Jaguar’ın merakla beklenen yeni steyşın otomobili XF Sportbrake, sonunda ortaya çıktı.
İngilizlerin söylediğine göre sedan kardeşiyle aynı sürüş dinamiklerine sahip yeni Jaguar, ekstra bagajıyla daha kullanışlı bir seçenek olacak. Jaguar‘ın yeni otomobili XF Sportbrake; doğrudan Audi A6 Avant, BMW 5 Serisi Touring ve Mercedes E Serisi Estate‘ye rakip olacak.
XF‘in sedan versiyonundan tandığımız 3 farklı motorla duyurulan Sportbrake, 8 ileri otomatik şanzıman ve manuel vites seçeneğiyle yollara çıkacak. Arkadan itişli ve dört tekerlekten çekişli olarak duyurulan yeni otomobil, güncellenen güç aktarım sistemiyle daha fazla tutuş sağlayacak.
Giriş seviyesinde 2.0 litrelik dizel motorla 163 beygir güç sunacak XF Sportbrake, aynı üniteyi 180 beygir güçle de satışa çıkaracak. Hem arkadan itişli hem de önden çekişli olarak tercih edilebilecek 180 beygirlik versiyon, sedanda olduğu gibi muhtemelen en çok satan XF olacak. Dizel motorların en güçlüsü 240 beygirlik gücüyle dört silindirli dizel ünite olurken, XF Sportbrake‘nin bir de 250 beygirlik 2.0 litrelik benzinli bir motoru bulunacak.
Jaguar XF Sportbrake‘nin ayrıca 3.0 litrelik bir V6 dizel motoru da olacak. Beygir gücü hakkında bilgi verilmeyen model, 0-100 km/s hızlanmasını 6.1 saniyede tamamlayacak. XF Sportbrake‘ye ayrıca ilerleyen günlerde 380 beygirlik V6 benzinli ünite de dahil olacak.
Jaguar’ın ‘alüminyumintensiv’ mimarisi üzerinde şekillenen XF Sportbrake, 1660 kilogramlık bir ağırlık değerine sahip. Otomobilin sedan versiyondan daha farklı bir şasi ayarına sahip olduğunu söyleyen Jaguar, sürüş dinamiklerinde farklılık olmadığını özellikle belirtiyor. XF Sportbrake‘nin ağırlık dağımı ise 50/50 şeklinde.
Markanın ‘Configurable Dynamics’ adını verdiği sürüş kontrol paketini opsiyon listesinde bulunduran Sportbrake, kullanıcısına; direksiyon ağırlığını, gaz tepkisini ve şanzıman karakterini belirleyebilme imkanı sunacak. ‘Configurable Dynamics’ aynı zamanda adaptif süspansiyonların sertliğine de müdahele edebilecek.
Adaptif hız sabitleyici, kör nokta asistanı, arka çapraz trafik asistanı ve park yardımcısı gibi bir çok donanımla birlikte tanıtılan XF Sportbrake, markanın 10 inçlik dokunmatik ekrana sahip InControl bilgi-eğlence sistemini de standart donanımı arasında bulunduruyor. Bölünme özelliğine sahip ekran, sürücü ve yolcu için ikiye ayrılabiliyor.
565 litrelik bagaj hacmiyle tanıtılan XF Sportbrake‘in koltukları yatırıldığında toplam hacim 1700 litreye çıkabiliyor. Sedan kardeşinden 25 litre daha fazla hacim sunan Sportbrake, 5 Serisi Touring ile neredeyse aynı hacme sahip. XF Sportbrake’nin en güçsüz versiyonu için belirtilen ‘çekme’ ağırlığı ise 1900 kilogram.
Daha önceki XF Sportbrake‘den 6mm daha kısa olan yeni model, 51mm daha uzun dingil mesafesiyle dikkat çekiyor. Verilen rakamlara bakılırsa yaşam alanında ciddi bir genişleme yaşanan yeni Jaguar, hem ön kısımda hemde arka yolcu bölümünde daha fazla diz mesafesi sunuyor. Daha önceki modelin hatlarına büyük ölçüde sadık kalan Jaguar’ın tasarım departmanının söylediğine bakılırsa Sportbrake, sedan XF’den daha sportif bir tasarıma sahip. ‘Bence sedandan daha güzel görünüyor’ diyen tasarım şefi Ian Callum’a göre XF Sportbrake fazlasıyla zarif bir otomobil. Sportbrake’nin sürtünme katsayısı ise 0.29 Cd.
XF Sportbrake için siparişleri toplamaya başlayan Jaguar’ın, otomobilleri 2017 bitmeden teslim etmesi bekleniyor. Modelin Türkiye’de satışa çıkıp çıkmayacağı ise henüz belli değil.
0 comments