Hyundai’nin i30N ateşli hatchback’ini takip eden aylarda dört tekerlekten çekişli daha güçlü bir versiyon mu takip edecek?
Hyundai’nin ateşli hatchback’i henüz tanıtılmadı, ama markanın performans departmanı şimdiden daha güçlü bir versiyon için çalışmalara başladı bile. N departmanının başındaki isim Albert Biermann, dört tekerlekten çekişli Ford Focus RS ile boy ölçüşebilecek bir otomobil hedeflediklerini belirtiyor. Hyundai, son zamanlarda hızlı modellerin peşinde ve heveslerini kaybetmiyorlar. Önümüzdeki yıl satışa çıkacak i30N’in ardından iki yeni model daha sırada bekliyor.
Ama Biermann bu 2.0 litrelik turbo önden çekişli otomobili bir başlangıç olarak gördüğünü söylüyor. Ayrıca Autocar’a Ford Focus RS ile ilgilendiklerini, dört tekerlekten çekişin ileriki adım olduğunu belirtiyor. Geçen ay Nürburgring’de yapılan i30N tanıtımında ‘bu konuyla ilgileniyoruz’ diyerek mesajını ileten Biermann, ‘gelecekte bunu kesin yapar mıyız bilemem, bu i30N ile ne kadar tepki alacağımıza bağlı’ diyor.
‘Eğer şimdiden en üst düzey performans seviyelerinde bir otomobil ile çıkarsak mevcut müşterilerimiz ve bayilerimiz için çok hızlı kaçabilir. Ama ileriye baktığımda görebiliyorum ki C segmentinde ciddi hızlı bir yüksek performans otomobilimiz olacak. İşte o zaman doğal olarak 4 tekerlekten çekişe ihtiyaç duyacağız’. Her ne kadar i30N hakkında belli bir düzeyde detay bilsek de içerideki dostlarımız bize yeni bir 2.0 litrelik turbo makine olacağını söylüyorlar. Gücü de 225 bg civarında olacak ve muhtemelen opsiyonel bir kilitli diferansiyel sunulacak.
Ancak bu yeni motor, daha fazla güç üretebilecek bir altyapıya sahip olacak. Muhtemelen hedef olarak gördükleri Ford Focus RS’in 350 bg’lik 2.3 litrelik motoruyla boy ölçüşecek kadar. Ancak asıl soru şu ve cevabı Biermann da bilmiyor. Acaba Hyundai müşterileri bu daha güçlü versiyonu üretebilecek bütçeyi sağlayacak kadar i30N satın alacaklar mı? Ya da daha güçlü bir versiyona ihtiyaç duyacaklar mı?
‘Baz model için dört tekerlekten çekiş planımız yok. i30N dört çeker olmayacak,’ diyor. ‘Ama biliyorsunuz Hyundai olarak eğer müşterilerimiz için doğru olduğunu düşünüyorsak bunu yaparız. Çok hızlı bir otomobil yaratacak kapasitemiz var, ama önce sığ sularda yüzmeli ve biraz fan kitlesi oluşturmalıyız. Daha sonra derine ineriz. Bu tamamen motor gücüne bağlı. Zaten çok yüksek değerlere geçersek dört tekerlekten çekiş şart olacaktır.’
BİR HOT HATCH NEDEN HYUNDAI’ NİN İMAJINI DEĞİŞTİRSİN K İ ?
JIM HOLDER
Bir hidrojen eksperi ve teknoloji lideri neden Focus RS gibi modası geçmiş bir otomobile rakip olmak istesin ki? Eğer bunu yaparsa imajını çok daha geniş bir yelpazeye taşıyacaktır da ondan. Çünkü otomobil fanatikleri otomobil alacak kişiler üzerinde en büyük baskıyı yaratırlar. Eğer onlar etkilenirse o zaman dünya değişir. Eğer Hyundai hızlı ve başarılı bir hot hatch yapmayı becerirse, mühendislik anlamında herşeyden çok daha fazla ses getirecekleri net.
Bundan sonra Hyundai, sıradan otomobiller üreten bir marka imajından sıyrılıp bir mühendislik dehası olarak görülebilir.
YAZI:MIKE DUFF
0 comments