgeye özgü özellikler daha da belirgin olarak karşımıza çıkıyor. Örneğin, Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri’nde, mavi renk yüzde 10’luk bir pay ile önemli bir konuma sahipken, bu renge Çin’de neredeyse hiçbir yerde rastlamak mümkün değil. Akdeniz ülkeleri daha parlak renkleri tercih ediyor. İspanya’da kırmızı, SEAT müşterileri arasında en popüler üçüncü renk; İtalya’da dördüncü, İsviçre gibi pazarlarda ise altıncı sırada. Renk seçiminde göz önünde bulundurulması gereken başka bir konunun da otomobil tipi. Avrupa’daki lüks SUV araçların yüzde 34’ü siyahken, kompakt otomobillerde ise bu rakam yarı yarıya azalıyor. Öte yandan, lüks SUV araç sahiplerinin yalnızca yüzde 3’ü kırmızı rengi seçerken ve bu seçim kompakt araçlar için yüzde 10’a yükseliyor.
0 comments