FIA, geçtiğimiz gün yapılan Strateji Grubu toplantısının ardından 2018 sezonu için Halo koruması kullanılmasını onayladı.
Jules Bianchi’nin 2014 sezonunda geçirdiği üzücü kaza sonrasında tekrar gündeme gelen kokpit koruması tartışması nihayet sonuca bağlandı. FIA’nın 2018’de kokpit koruma sistemini araçlarda görmek istemesinin ardından, kalkan ve Halo koruma sistemleri en çok konuşulan iki yöntem olmuştu. Çarşamba günü toplanan FIA Strateji Grubu’nun aldığı olumlu kararın ardında ise önümüzdeki sezon için Halo korumasının kullanılması resmen kesinleşmiş oldu.
Halo korumasının kullanılmasına ilişkin yapılan oylamada; Mercedes, Red Bull, McLaren, Williams, Toro Rosso, Sauber, Force India, Haas ve Renault Halo’ya karşı çıktı. Olumlu yönde oy kullanan tek takım ise Ferrari oldu.
Daha önce bir çok pilotun deneme fırsatı bulduğu Halo koruma sistemi, bir çok takımın karşı çıkmasına rağmen 2018 yılında kurallar kitabına dahil olacak. Geçtiğimiz sene araç tasarımlarına bolca mesai harcayan 10 takım ise yeni araçlarının tasarımına Halo korumasını adapte edecek.
0 comments