Mercedes-Benz’in daha akıcı hatlara sahip küçük SUV’u GLC fiyatıyla da iddialı olacak.
Mercedes-Benz, New York fuarında mevcut küçük SUV’u GLC’nin daha sportif versiyonu GLC Coupe’yi tanıttı. BMW X4, Porsche Macan ve yoldaki Jaguar F-Pace’i hedefleyen 5 kapılı yerden yüksek model 2.0 litre benzinli ve 2.1 litre dizel motorlarını ikişer farklı güç seçeneğiyle sunuyor. Fiyatlarınsa mevcut GLC’lerden yüzde 5-10 arası yukarıda olması bekleniyor.
Geçen yılki Şangay fuarında konsept olarak sergilenen model GLC’deki gibi C serisinin altyapısını kullanıyor ve Mercedes’in Bremen’deki fabrikasında üretilecek. GLC Coupe motor kaputunu, ön çamurluklarını ve alt kapı panellerini GLC ile ortak kullanıyor, ancak daha sportif tasarlanmış tamponlar, daha yatık açılı ön cam, yatık tavan, liftback modeli bagaj kapağı ve uzatılmış arka tekerlek-tampon arası mesafesiyle standart GLC’den farklılaşıyor.
Baz modeldeki çelik helezon yay seçeneği dışında GLC Coupe’nin iki farklı süspansiyon opsiyonu daha bulunuyor: Ayarlanabilir çelik yaylı Dynamic Body Control ve havalı süspansiyonlu Air Body Control. Coupe aynı zamanda standart GLC’den daha alçak bir tabana sahip.
4730 mm uzunluğu, 1600 mm yüksekliğiyle GLC Coupe, X4’ten 60 mm uzun ve 30 mm alçak. Aynı zamanda 2870 mm’lik aks mesafesi de BMW’den 60 mm uzun (GLC SUV ile aynı) ve Coupe’de 20 inç’e kadar jant kullanılabiliyor. Kabin, GLC gibi C serisinden devşirme bir konsola sahip ve arka koltukları 40/20/40 şeklinde katlanabiliyor.
GLC Coupe ilk başta üç motor opsiyonuyla geliyor. GLC 250 4Matic Coupe’nin 2.0 litrelik turbo benzinli motoru 211 bg ve 350 Nm üretebiliyor. İkinci seçenek olan GLC 220d 4Matic Coupe ise 171 bg ve 400 Nm sunuyor. En güçlü versiyonsa 203 bg ve 400 Nm üretebilen GLC 250d 4Matic Coupe.
Tüm modeller Mercedes’in 9G-Tronic adındaki 9 ileri otomatik şanzımanını ve 4Matic dört tekerlekten çekiş sistemini standart olarak sunuyor. İlk çıkacak Coupe’lerin performans öncüsü GLC 250 4Matic Coupe 100 km/s’ye 7.3 saniyede çıkarken 222 km/s yapabiliyor.
İlk partinin satışa çıkmasından bir süre sonra farklı motor opsiyonları da gelecek. Bunun içinde 2.0 litrelik benzinli ünitenin güçlü versiyonu olan 245 bg’lik GLC 300 ve 257 bg – 500 Nm’lik turboşarjlı 3.0 litre V6 dizel GLC 350d var.
Bunların yanında, halen geliştirilmekte olan bir benzinli- elektrikli hibrit versiyon da olacak. GLC 350e 4Matic Coupe plug-in hibrit modelin sadece elektrikle 30 km menzili olacağından ve 100 km/s’ye 5.9 saniyede çıkacağından bahsediliyor. Bu otomobilde GLC 250’nin 2.0 litrelik benzinli motoru ve şanzımana entegre elektrik motoru toplam 319 bg’lik bir güç değeri oluşturuyor. Ailenin zirvesine yaklaştıkça karşımıza ilk çıkan GLC 43 AMG oluyor. Çift turbolu 3.0 litrelik V6 365 bg ve 620 Nm sunacak ve GLC’yi 5 saniyenin altında 100 km/s’ye ulaştıracak.
Mercedes AMG’deki kaynaklarımız daha sonra gelecek olan GLC 63 4Matic planlarını da doğruladılar.
Bu otomobilde AMG’nin çift turbolu 4.0 litre V8’i yer alacak ve 510 bg üretecek. GLC Coupe’nin daha sonrasında uygun fiyatlı versiyonları da çıkacak. Arkadan itişli ve manuel şanzımanlı bu modeller sadece belli motorlarla sunulacak.
GLC Coupe’ye binmek
Bir ön sürüş için bu kez GLC Coupe’nin yolcu koltuğunda Mercedes’in Stuttgart fabrikasından çıkıyoruz. İçinde bulunduğumuz prototipte üç farklı şasi opsiyonundan Dynamic Body Control isimli değişken sertlik ayarlı – çelik helezonlu seçenek bulunuyor. Bu yıl sonunda standart GLC’de de sunulmaya başlanacak bu süspansiyon Mercedes- Benz’in Drive Select sisteminin üç farklı sertlik ayarına olanak veriyor: Comfort, Sport ve Sport Plus.
Bu üç mod arasında seçim yaparken Coupe’nin standart GLC’den daha rafine bir sürüşü olduğu hissediliyor. Yüksek yapısına rağmen gövde kontrolü gayet rijit görünüyor. Yola iyi tutunan, virajlarda kararlı ve bozuk zeminlerde dahil akıcı bir sürüş sunabilen otomobilin sürüş kalitesi ve süspansiyonunun darbe emişi oldukça başarılı görünüyor. Tabi bunu bozuk İngiliz yollarında kullanmadan net konuşmamak gerek. Direksiyon üzerinde de oldukça mesai harcanmış. Standart GLC’ye nazaran daha sportif bir his yaratabilmek için elektromekanik direksiyon kutusunun tur oranı 16.2:1’den 15.1:1’e düşürülmüş. Bu sayede daha tepkili ve net bir direksiyon hissi elde edilmiş.
Yol tutuş için şimdilik Mercedes’in söylediklerini aktarmamız gerekiyor. Ancak GLC Coupe prototipinin Kara Orman’ın virajlı yollarında oldukça başarılı olduğunu söyleyebilirim. Viraj içlerinde bile yeterli bir tutunma var ve dört tekerlekten çekiş sistemi viraj çıkışlarında oldukça iyi çalışıyor. 2.0 litrelik motorun güçlü versiyonu, X4 ve Macan’ın potansiyel rakibini sıradan bir performansın ilerisine taşıyor. Düşük devirlerde oldukça tepkili davranıyor. Bunun en büyük nedeni neredeyse rölantiden başlayan tork eğrisi. Sport ve Sport Plus modlarında açılan egzoz flapleri sayesinde GLC’nin egzoz sesi de değişiyor.
Makyajlı CLA’ye yeni motorlar
MERCEDES-BENZ CLA ve CLA Shooting Brake modellerine hafif bir makyaj uyguladı ve New York fuarında görücüye çıkardı. Bu makyaj operasyonunda hafif gövde dokunuşları, iç malzemelerdeki değişiklikler, geliştirilmiş bağlantı opsiyonları ve daha geniş bir motor listesi bulunuyor. Bu motorlar arasında CLA 45 4Matic’in turboşarjlı 2.0 litrelik motoru da yer alıyor. 21 bg artarak 380 bg’e ulaşan gücü sayesinde 0.4 saniye hızlanarak 100 km/s’ye sırasıyla 4.2 (Sedan) ve 4.3 (Shooting Brake) saniyede ulaşabiliyorlar. Maksimum hızlarıysa yine 250 km/s’de sınırlandırılmış.
Yeni motor seçenekleriyse dört tekerlekten çekişli CLA 220 4Matic ve Renault benzinli motorlu 120 bg 1.6 litrelik CLA 180 Shooting Brake. arasından LED farlar, eller kullanmadan açılan bagaj kapağı, 5 farklı 18 inç jant seçeneği ile yeni metalik mavi renk dikkat çekiyor. Revize edilmiş CLA’da ayrıca Apple CarPlay ve Google Android Auto destekli multimedya sistemi de alınabiliyor.
GREG KABLE
0 comments