Fiat Motor Sporları Takım Direktörü Koray Kafkas, iki senedir takım olarak sporun geniş kitlelere yayılması için yaptıkları çalışmalarından dolayı aldıkları geri dönüşlerden oldukça memnun olduklarını belirtti.
2008 sezonunun ardından ara verdiğiniz otomobil sporları faaliyetlerinize geçtiğimiz yıldan itibaren yeniden start verdiniz. Bize bu geri dönüş sürecinde neleri hedefleyerek yola çıktığınızı anlatabilir misiniz?
Fiat Egea’nın devreye alınmasıyla, 2015 senesinde bir planlama sürecine başladık. Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu ve Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç’ın öncülüğündeki toplantılarda ana hedefimiz herkesin ulaşabileceği aktivitelerle ilerlemekti.Bunun ilk ayağı “Egea Seni Piste Çağırıyor” etkinliği ile müşterilerimizin ayağına otomobil sporlarını götürmekti. Bu şekilde, hem insanları motor sporlarına teşvik etmek, hem de güvenli sürüş eğitimi vererek katkı sağlamak istedik. İki yıl içerisinde, 25 ilde etkinliğimizi düzenledik. Toplamda iki bin beş yüz kişiye ulaşma imkânı bulduk.
Bu aktivitede katılımlarda kadın / erkek ilgisi nasıldı?
Mersin’de kadın – erkek katılım oranı %50-%50 idi. İzmir’de de benzer şekildeydi diyebilirim. Mesela Gaziantep’de kadın oranı erkeklerden daha yüksekti. Ancak Urfa’da hiç kadın katılımcımız olmazken Erzurum’da tek kadın katılımcı vardı. Bu illerimizde erkek katılımcıların yoğun ilgisi ile karşılaştık. Etkinliğimizde kontenjanları 100 kişiyle sınırlandırıyoruz. En az katılımlı yaptığımız organizasyon 81, en yüksek katılımlı ise 143 kişiyle Gaziantep’ti diyebilirim. Etkinliği düzenlediğimiz şehirlerin idari makamlarından da gelenler bizi destekleyenler oldu, onları da organizasyonlarımıza misafir edip motor sporları ile tanıştırdık. Bu bizler için çok büyük bir mutluluktu. Gittiğimiz illerde, etkinlik öncesi belirlediğimiz üniversitelerde pilotlarımızın ve TOSFED yetkililerinin katılımı ile güvenli sürüş seminerleri verdik. Seminere katılan öğrenci arkadaşlarımızı da bu etkinliklerde misafir ettik. 2017’de “Egea Seni Piste Çağırıyor” etkinliklerimize iştirak eden katılımcı sayımız ortalama 100 kişi civarındaydı. 2018 yılında ise bu rakamı 120’lere yükselttik.
“Egea Seni Piste Çağırıyor” etkinliğinden aldığınız geri dönüşlerden memnun musunuz?
Çok keyif aldığımız ve başarıyla tamamladığımız bir etkinlik oldu diyebilirim. Dediğim gibi; gittiğimiz illerde spor il müdürlüklerinden çok destek gördük, bizimle başka organizasyonlarda da birlikte olmayı çok arzu ettiklerini söylediler. Bu da bizim için gurur vesilesi oldu. Aktivite ile hem markamızın sportif yönünü, hem de Tofaş’ta geliştirdiğimiz Egea pist otomobilimiz ile ARGE’mizin gücünü tanıtma imkânı bulduk. 2019’da da bu etkinliğimizi devam ettireceğiz.
Geçtiğimiz seneden itibaren de “TOSFED Yıldızını Arıyor” etkinliğinde TOSFED ile birlikte işbirliğine başladınız. Bu organizasyonda hedefleriniz nelerdi?
Türkiye’de düzenlenen ilk yetenek keşfetme projesi olan TOSFED Yıldızını Arıyor’un ana sponsoruyuz. TOSFED, Serkan Yazıcı liderliğinde; yetenekli gençlerin motor sporlarına dâhil edilmesine çok önem veriyor. Biz de federasyon ile ortak paydada buluşmaktan ve iş birliği içerisinde olmaktan ötürü büyük mutluluk duyuyoruz.TOSFED Yıldızını Arıyor projesi; bizim çok önem verdiğimiz bir etkinlik. Organizasyon aracılığı ile gençlere, bu sporu doğru bir şekilde nasıl başlayabileceklerini anlatıyoruz. Motor sporlarında kariyer yapabilmek için; gençleri ne kadar erken yaşta tanır ve imkân sunabilirseniz o kadar olumlu sonuç alırsınız. Bu yüzden de etkinliğin belli bir yaş sınırı var. TOSFED ile birlikte, katılım için 25 yaş altı sınırı koyduk. Geçen sene 333 arkadaşımız başvurdu ve elemelerin ve final yarışının ardından bu yıl Egea Gençler Kupası’nda da yarışan Onat Telkenar birinci oldu. 2018’de yaklaşık 270 katılımcımız oldu. 27-28 Ekim tarihlerinde düzenlenen final için 10 erkek ve 2 kadın yarışmacı seçtik. Bunların içinden de bir yıldız seçiyoruz. Bu yılın galibi projeye Konya’dan katılan 23 yaşındaki Taha Küçükkut oldu.
