Makyajlanan i8’e güç ve menzil dopingi

BMW, 2014 yılında satışa sunduğu yüksek teknolojili 2+2 coupe modelinin makyajlanacağını duyurdu.

Bu operasyonun güç artışı, menzil artışı, şaside birkaç küçük revize ve yeni hafif materyaller içermesi bekleniyor. Makyajlı i8 önümüzdeki yılın son çeyreğinde satışa sunulacak. Hem benzinli, hem de elektrikli motoru geliştirilmesi beklenen otomobilin hazırlık çalışmaları kamuflajlı prototiplerin haricinde, BMW’nin Formula E serisindeki i8 güvenlik aracının üzerinde yürütülüyor. Detaylar henüz netleşmiş değil fakat Münih’te görüştüğümüz üst düzey mühendisler, makyajla birlikte, 129 bhp gücündeki mevcut elektrik motorunun daha verimli yeni haliyle hibrit mimariye hizmet edeceğini belirtti. 1.5 litre hacmindeki üç silindirli benzinli motor ile bir arada çalışan ve ön tekerleklere güç veren elektrik motoru, şu anki güç verisini en az %10 artıracaktır diye tahmin ediyoruz. Dolayısıyla fütüristik tasarımlı hibrit coupe’nin 420 bhp dolaylarında bir güç vermesine hazırlanabilirsiniz. Motorlardaki güç ve verimlilik artışının yanı sıra, otomobildeki altı ileri otomatik şanzıman için hazırlanan yeni yazılım sayesinde, BMW i markasının amiral gemisi 4.4 saniyelik mevcut 0-100 değerini kayda değer miktarda kısaltacak diye düşünüyoruz. Performans i8 için elbette çok önemli bir konu fakat mühendisler bununla yetinmeyip, batarya kutusunda iyileştirmelere giderek i8’in menzilini de artırmak istiyor. Önümüzdeki Eylül ayında düzenlenecek olan Paris Otomobil Fuarı’nda göreceğimiz makyajlı i3’te de yer alan enerji yoğunluğu yükseltilmiş bataryalar sayesinde hem elektrikli sürüşlerin, hem de karma sürüşlerin menzili artacak.

Bataryaların kapasitesiyle ilgili veriler sır gibi saklansa da, BMW yetkilileri Formula E’deki i8 güvenlik aracı için mevcut 7.1 kwh’lık batarya kutusu yerine 10.0 kwh’lık bir batarya kutusu koyduklarını doğruladı. Dolayısıyla yol otomobilinde 10.0’lık bir batarya görmeyi umut ediyoruz. Pillerin otomobilin tabanındaki konumu ise değiştirilmeyecek. Formula E güvenlik aracı üzerinde yapılan bir diğer çalışma da, i8’in şasi ayarlarıyla ilgili küçük iyileştirmeleri kapsıyor. Şu an elimizde hiçbir resmi veri bulunmuyor fakat güvenlik aracının üzerinde farklı süspansiyon bağlantılarının yanısıra yeni yay ve süspansiyonlar denendiğini düşünüyoruz. Üstelik 20 inçlik jantların üzerinde önde 245/35, arkada ise 285/30 ölçüsünde lastikler yer alıyor. Ayrıca gövdenin yol aracına kıyasla 15 mm daha alçak olduğunu ve lastik tercihinin Michelin Pilot Super Sport’tan yana kullanıldığını da bilmelisiniz. Kablosuz şarj teknolojileri üzerinde çalıştığını doğrulayan BMW’nin bir sonraki i8 ile bu sistemi opsiyonel olarak sunma planları mevcut. Qualcomm isimli teknoloji şirketi ile birlikte geliştirilen bu sistem, zemindeki şarj pedi ile otomobilin tabanında yer alan batarya kutusu arasında manyetik indüklenme sağlayarak otomobili şark ediyor. BMW’nin i8 modelinde önümüzdeki yıllarda görebileceğimiz bir başka teknoloji de karbonfiber jantlar. Alman üretici bu jant teknolojisini M4 GTS ile tanıtmıştı. Çevresi karbon, kolları ise alüminyum olan bu jantlar, standart alüminyum jantlara kıyasla %25 daha hafif. Makyajlı i8’in tanıtımını, uzun zamandır beklediğimiz üstü açık i8 ile birlikte görme ihtimalimiz bir hayli yüksek. Zira BMW’nin patronu Harald Krüger, i markasının bir sonraki yeni modelinin i8 roadster olacağını doğrulamıştı.

YAZI:GREG KABLEV

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir