BMW Group ve Toyota Motor Corporation bu bağlamda hidrojen mobilitesinin tam potansiyelini açığa çıkarmak amacıyla hem ticari hem de binek araçlar için yeni nesil güç aktarma teknolojisi geliştirecek. Tüm mobilite uygulamaları için bir yakıt ikmali altyapısının oluşturulmasını içeren teknolojiyle hem hidrojen yakıt ikmali hem de elektrikli araç şarj altyapısının genişletilmesi desteklenecek. Güç aktarma birimlerinin toplam hacmi birleştirilerek yakıt hücresi teknolojisinin maliyetleri düşürülecek. Geliştirilen teknolojiler, hem BMW hem de Toyota modellerinde kullanılarak müşterilere sunulan FCEV seçeneklerinin yelpazesi genişletilecek.
BMW, iX5 Hydrogen pilot filosunun dünya genelinde başarılı bir şekilde test edilmesinin ardından bu yenilikçi teknolojiyi seri üretim aşamasına taşıma kararı aldı. Hidrojen Yakıt Hücreli güç aktarma teknolojisine sahip seri üretim BMW otomobiller, 2028’den itibaren piyasaya sürülecek. BMW’nin mevcut portföyüne entegre edilecek yeni nesil yakıt hücreli otomobiller tüketicilerin aynı gövdede farklı motor seçeneklerine ulaşma özgürlüğü sunan Power of Choice yaklaşımını daha da ileri taşıyacak. Böylece müşteriler, BMW modellerinin özellikleri korunarak kendilerine sunulan FCEV seçeneklerini de tercih edebilecek.
0 comments