Hyundai ,Paris’te üçüncü nesil i30’unu sergilemeden önce fotoğraflarını ve özelliklerini bizlerle paylaştı. i30 sadece bir heçbek model olmaktan çıkıp bir aile hayatına geçiyor. 5 kapılı heçbekin yanına sedan, steyşın ve ürün gamının en tepesineyse ateşli versiyon N ekleniyor. Yeni i30’un çizgileri aslında Hyundai’nin Avrupa pazarındaki yükselen satış grafiği, dolayısıyla sarfettiği çabayı yansıtıyor. Firmaya göre, mevcut i30’un tercih edilmesinin en büyük nedeni tasarımı ve tabi ki bunu tasarımcıları Peter Schreyer’e borçlular. Kia’nın tasarım atağının başındaki isim olarak bilinen Schreyer artık Hyundai’nin de tasarımından sorumlu.
Avrupa’da geliştirilen i30, mevcut modelin uzatılmış platformuna sahip. Önde McPherson, arkadaysa çok kollu bir süspansiyon yapısı sunacak yeni i30’un amortisörleriyse mevcut modelden daha performans odaklı olacak. Tepkileri hızlandırılan direksiyon kutusunun yönlendirilmesiyse yüzde 10 artırılmış. Bununla birlikte frenler de güçlendirilmiş. Hyundai Avrupa teknik başkanı Axel Honisch’e göre; ‘konfor ve yol tutuş arasında iyi bir denge yakaladık. Konfor seviyesi öncekinden daha iyi. Dinamizmi artırmak için çalıştık, daha kıvrak ve eğlenceli bir kullanım elde ettik.’
Yeni i30’un gövdesinin yüzde 53’ü teknolojik yüksek mukavemetli çelikten oluşuyor. Bu malzemeyi Hyundai kendi üretiyor ve oran önceki modele göre iki katına çıkmış. Sonuç olarak yeni gövde 28 kg daha hafif ve rijidite yüzde 22 artırılmış. Yeni i30 4340 mm uzunluğunda, 1795 mm genişliğinde ve 1455 mm yüksekliğinde. Dingil mesafesiyse 2650 mm. Bunun anlamı aynı kalan dingil mesafesine karşılık daha uzun, daha geniş ama daha alçak bir yeni i30. Ağırlığı 1306 kg’den başlıyor. Azalan ağırlığına rağmen standart donanımı artmış.
Hyundai yeni i30’unu 3 benzinli ve bir dizel motorla satmaya başlayacak. Bunlar arasında 140 bg’lik yeni dört silindirli 1.4 litre turbo da var. Benzinli başlangıç motoru 100 bg’lik atmosferik 1.4 litre. Ayrıca 120 bg’lik 1.0 litre 3 silindirli turbo da artık i30’da yer alacak. Dizellerin ikisi de 1.6 litre hacminde. Biri 109, diğeri 132 bg gücünde. Hepsi altı ileri manuelle gelirken iki dizel ve turbo 1.4 benzinlide 7 ileri çift kavramalı otomatik seçeneği yer alıyor. 2017’nin ikinci yarısındaysa 2.0 litre turbo bir motora sahip olacak olan N modeli gelecek. Gücü 260 bg üzerinde olacak ve 250 km/s üzerinde hıza ulaşabilecek. Bu modele RN30 denilecek.
Hyundai i30’un kabinindeki buton sayısını azaltmış ve 8 inçlik bir dokunmatik ekran yerleştirmiş. Bu ünite Android Auto ve Apple Car Play destekli olarak gelecek. TomTom imzalı navigasyon ve kablosuz şarj ise opsiyon olacak. Oldukça geniş olacak kabinde açılabilir panoramik cam tavan yer alacak. Bagaj hacmiyse 395 litre olacak. Yeni i30’un satışına 2017’nin ilk aylarında başlanacak.
YAZI:MARK TISSHAW
0 comments