Mercedes‘in AMG işbirliğiyle hazırladığı; ‘en hızlı steyşın’ E63 Estate resmen duyuruldu. AMG fabrikasından çıkan son ‘canavar’, 0-100 km/s hızlanmasını sadece 3.5 saniyede tamamlıyor.
Premium steyşın otomobillerin performans versiyonları arasında ciddi bir rekabet olduğu inkar edilemez. Öyle ki Audi RS6 ile rekabeti ileri boyutlara taşıdığından beri diğer üreticiler bu duruma kayıtsız kalamıyor. Almanlar arasındaki bu çekişmeye son ve ikna edici cevap ise Mercedes cephesinden geldi: Mercedes-AMG E63 Estate.
Mercedes‘in E63 Estate ile iddiası büyük: ‘seri üretim bandından inen en hızlı steyşın!’. Almanlar bu iddianın temelini otomobilin 0-100 hızlanmasına ve teknik verilerine dayanarak söylüyor. Öyle ki E63 Estate en yakın rakibi Audi RS6’dan tam olarak 0.2 saniye daha hızlı 100 km/s sürate ulaşıyor (3.5 saniye). Çift turbolu 4 litrelik V8’i kullanan Estate, en tepedeki modeli E63 S 4Matic+’te tam olarak 610 beygir güce ve 850 Nm torka sahip.
Mercedes’in son nesil 4 tekerlekten çekiş sistemi: 4Matic+ ile satışa çıkacak E63 Estate, 2 farklı versiyona sahip olacak. Diğer Mercedes-AMG performans modellerinden alışık olduğumuz formüle göre; nispeten düşük güce (570 bg- 750 Nm) sahip model ‘E63 4Matic+‘ ismiyle, diğer model ise ‘E63 S 4Matic+‘ isimiyle anılacak. Silindir kapatma teknolojisine sahip V8’iyle ‘Comfort’ modunda (1000 d/dak -3500 d/dak aralığında) 4 silindiri devre dışı bırakabilen E63 Estate, verimlilik ve tüketim konularında oldukça iddialı.
Sürüş modlarını ‘Comfort, Sport, Sport Plus’ olarak seçebildiğiniz yahut ‘Individual’ moduyla kendinize göre kişiselleştirebildiğiniz E63’te, ayrıca sadece S 4Matic+ versiyonunda olan beşinci sürüş modu ‘Race’ bulunuyor. Pist kullanımı için hazırlanan bu modla sürüş destek sistemleri olmadan E63 S‘in tadını çıkarmak mümkün.
Her iki Estate’de 9 ileri otomatik MCT şanzımana sahip olsa da aralarında bazı farklar bulunuyor. Öyle ki E63’te mekanik diferansiyel kilidi kullanılırken, E63 S’te daha hızlı tepkilere sahip elektronik diferansiyel kilidi mevcut. Ayrıca S 4Matic+ versiyonunda ekstradan bir de ‘Drift’ modu mevcut. Bu modu seçtiğinizde gücünün tamamını arka tekerleklere yönlendiren E63 Estate, tüm sürüş asistanlarından kurtularak ‘yanlayabiliyor’.
E63’ün sedan versiyonunda olduğu gibi; standart E Serisi Estate‘nin ebatlarını neredeyse aynen kopyalayan E63 Estate, sadece daha fazla yol tutuşu için hazırlanan fazladan aks açıklığının sonucunda 27 mm daha geniş. Yani E63 S 4Matic+, 610 beygir gücün yanına en az onun kadar fazla bagaj hacmine sahip: 640 litre.
‘Yeni E63 Estate, markamızın imzası sürüş dinamikleriyle gündelik pratikliğin bir kombinasyonu gibi’ diyen AMG’nin patronu Tobias Moers’e göre E63 Estate; AMG portfolyosunda önemli bir yere sahip olacak. Mart’ta Cenevre’de sahne alması beklenen Mercedes-AMG E63 Estate, Nisan ayından itibaren Avrupa’da satışa çıkacak.
0 comments