Mazda ve pick-up kelimelerini bir arada kullandığımızda genelde aklımıza B Serisi modelleri gelir. Japonlar, 1961 yılında ilk pick-up modeli B1500’ü piyasaya sürdüklerinde kendi ana karalarında çok fazla rakipleri yoktu. Bunun verdiği rahatlıkla mı yoksa Amerika pazarını etkilemek için mi bilinmez ama Mazda bir pick-up’ta daha önce yapılmamış bir şeyi denedi; Wenkel motor kullanmak!
B Serisi pick-up’ların birinci nesline (1961-1965) daha ‘sıradan’ sıralı 4 silindirli motorları koyan Mazda, modelin 2. jenerasyonun üretimine de aynı şekilde başlamıştı. 1965 yılının Ekim ayında üretimine başlanan yeni model 1974 yılına kadar üretildi. Fakat son 3 yılında motor gamına bir Wenkel motor dahil oldu.
Mazda‘nın 13B-AP koduyla bilinen çift rotorlu Wenkel motorunu kullanan B1800, 110 beygirle ürün gamındaki en güçlü modeldi. 158 Nm torka sahip model, 4 ileri manuel şanzımanla donatılmıştı ve 1450 kilogramlık ağırlığına rağmen sadece 11 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşabiliyordu. İşin tuhaf yanı ise motor aynı zamanda Mazda‘nın o dönemki 2 kapılı sporcusu RX-5’de (yada diğer bi radıyla CD Cosmo) ve RX-4’te de kullanılıyordu.
Amerika’da dönemin diğer pick-up’larına nispeten biraz daha az yakıt tüketen B1800, Wenkel motorun yüksek devirlerde ilerleme karakterinden ötürü kendini Amerikalılara pek sevdiremedi. Her ne kadar konforlu olsa da ve iyi görünse de rotary motorlu bu pick-up, konuya daha geleneksel bakan müşteri kitlesinden ötürü üretime veda etti.
0 comments