Popülerliği artan crossover sınıfında rekabetçi olmak isteyen Opel, Crossland X ile bu sınıfta kendisine yer bulmaya çalışıyor.
Crossover sınıfı en popüler günlerini yaşıyor. Daha önce Mokka X modeli ile bu sınıfta kendisine yer arayan Opel, Mokka’nuın ebatları nedeniyle kendisini doğru bir şekilde konumlandıramamıştı. Crossland X ise Mokka X’ten 63 mm kısa olmasıyla Crossover modellerine doğrudan rakip olacak. Crossland X’in büyük versiyonu Grandland X ise bir üst sınıfta kendisine yer arayacak.
Opel Crossland X; Nissan Juke, Renault Captur ve Peugeot 2008 ile doğrudan rekabete giriyor. Sadece önden çekişli olarak satışa sunulan Crossland X; 1.2 litre ECOTEC, 1.2 litre Turbo ECOTEC ve 1.6 litre CDTI motor seçenekleri ile ülkemizde satışa sunuluyor. Sadece testimize konuk olan 1.2 litre Turbo ECOTEC motorlu versiyon 6 ileri otomatik şanzıma seçeneği ile geliyor. Diğer modeller ise 5 ileri manuel şanzıman ile satışa sunuluyor.
Dış tasarıma baktığımızda gelenekesel Opel çizgilerine sahip olduğunu görüyoruz. Adam modelinde olduğu gibi farklı tavan rengi seçeneği sunulması modelin daha sportif görünmesini sağlıyor.
Otomobilin ön tarafına baktığımızda Opel logosunun bulunduğu büyük bir ızgara bizi karşılıyor. Mokka X’i andıran ön kısımda dikkat çekici kısım farlar. Excellence donanım seviyesine sahip test otomobilimizde bulunan Geliştirilmiş Sürüşe Duyarlı Full LED farlar (AFL+) otomobilin tasarımını daha çekici hale getiriyor. Arka kısımda ise yukarıda konumlanan stop grubu ve çift renkli tampon sayesinde modelin Crossover çizgisi desteklenmiş.
Crossland X’in içerisine geçtiğimizde Opel markasının geleneksel çizgilerine sahip orta konsol bizi karşılıyor. Yüksek ve başarılı görüş açısı sunan oturma pozisyonu aynı zamanda orta konsoldaki multimedya ve iklimlendirme tuşlarına rahatlıkla ulaşmayı da sağlıyor. Orta konsolda bulunan ve otomobilin opsiyon listesinde bulunan 8inçlik bilgi eğlence ekranı kolay kullanımının yanında PSA grubunda karşılaştığımız arayüz sahip. Apple CarPlay ve Android Auto desteğine sahip olan multimedya sistemi sınıfının standartlarını karşılıyor.
İç hacim konsunda başarılı olan Opel Crossland X, hem önde hem de arka kısımda yeterli baş ve diz mesafesi sunuyor. Model Mokka X’ten daha kısa olsa bile aks mesafesinin daha uzun olması iç mekandaki yaşam alanını artırmış. Mokka X’e göre daha kısa olan Crossland X’in 410 litrelik bagaj hacmi ise beğenimizi topladı.
Testimize konuk olan model 3 silindirli 1.2 litre Turbo ECOTEC motora sahipti. Peugeot ve Citroen modellerinden tanıdığımız bu motor 5500 d/d’de 110 beygir güç üretiyor. 1500 d/D’de 205 Nm tork üreten motor gücünü 6 ileri otomatik şanzıman ile aktarıyor. Bu birlikteliğin Crossland X’e çok akıcı bir sürüş sağladığını söylemek güç olur. Burada kullanılan şanzıman ve 1200 kg’nin üzerindeki boş ağırlığı da önemli bir etken. Benzer şekilde bu etkenler otomobilin yakıt tüketimine de olumsuz olarak yansıyor. Fabrika verisi olarak şehir içine 6.5 litre yakıt tüketimine sahip olduğu iddia edilse de biz bu rakamlara ulaşmakta güçlük çektik.
Otomobil daha çok konfor odaklı bir sürüşe sahip. Süspansiyon sistemi ve hafif tasarlanan direksiyon bunu kanıtlar şekilde. Şehir içinde konforlu sürüş sunsa da yol tutuş anlamında çok başarılı değil.17 inç jant/lastik ile gelse de virajlı yollarda çok başarılı sonuçlara imza atmıyor.
Opel Crossland X başarılı iç hacmi, şık tasarımı ile beğenimizi toplasa da malzeme kalitesi ve yol tutuş anlamında bizi hayal kırıklığına uğrattı. Rekabetin yoğun olduğu bu sınıfta başarılı bir alternatif olsa da diğer alternatifler aklı çeliyor.
Yazı: Egemen Özten
Fotoğraf: Gürkan Çağlar
0 comments