BÜŞRA FURAT (Reklam ve Pazarlama Uzmanı)
Toyota’nın ürün gamında 1999’dan beri yer alan Yaris’in hibrit versiyonunu inceledik. Hibrit otomobillerde öncü firmalardan biri olan Toyota, B2 segmentli otomobili ile de oldukça ekonomik. Modern ve sade bir tasarıma sahip olan Yaris, kullanıcıya sessiz ve keyifli bir sürüş deneyimi yaşatırken; tasarım, kalite, performans ve güvenlik özellikleriyle de göz dolduruyor. Dış tasarımı dolayısıyla da daha olgun ve büyük algılanıyor. 3945 mm uzunluğa, 1695 mm genişliğe ve 1520 mm yüksekliğe sahip olan test aracımızda ki Şimşek Mavi ve siyah kombinasyonu göze hoş görünüyor.Otomatik yanan uzun far asistanı, şerit takip asistanı ve çarpışma önleme özelliklerine sahip. Yaris’in diğer güvenlik donanımları arasında lastik basınç uyarısı, yokuş kalkış desteği, fren destek sistemi ve geri görüş kamerası da bulunuyor. Yaris’in sert süspansiyonu ve yumuşak direksiyonu ise otomobili sürüş keyfinizi oldukça güzelleştiriyor. Araç, yetişkin yolcu güvenliği kategorisinde ise beş yıldıza sahip. Otomatik modelini kullandığımız Yaris’in vites kısmında hepimizin bildiği P, R, N, D harflerine ek olarak bir de B harfi yer almakta.
Benim bu model ile birlikte öğrendiğim B ise, dik yokuşlardan aşağı inerken motor freni yapmamızı sağlıyor. Eco ve EV seçeneklerinin ikisini aynı anda bulunduran Yaris, hızınıza göre hangi motorun gerektiğine kendi karar vererek size oldukça yardımcı oluyor. Yaris’te anahtarsız giriş özelliği bulunmakta. Sıra dışı ön panel tasarımı ile iç mekan oldukça dikkat çekiyor. Derinleşen konsolda eşya gözleri ve bardak tutucuları da bulunuyor. Telefon yerleştirmek için özel bir alana sahip değil fakat direksiyonun sol tarafında bu ihtiyacınızı karşılayabilecek ufak bir göz var. Kapı girişindeki eşya gözü ise birazcık küçük. Bluetooth bağlantısı seçeneği de sunulmuş. Direksiyon üzerindeki tuşlardan kontrol sağlayabilme ve ekranın büyük olması işinizi kolaylaştırıyor. Sürücü ve yolcu için ön hava yastıkları standart, yan hava yastıkları ise opsiyonel. Koltuk dizaynları şık olduğu kadar çokta rahat. Yolcu koltuğunun yükseklik ayarının olmaması ise üzücü bir durum. Arka sıra oldukça iyi baş ve diz mesafesine sahip. Şaft tünelinin abartısız yükseliği sayesinde ise kısa süreli yolculuklarınız keyifli geçiyor. Bagaj ise çok büyük olmamakla birlikte yeterince kullanışlı alana sahip… Benim deneyimlerime göre Toyota Yaris Hibrit modeli oldukça kolay kullanılan bir otomobil. Hibrit versiyonlarda otomatik şanzımanlı olduğu için sürüş kolaylığı sağlıyor. Modelin kompaktlığı ve arka kamerası sayesinde park yapmak ise çok kolay. Sadece içten yanmalı motorlara sahip araçlara göre de oldukça sessiz.
REZZAN YETİŞ (FourFourTwo Dergisi Editörü)
Yaris Hibrit, hem benzinli hem de elektrikli motora sahip. Başlangıçta elektrik modunda start alıyor, bu sebeple içten yanmalı motorun sesini duymuyorsunuz; sonrasında ihtiyaç anında benzinli motoruyla devam ediyor. Bu geçiş esnasında herhangi bir sarsıntı hissetmiyorsunuz. Şehir içinde, şehir dışına göre daha az yakıt tüketen Yaris, fren yapıldığında ortaya çıkan enerji ile elektrikli bataryalarını şarj ederek yakıt tasarrufunu da sağlıyor. Aracın ne zaman elektrik modunda, ne zaman da benzinli modda olduğunu anlamak için ise enerji monitörünü kontrol etmeniz yeterli. Ya da aracın sesinden de rahatlıkla anlayabilirsiniz. İstanbul’da yaşayan her sürücünün temel sorunu olan şehir içi trafiğinde Yaris Hibrit, özellikle kadın sürücüler için tam anlamıyla biçilmiş bir kaftan gibi. Performans ve hız olarak maksimum verimi sağlamasa da hem iç-dış tasarımı, hem yakıt tüketimi, hem de konforlu kullanışı sayesinde performans eksiğini görmezden geliyorsunuz.
Tasarım anlamında sportif ve modern bir yapıya sahip olan araç, genç yaş grubunu da bu yönden cezbedebilir. Ayrıca kompakt boyutlarıyla şehir içindeki dar sokaklar dert olmaktan çıkıyor. Ekstra ses yalıtımına sahip bu araç, sessiz yapısıyla trafikte size sakin bir sürüş keyfi sunuyor. Sahip olduğu kavisli hatları, metalik mavi gövde rengiyle kombinlenen siyah tavanı ve geniş iç dizaynıyla da çekiciliğini arttırıyor.Tasarımdaki malzemeler açısından beklentiyi yüksek tutmamak lazım; zira B segmenti bir araç kullanıyorsunuz. Aracın ağırlığı ve yumuşak ayarlı süspansiyon sistemi, virajlarda olması gerekenden fazla yatmasına sebep oluyor. İçerisinde geri görüş kamerası, bluetooth bağlantısı, usb girişi, şerit takip asistanı, hız sabitleyici ve anahtarsız çalışma sistemi, katlanır yan aynalar, çift taraflı klimalar ve yokuş kalkış desteği bulunuyor. Bu özellikleriyle de konforu üst seviyeye taşıyor. Bagaj kompartımanına gelindiğindeyse Yaris Hibrit, bataryaların azizliğine uğruyor. Bagajın alt tarafına yerleştirilen piller, maalesef depolama alanından bir miktar çalıyor diyebilirim.
0 comments