İlk elektrikli Bavyeralı: 1972 BMW 1602e

BMW‘nin bugüne kadar bir çok elektrik destekli yahut tamamen elektrikli otomobili oldu. Bunların arasında, tamamen elektrikli ‘en başarılı’ model ise şüphesiz İ3. 2009 yılında Frankfurt Motor Show’da tanıtılan İ3, 2013 yolunda yollara indi. Fakat BMW‘nin elektrikli otomobil tarihinin 1972 yılında bir başlangıç noktası var: 1602e!

1972 Münich Olimpiyat Oyunları şerefine hazırlanan bu ‘özel’ elektrikli BMW, 30 kilometrelik menziliyle (kabul ediyoruz ki bugün bize komik geliyor) günün şartlarında oldukça ses getirmişti. Standart bir 1602 üzerine inşa edilen 1602e, 350 kilogram ağırlığındaki 12.6 kWh kapasiteli Varta imzalı bataryasıyla, 43 beygirlik elektrikli motoru besliyordu. 50 km/s hıza 8 saniye gibi bir sürede çıkan BMW 1602e, 100 km/s’lik maksimum hıza ulaşabiliyordu.

BMW‘nin söylediğine göre Varta’nın geliştirdiği aküler 50 km/s sabit hızla 61 kilometre gibi etkileyici bir menzile ulaşabiliyordu. Fakat şehir kullanımı için uygun görülen menzil 30 kilometre olarak belirtildi. BMW 1602e ayrıca gününümüz ‘fren geri kazanım’ teknolojisinin ilk versiyonlarından birine sahipti. Rejeneretif fren sistemini kullanan 1602e, fren enerjisini elektrik enerjisine çevirerek bataryalarında saklayabiliyordu.

BMW 1602e ne yazık ki seri üretime geçmedi. BMW‘nin elektrikli otomobil üretme projeleri de aralıklarla devam etti.

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir