Hyundai Kona’nın detayları ortaya çıktı

Güney Koreli üreticinin en yeni crossover modeli Kona, Seul’de yapılan lansmanla dünyaya duyuruldu.

Hyundai‘nin giderek büyüyen SUV-crossover pazarındaki küçük ölçekli ilk modeli olan Kona; tamamen yeni tasarımıyla ve teknolojileriyle pazardan pay almayı deneyecek. Kona‘nın en büyük rakibi ise doğrudan Nissan Juke olacak. Hyundai’nin model gamında Tucson ve Santa Fe‘nin altında konumlandırılan Kona, özellikle Avrupa pazarında markanın en çok satan modeli olmak için geliyor.

Kona, sadece SUV model gamımıza eklenen yeni bir model değil; 2021 yılında Avrupa’nın 1 numaralı Asyalı üreticisi olmayı planlayan markamız için önemli bir kilometre taşı” diyen Hyundai‘nin Avrupa şefi Thomas Schmid; Kona’nın doğru SUV genlerini, pro-agresif dizaynı ve premium donanımları bir araya getirdikleri bir otomobil olduğunu söyledi.

Kardeş marka Kia‘nın önümüzdeki dönemde duyuracağı crossover modeli Stonic ile aynı platformu kullanan Kona, önümüzdeki ay Güney Kore’de satışa çıkıyor. Asya pazarını takiben kısa süre içinde Kuzey Amerika ve Avrupa pazarında da satışına başlanacak Kona, 2018’in ortalarında 1.6 lirelik dizel motora da kavuşacak.

2 benzinli motorla duyurulan Kona‘da, 1.0 litrelik T-GDI ve 1.6 litrelik T-GDI motorlar görev alacak. 1.0 litrelik motoru sadece 6 ileri manuel şanzımanla satışa çıkaracak Hyundai, 1.6 litrelik motor ile birlikte 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanı ve dört tekerlekten çekiş sistemini kullanılabilir kılacak. 120 beygir güce sahip olan 1.0 litrelik motor için 12 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresi açıklayan Hyundai, 177 beygir güce sahip 1.6 litrelik ünite için 0-100 km/s hızlanma değerini 7.9 saniye olarak duyurdu. Kona ayrıca 2018 yılının ortalarında hem önden çekiş hem de dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte sunulacak olan 1.6 litrelik dizel motora da kavuşacak.

Kona’nın Avrupa pazarında göremeyeceğimiz; 2 litrelik atmosferik motora sahip bir versiyonu da olacak. Otomatik şanzımanlı modellerinde; ‘Normal’ ve ‘Sport’ olmak üzere iki farklı sürüş moduna sahip olan yeni Hyundai, kullanıcısının tercihine göre şanzıman oranlarını değiştirebilecek.

Hyundai’nin yeni ‘basamaklı ızgara’ konseptini kullanan Kona, özgün ve güçlü tasarım karakteriyle ön plana çıkıyor. Otomobilin dinamik karakterini yansıtmaya çalıştıklarını söyleyen Hyundai’nin tasarım şefi Sangyup Lee, bir ‘ikon otomobil’ yaratmak için çabaladıklarını belirtti.

Daha önceki Hyundai modellerinde görmediğimiz tasarım öğeleriyle dikkat çeken Kona, en büyük rakibi Juke’da olduğu gibi parçaları aydınlatma grubu yapısıyla uzak mesafelerden ayır edilebiliyor. Arka kısımda da aydınlatma öğelerini farklı bölgelere dağıtmayı seçen Koreliler, ince LED stoplarla Kona’nın karakterini olabildiğince dışa yansıtmaya çalışmış gibi görünüyor.

4165mm uzunluğa ve 1800mm genişliğe sahip Kona’nın yüksekliği 1550mm. Bu rakamlarla Kona, Juke’dan daha kısa ve daha alçak olsa da 35mm daha geniş. Kona’nın 2600mm dingil mesafesi ise Juke’dan 70mm daha uzun. Otomobilin 170mm’lik yerden yüksekliği ise markanın; ‘gerçek SUV deneyimi’ sloganını doğrular nitelikte.

Ebatlarında ciddi rakamlar olmasa da kabininde oldukça geniş bir alan sunduğu söylenen Kona, 361 litrelik bir bagaj hacmine sahip. Koltukların tamamen yatırıldığı durumda ise bu kapasite 1143 litreye çıkıyor. Bu rakamlar yine en büyük rakibi Juke’ye göre sırasıyla 7 litre ve 46 litre daha fazla. Kona’nın ön tarafta 1005mm, arka tarafta ise 961mm olarak açıklanan baş mesafesi ise kabinin genişliği konusunda ipucu veriyor.

Genişlik ile birlikte en önemli başlık olarak ‘premium hissiyat’ konusunu seçen Hyundai, kullandığı malzeme ve teknolojilerle yeni otomobilinin kokpitinden çok umutlu. Standart olarak 5inçlik TFT bilgi-eğlence ekranıyla birlikte satışa çıkacak Kona, opsiyonel olarak 8inç boyutundaki renkli dokunmatik ekranı da seçenekler arasında sunuyor. Apple CarPlay ve Android Auto gibi farklı bağlantı seçeneklerini destekleyen bilgi-eğlence sistemiyle beraber kablosuz mobil telefon sarj ünitesi de Kona’nın donanımları arasında yer alıyor. Yeni Kona’da ayrıca bir Hyundai modelinde ilk kez kullanılan ‘head-up’ sürücü bilgi ekranı bulunuyor.

8 hoparlörlü Krell ses sistemini opsiyon listesinde bulunduran Kona, bir çok sürüş destek sistemine de sahip. Otonom acil fren, şerit takip asistanı, çapraz trafik asistanı ve kör nokta uyarı sistemi bunların en önemlilerinden.

Kona’nın fiyatı hakkına henüz net bir bilgi yok fakat otomobilin Kasım ayı itibariyle Türkiye’de olacağı biliniyor. Merakla bekliyoruz.

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir