SEAT’ın, 2017 yılında Leon ve yeni Ibiza modellerinin ardından pazara sunduğu üçüncü modeli olan yeni Arona, tarihindeki en büyük ürün atılımının bir parçası olarak markadaki yerini alıyor. Bu ürün atılımı, Ateca modelini ve 2018 yılında tanıtılacak olan yeni büyük SUV’u da kapsıyor.
Ibiza’nın ardından MQB A0 platformu kullanılarak üretilmiş ikinci SEAT modeli olan yeni Arona, kompakt crossover boyutları, ferah iç mekanı, geniş kişiselleştirme seçenekleri, gelişmiş güvenlik ve bağlantı teknolojileriyle öne çıkıyor.
Arona’da Ön Bölge Asistanı, Yokuş Kalkış Destek Sistemi, Yorgunluk Tespit Sistemi, Yağmur ve Işık Sensörleri, İkincil Çarpışma Freni gibi üst segmentlerde yaygın olarak yer alan gelişmiş sürücü destek sistemleri standart olarak sunulurken, opsiyonel olarak Arka Çapraz Trafik Uyarısı, Kör Nokta Tespit Sistemi, hem paralel hem dikey parkta kullanılabilen Park Asistanı Sistemi ve Stop&Go fonksiyonlu Adaptif Hız Sabitleyici sistemleri sunuluyor.
Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi, daha yüksek çözünürlüklü ve daha kaliteli Geri Görüş Kamerası, 8 inçlik siyah panelli dokunmatik Multimedya ekranı ve BeatsAudioTM gibi, SEAT ürün gamındaki diğer modellerden de alışılan bilgi ve eğlence sistemlerini içeriyor. Apple Car Play, Android Auto ve Mirror Link sistemlerine sahip yeni SEAT Arona, tamamen yüksek bağlanabilirlik özelliğinde bir otomobil olarak tasarlandı.
SEAT Arona, 4.138 mm uzunluğa, 1.780 mm genişliğe ve 1.543 mm yüksekliğe sahip. Asıl farkı yaratan ise otomobilin iç ve dış tasarımı. En etkileyici özelliği ise, onu sınıfının en iyilerinden biri yapan 400 litrelik bagaj kapasitesi. Diğer bir deyişle yeni SEAT Arona’nın bagajı, şu anda segmentin en çok satan modellerinden bile daha geniş.
Otomobilin dinamik karakterinin arkasında, Volkswagen Grubu’nun yeni teknolojisi MQB A0 (Modular Quer Baukasten) platformu var. MQB A0 platformu, üretimde daha fazla esneklik sağlayıp uygulamayı güçlendirirken, aynı segmentte farklı gövde tiplerinin kullanılmasına olanak tanıyor. Bu teknoloji sayesinde aynı temel platform içinde farklı aks mesafeleri elde edilebiliyor. Örneğin Arona’nın aks mesafesi, yeni Ibiza’dan 2 mm daha uzun.
SEAT Arona, Türkiye’de iki donanım ile satışa sunulacak: Style ve Xcellence. Fonksiyonel, pratik ve konforlu Style versiyonunda Arka Park Sensörü, Ön Bölge Asistanı, Alüminyum Alaşım Jantlar, dönüşe duyarlı Ön Sis Farları, gövdeyle uyumlu renklerde ayrıntılar, çok fonksiyonlu deri direksiyon, el freni ve vites kolu yer alıyor. Olmazsa olmaz özellikleri ise Bluetooth bağlantısı ve mavi-gri renkte, krom detaylara sahip ön konsol.
Bir üst versiyon olan Xcellence’da ise farklı özelliklere odaklanılmış. Fonksiyonellik, farklılık ve çok yönlülük isteyen sürücülere hitap edecek şekilde geliştirilen Xcellence donanımı, teknolojik ve incelikle düşünülmüş ekstra özellikler ile kişiselleştirmek mümkün. Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi (KESSY), 8” dokunmatik ekran, Full Link, LED gündüz sürüş farları, krom kaplama tavan rayları ve pencere çıtaları, çift renkli LED ambiyans aydınlatmaları, arka park sensörü, yorgunluk tespit sistemi ve hız sabitleyici gibi özelliklerin tamamı Xcellence donanımında standart olarak sunuluyor.
Arona’nın kişiselleştirme özelliği büyük önem taşıyor. Otomobili kişiselleştirme isteği, müşteriler arasında giderek popülerlik kazanan bir trend. Arona, renk olarak ise biri alt gövde, diğeri tavan ile A ve C sütunları olmak üzere iki bölümden oluşuyor. Tavan; gri, siyah, turuncu veya gövdeyle aynı renkte seçilebiliyor. Otomobilde toplamda 68 renk kombinasyonu mevcut. C sütununda dikkat çeken, metal bir levha üzerinde yer alan X figürü ise Arona’nın crossover görünümünü pekiştiriyor.
Yeni SEAT Arona’nın tüm motor seçenekleri; direkt enjeksiyonlu, turbo kompresörlü ve otomatik start-stop sistemine sahip. İlki 5 vitesli manuel şanzımana bağlı 3 silindirli, 1.0 TSI 95 HP motor. İkinci motor seçeneği ise, çift kavramalı 7 ileri otomatik vitesli DSG şanzımana sahip 115 HP gücünde. 95 HP versiyonu, saatte maksimum 173 km hıza ulaşırken saatte 0’dan 100 km’ye 11.6 saniyede çıkabiliyor. 2.000-3.500 devir arasında 175 Nm azami torka ulaşan motor; 1.090 kg’lık düşük ağırlığı ve performans – tüketim arasında harika bir denge sağlayan şanzımanı sayesinde, beklentilerin üzerinde bir dinamizm sergiliyor. Bu sayede otomobilin ortalama yakıt tüketimi 4.9 litre/100 km; CO2 emisyonu ise 112 gr/km gibi oldukça düşük seviyelerde.
115 HP motor ise 10 saniyede 100 km/s hıza ulaşırken, maksimum 182 km/s hıza çıkabiliyor. Çift kavramalı ve 7 vitesli DSG şanzımanlı 1.0 TSI 115 HP motor da 114 g/km emisyon ve 100 km’de sadece 5 litre yakıt tüketimi ile 95 HP ile benzer değerlere sahip. Bu versiyonda da maksimum tork olan 200 Nm’ye 2.000 ve 3.500 devir arasında ulaşılabiliyor.
2017 sonunda Türkiye’ye gelecek Yeni Arona 1.0 95 HP manuel ve 1.0 115 HP DSG motor seçenekleriyle satışa sunulacak.2018 ilk çeyreğinde dizel manuel; ikinci çeyreğinde de dizel otomatik motor seçenekleriyle, tüm yakıt şanzıman kombinasyonlarının piyasada yerini alması planlanıyor.
0 comments