Tam elektrikli ve hibrit motor seçenekleriyle piyasaya sunulan Fiat 600, sahip olduğu özellikler ve sürüş deneyimi açısından B segmentinde-Hatchback ve SUV detaylarını önemli özelliklerini bir araya getirmeyi amaçlamış. Şehir ve doğa tutkunlarına yönelik kullanıcıları hedefleyen Fiat 600, markanın İtalyan tarzını ve sürdürülebilirlik değerlerini yansıtmayı da hedeflediği açıklandı.
Gerçekleştirilen basın toplantısında konuşan FIAT Marka Direktörü Altan Aytaç; “Yeniliklerle başladığımız 2024 yılını, markamızın ikonik modeli 600’ü pazara sunarak kapatmaya hazırlanıyoruz. Bu yıl Mart ayında, Fiat Topolino’yu tüketiciyle buluşturduk. Temmuz’da ise Türkiye otomotiv pazarının en çok tercih edilen SUV modellerinden Egea Cross, yeni bir özelliğe daha kavuştu. Traction+ çekiş sistemi Egea Cross’un tüm versiyonlarında standart donanım olarak sunduk. Böylelikle otomobil ürün gamımız daha da zenginleşti. FIAT’ın 1955-1970 yılları arasında 5 milyon adet üretilerek en çok tercih edilen aile otomobillerinden biri olan 600’ün ikonik tasarımından izler taşıyan Yeni 600’ün, elektrikli ve hibrit motor seçeneklerinin Türkiye otomobil pazarında beğeni toplayacağına inanıyorum. FIAT’ın B segmentine dönüşünü simgeleyen 600, keyifli bir sürüş deneyiminin kapılarını açıyor. Fiat 600, B-HB ve B-SUV dünyalarının kompakt ve aynı zamanda yerden yüksek sürüş dinamiklerini bir araya getiriyor.” şeklinde konuştu.
Fiat 600e, adını orijinal 600’den alıyor. Otomobilin iç ve dış tasarımı İtalyanca’da “Tatlı Hayat” anlamına gelen Dolce Vita’ya atıfta bulunan felsefesini yansıtmış. Yeni Fiat 600 5 kapılı gövdesiyle 5 koltuğu ve 15 litrelik iç hacmine sahip bir iç mekan sunuyor. 385 litrelik bagaj alanı sunarken, kullanıcılarının kişisel eşyalarını, örtü ve esnek bardak tutuculara sahip akıllı merkezi konsolda, koltuk ceplerinde ve ön depolama alanlarında saklayabilmelerine de olanak sağlıyor. Sürücü koltuğu da elektrikli koltuk ayarı ve sırt masajı işleviyle donatılmış. Fiat 600, tasarım mirasını paylaştığı Fiat 500e ile karşılaştırıldığında daha keskin hatları olan bir yüze, hem önde hem de yanlarda krom 600 imzasına ve yenilenen LED aydınlatma kimliğine sahip. Parlak siyah detaylar, krom vurgular ve arka aydınlatmalardaki parlak yüzeyler dış hatları da vurguluyor.
Fiat 600’ün her iki versiyonu yakınlık sensörlü anahtarsız giriş sayesinde otomobilin kapı ya da bagajının açık unutulma olasılığını ortadan kaldurmayı amaçlamış. FIAT 600’de ayrıca 360° park sensörleri ve kılavuz çizgilerine sahip 180° geri görüş kamerası park manevralarını destekliyor. Fiat 600, konfor ve bağlanabilirlik açısından yolculukları çok daha keyifli hale getirecek özelliklerle de donatılmış görünüyor. Eller serbest elektrikli bagaj kapağı, otomatik klima, karanlık ve yağmur sensörü bunlardan bazıları. Ayrıca navigasyon, kablosuz CarPlay ve Android Auto işlevleriyle 10,25 inçlik bilgi-eğlence ekranı, 6 hoparlörlü bir ses sistemi ve 7 inçlik dijital gösterge ekranı otomobilin fonksiyonel ve konfor özelliklerini tamamlayan detaylar arasında.
Fiat 600e kullanım özellikleri dışında menziliyle de dikkat çekiyor. 54 kWsa kapasiteli lityum-iyon bataryasıyla, WLTP ortalama çevrimde 400 km’ye ve WLTP şehir içi çevrimde 591 km’ye varan menzil sunuyor. 100 kW hızlı şarj sistemi ile donatılan 600e’ye yüzde 80 şarj için yarım saatten daha kısa bir süre yeterli oluyor. Mod 3 şarj kablosu ile 11 kW şarjı destekleyen model, evde duvar tipi şarj istasyonunda veya halka açık şarj istasyonlarında 6 saatten daha kısa sürede tam şarj sağlıyor. 600e’nin 115 kW gücündeki elektrik motoru 0-100 km/s hızlanmasını 9 saniyede tamamlıyor. Sürüş gereksinimine uyarlamak üzere eko, normal ve spor olmak üzere üç farklı sürüş modunda kullanım tercih edilebiliyor.
Fiat, ayrıca hibrit otomobiller segmentinde artan müşteri talebine bir çözüm olarak yeni 600 Hybrid’i de ülkemizde satışa sundu. Gelişmiş hibrit teknolojisi ile donatılan 600 Hybrid’in Mild-Hybrid (MHEV) motoru otomatik şanzımanlı bir içten yanmalı motora kıyasla daha düşük yakıt tüketimi yüzde 15’e kadar daha düşük CO2 emisyonu ve sürüş dinamikleri sağlıyor. Fiat 600 Hybrid’in MHEV motoru sadece 30 km/s’den düşük hızlarda şehir içinde seyahat ederken değil, daha yüksek hızlarda ve aynı zamanda yokuş aşağı inişte ya da otoyolda gaz pedalı bırakıldığında elektrikli bir sürüş deneyimi sunuyor. 600 Hybrid, içten yanmalı motor ile elektrik motoru arasında sessiz ve verimli bir geçiş sağlayan sistemler sayesinde sorunsuz bir sürüş ve yolculuk deneyimi sunuyor. 600 Hybrid’in başarılı performansı, 136 bg’ye kadar güç üretebilen 3 silindirli 1,2 litrelik içten yanmalı motor, 48 Volt Li-ion batarya ve çift kavramalı e-DCT6 şanzıman arasındaki sinerjiye dayanıyor.
Yeni Fiat 600’ün 600e La Prima 1.389.900 Bin TL’den; Kasım ayından itibaren satışa sunulacak olan 600 Hybrid Urban ise 1.489.900 bin TL’den başlayan fiyatlarla 23 Ekim 2024 tarihinden itibaren FIAT showroom’larından ve markanın online satış kanalı online.fiat.com.tr üzerinden satın alınabilecek.
0 comments