Mercedes, yenilenen E 220d modelinde kullanacağı kendi geliştirdiği 2.0 litrelik hacme sahip dört silindirli turbodizel güç ünitesini tanıttı
Daimler grubu, OM 654 koduna sahip turbodizel ile bahar ayında yeni motor jenerasyonuna start veriyor. Mercedes’in ürettiği ilk tamamı alüminyum ünitenin bir önceki 2.1 litrelik motordan %13 daha ekonomik olacağı iddia ediliyor. Hacim sadece 100 cc azalmış olsa da motorun ağırlığı 202.8 kilogramdan 168.4 kilograma düşmüş ki bu daha iyi tepkileri olacağının işareti.
Yeni motorun özelliği sadece daha hafif ve kompakt olması değil, aynı zamanda daha az gürültü ve titreşim üretiyor olması. Dördüncü jenerasyon common-rail yakıt enjeksiyonu teknolojisine sahip olan motor “NANOSLIDE” isimli piston kaplaması sayesinde daha verimli sıkıştırma sağlıyor.
Motor aynı zamanda daha güçlü. Eski 2.1 litrelik motor 168 bg güç üretirken yeni ünite 3.800 d/dak’da 192 bg güç üretiyor. 1600 ve 2800 d/dak aralığında üretilen 400 Nm tork ise dokuz ileri otomatik şanzımanla tekerlere aktarılıyor.
Bu yeni motor sayesinde E 220d’nin 0-100 km/s hızlanmasını 7.3 saniyede gerçekleştirdiği söyleniyor. Otomobilin son hızı 240 km/s. Tüketime gelecek olursak aktarma ve karoser tipine göre; şehir içinde 4.7 – 4.3, şehir dışında 4.1 – 3.6 ve ortalama 4.3 – 3.9 l/1ookm aralığındaki veriler söz konusu. Emisyon değerleri ise 112 ve 102 g/km.
OM 654 yeni modüler motor ailesi ve bu da demek oluyor ki gelecekteki çoğu Mercedes logolu otomobilde ve ticari araçta görmeye hazır olmalıyız. Modüler yapısı sayesinde sadece arkadan itişli otomobillerde uzunlamasına değil, A veya CLA gibi önden çekişli modellerde de enlemesine kullanılabilecek. Bizim için esas önemli olan ise bu motor sayesinde 2.1 litrelik motorun vergi dezavantajının ortadan kalkacak olması.
0 comments