Bu sene ralli parkurlarına da genç yetenekler kazandırmak amacıyla “Egea Gençler Kupası” projesini hayata geçirdiniz. Bu proje hakkında bize bilgi verir misiniz?
Kupada genç arkadaşlarımızı bir fabrika takımı disiplini altında yetiştirmek üzere çalışıyoruz. Genç pilotlarımız; gerek sürüş dinamikleri, gerekse otomobil sürüş kabiliyetleri açısından deneyimli pilot ve co-pilotlarımız Fatih Kara, Yiğit Timur, Kaan Özşenler ve Bilge Ayan’ın öğretileriyle “gerçek anlamda bir ralli pilotu nasıl olur”u öğreniyor. Bir pilot nasıl olmalı, asıl hikâyeyi burada yaratmaya çalışıyoruz. Çünkü bu spor ülkemizde kaynak eksikliği çok hissedilen bir spor dalı. Türkiye’ye bu alanda yeni ürünler kazandırarak gençleri uygun bütçelerle spora kazandırmak ana hedefimizdi. Bu sene şampiyonaya 6 arkadaşımız katıldı. Ama gelecek sene çok daha fazla katılım olacağına inanıyoruz. Bu genç pilotlarımızı da için birer marka elçisi / diğer gençlere örnek gibi görüyoruz.. O yüzden çok üstlerine eğiliyoruz. Bu sene onlara iki toprak, iki de asfalt test yaptırdık. Bu testlerde Fatih Kara ve Yiğit Timur ile Kaan Özşenler onlara her konuda yardımcı oldular ve halen de öğretmeye devam ediyorlar. Bu iş bir yandan da kilometre işi. Yaptıkları her kilometre onlara yeni tecrübeler olarak dönmeye devam edecek sonuçta. Mesela son İstanbul Rallisi’nde birinci olan Onat Telkenar eminim iki günde de bayağı macera yaşadı. Çünkü ilk gün kuru ve güneşli havada geçilen toprak etaplar ertesi ayakta yağmurla kayganlaşarak genç pilotlarımıza farklı bir deneyim yaşattı. Ben bile spordaki kariyerim boyunca 200’ün üstünde yarışta bulunmama rağmen toplasan 3-4 yarışta böyle bir ortamı yaşamıştım. Pilotlarımızın anlattığına göre kimi yerlerde etaba giderken yağmurdan Egea’ların silecekleri yetmezken, etapta bir anda kuru zemine denk geliyorlarmış. Böyle hava şartlarıyla karşılaştılar.
Sezon öncesinde bir lansman ile Fiat Motorsporları olarak profesyonel ralli pilotlarınız Fatih Kara ve Yiğit Timur’u medyaya tanıtarak Türkiye Ralli Şampiyonası’nda da yer alacağınızı açıkladınız. Başlarken hedefleriniz neydi ve katıldığınız yarışların ardından genel bir değerlendirme yapar mısınız?
Bizim asıl hedefimiz burada uygun fiyatlı ve en az rakipleri kadar gidebilen 2WD bir ralli otomobili yaratabilmekti. Burada Tofaş’ın AR-GE departmanının bize çok desteği var. Orada görevli 60 mühendis arkadaşımızla halen Fiat Egea ralli otomobilimiz üzerinde çalışıyoruz. Zaten otomobillerimiz oradaki prototip atölyesinde hazırlanıyorlar. Yiğit ve Fatih de sürekli bu işin içinde aktif olarak yer alıp her test sürecinin ardından geri bildirimlerde bulunuyorlar. Genel itibarıyla şu ana kadar aldığımız yoldan çok memnunuz. Otomobillerde standart parça kullanıyoruz ve bunun yürütülme maliyeti açısından çok avantajlı olduğunu düşünüyorum. İyi bir süreç geçiyoruz, çalışmalarımız sürüyor, elde ettiğimiz sonuçlardan çok memnunuz ve daha da iyiye gideceğimizi umuyorum. Çok laftan anlayan, tekerleğini nereye koymak istersen oraya koyabileceğin bir ralli otomobili yaptık. Sürekli gelişim sürecini devam ettiriyoruz. Bütün komponentleri yerli üretim bir ralli otomobilimiz var. Sadece amortisör sistemi bizim dışımızda. Diğer parçaları tamamen kendi ürün grubumuzdan seçip yapıyoruz. Bir de fren balataları bizim üretimimiz haricinde.
Fiat Egea HB ralli otomobilinize parkurlarımızda yarışan pilotlarımızın ilgisi nasıl? Eğer talep oluşursa rallilerdeki servis çadırınızda önümüzdeki sezon müşteri odaklı da bir oluşum olabilir mi?
Daha önce de dediğim gibi Fiat Egea’larımız, dünya arenasında yer alabilecek özelliklere sahip. Otomobilimiz ilgi görüyor, bu niyetle bize gelenlere de kapımız her zaman açık.
0 comments