Jaguar- Land Rover’in klasik araçları restore ederek günümüze ışınlayan bölümü ‘Classic’, bu kez bir E-Type’yi elektrikli olarak hayata döndürdü.
Daha önce de farklı projelerle adını duyuran ve otomobil koleksiyonuna ait görüntüleri paylaşan Jaguar-Land Rover Classic, bu kez bir Jaguar E-Type’yi restore etti. Fakat bu kez otomobilin kalbine 3.8 litrelik 6 silindirli motoru değil 300 beygirlik bir elektrik motorunu koydu.
”The Concept Zero” olarak isimlendirdiği modeli aslına uygun olarak tamamen yenileyen JLR Classic, kullandığı elektrik motoruyla 1961 model Jaguar E-Type’yi 50 yıl sonra yabancılık çekmeyeceği bir dünyaya tekrar getirmiş oldu. 18 aylık uzun bir restorasyon sürecinden sonra tamamlanan The Concept Zero, güçlü elektrik motoruyla ve aküleriyle sunduğu 273 kilometrelik menziliyle güncel bir çok elektrikli otomobili gölgede bırakacak kadar teknolojik.
1961’de üretilen modelin 241 km/s’lik maksimum hız ve 5.5 saniyelik 0-100 km/s değeriyle neredeyse aynı performans verilerine sahip Jaguar E-Type, atmosferik motorun ve ağır şanzımanın yerine kullandığı elektrikli motoruyla orijinal modele göre 46 kilogram daha hafif.
Motor ve aktarma organları dışında kokpitinde de şaşırtıcı detaylara sahip The Concept Zero, güç ünitesiyle uyumlu olarak bir çok teknolojik donanıma da ev sahipliği yapıyor. JLR modellerinden tanıdığımız dijital sürücü gösterge ekranını kullanan elektrikli E-Type, ayrıca yine dijital bilgi-eğlence sistemi ekranıyla dikkat çekiyor. Klasik modelin 4 ileri manuel şanzımanına karşılık tek kademeli bir otomatik şanzıman kullanan otomobil, vites topuzunda da yine güncel Jaguar ve Land Rover modellerinden tanıdığımız dairesel formlu üniteyi kullanıyor.
Elektrikli E-Type’nin restorasyonunun 300.000 dolara yakın bir maliyetle tamamlandığını söyleyen JLR, hali hazırda potansiyel bir çok alıcının da hazırda beklediğini belirtiyor. Modelin satılıp satılmayacağı ise henüz açıklanmış değil.
0 comments