Farklı lüks ve sportif otomobilleriyle Amerika pazarında ciddi bir yere sahip olan Lexus, 10 Mart’ta İstanbul Maslak’ta açılacak ilk satış noktasıyla Türkiye’de görücüye çıkıyor. Biz ise markanın iki önemli modeli RC ve GS ile geçtiğimiz ay Barselona’da tanıştık
Çok iyi bir hafızaya sahip olmak, kendinizi şanslı ya da berbat hissettirebilir. Fil gibi bir hafızaya sahibim ve bazı durumlarda acı verici olsa da bu durumu seviyorum; doksanlı yılları 4K yayın yapan bir TV kanalı gibi gözümün önüne getirebiliyor ve gülümsüyorum. O zamanlar otomobiller gerçekten de birer arzu nesnesiydi. Toyota’nın lüks markası Lexus, bu aydan itibaren Türkiye pazarına giriyor. 10 Mart’ta İstanbul Maslak’ta açılacak ilk showroom ile Türk tüketicisinin karşısına çıkacak olan Lexus’ta altı model satılacak.
Yenilenen GS bunların en önemlilerinden. Mercedes E serisi, BMW 5 serisi, Audi A6 ve Jaguar XF gibi premium modellerin karşısında yer alacak GS üç farklı motora sahip. GS ürün gamında, GS 450h ile GS 300h olmak üzere iki hibrit ve Lexus’un ilk kez tanıttığı GS 200t yer alıyor. GS ürün gamının en üzerinde yer alan hibrit GS 450h, 3456 cc V6 benzinli ünite ve elektrikli motorla birlikte 345 bg güç ve 352 Nm tork üretiyor. Otomobil ayrıca 5.9 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasına sahip. Buna karşılık sadece 5.9 lt/100 km yakıt tüketimi ve 137 g/ km CO2 emisyonu bulunuyor. Diğer hibrit model GS 300h ise 2494 cc dört silindirli motoru ve elektrikli ünitesiyle 223 bg ve 221 Nm tork üretiyor. Hem GS 450h hem de GS 300h, hibrit sistem için geliştirilen E-CVT şanzımana sahip. Her Lexus hibrit modelinde olduğu gibi GS 300h ve GS 450h de, tamamen benzinli, tamamen elektrikli veya her ikisini kombine ederek çalışabiliyor. Sahip olduğu özelliklerle kullanıcılarına sessiz, rafine ve sofistike bir sürüş deneyimi sunuyor. Lexus GS model gamında yer alan kompakt 1998 cc’lik dört silindirli turbo motor, sunduğu özelliklerle en çok tercih edilecek modellerden biri olmaya hazırlanıyor. Düşük yakıt tüketimini, düşük devirlerdeki yüksek tork ve hızlı gaz tepkileriyle birleştiren GS 200t, 245 bg güç ve 350 Nm tork üretiyor. Sekiz ileri SPDS (Sport Direct Shift) şanzımanla donatılan GS 200t, 100 km/s’ye 7.3 saniyede çıkıyor ve maksimum hızı ise 230 km/s. Buna karşılık yakıt tüketimi 7.9 lt/100 km ve CO2 emisyonu 183 g/km. Sekiz ileri şanzıman aynı zamanda direksiyondaki kulakçıklarla da manuel olarak kullanılabiliyor. D-4ST turbo motoru, yüksek basınçlı direkt silindir enjeksiyonunu, düşük basınçlı emme manifoldu enjeksiyonuyla birleştiriyor. Sürekli olarak yakıt enjeksiyon basıncını kontrol eden motor, bu sayede soğuk hava şartlarında ve hatta yüksek güç gerektiren anlarda bile optimum tüketimi sağlıyor.
Lexus’un premium coupe’si yeni RC modelinde ise kışkırtıcı tasarım, keyifli ve heyecan verici bir sürüş deneyimiyle birleşiyor. Lexus markasına genç müşterileri çekmeyi hedefleyen sportif RC modeli, 2.5 litre motora sahip hibrit RC 300h ve 2.0 litre turbo benzinli motorlu RC 200t versiyonlarıyla satışa sunuluyor. Yeni Lexus RC 300h 2.5 litre dört silindirli benzinli motoru ve kuvvetli bir elektrikli motoru bir arada sunuyor. Toplamda 223 bg üreten RC 300h, bu sayede 100 km/s’ye 8.6 saniyede çıkıyor. Yüksek performansına karşın
lt/100 km ve CO2 emisyonu 108 g/km. RC 300h’de geliştirilmiş elektrik destekli direksiyonu ve süspansiyon sistemi yer alıyor. Bu sayede hibrit güç ünitesinin getirdiği sofistike ve sessiz sürüş deneyimi, çevik bir yol tutuşa sahip konforlu bir sürüşe kavuşuyor. Altı ileri Shiftmatic otomatik şanzımanlı RC 300h, istendiğinde sadece elektrikle yol alabiliyor. Türkiye’de büyük ilgi görmesi beklenen 2.0 litre motor hacmine sahip RC 200t, Lexus’un geçtiğimiz yıl farklı modellerde kullanmaya başladığı çift salyangozlu turbo üniteyi kullanıyor. Geliştirilmiş termal verimliliğe sahip motor teknolojisiyle düşük devirlerde dahi yüksek tork ve hızlı gaz tepkileri sunabiliyor. 245 bg ve 350 Nm tork üreten RC 200t, 100 km/s’ye 7.5 saniyede ulaşıyor ve 230 km/s maksimum hıza çıkabiliyor. 2.0 litre turbo motorun gücü, orijinal olarak yüksek performanslı RC F için üretilen sekiz ileri SPDS şanzımanla arka tekerleklere iletiliyor. Direksiyondaki kulakçıklarla da manuel olarak kontrol edilebilen şanzıman sürüş zevkinizi artırıyor. Yeni RC 200t’nin hem süspansiyonu hem de elektrik destekli direksiyon sistemi, sportif bir iki kapılı coupe’den beklendiği gibi üstün sürüş dinamikleri, hassas direksiyon tepkileri ve yüksek yol tutuşu getiriyor.
100 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla satılmaya başlanacak RC ve premium üst orta segmentte farklı model arayışı olanların dikkatini çekecek 80-110 bin Euro bandındaki GS dışında, Lexus ailesinde BMW 3 ve Mercedes C serisi rakibi IS, X3 ve GLC rakibi NX, X5 ve GLE rakibi RX ile 7 serisi ve S serisi rakibi LS modelleri de farklı donanım seçenekleriyle showroom’ları süsleyecek.
BURAK ERTEM / MALLORCA
0 comments