Fiat 500L

FIAT 500, şirinliği ve küçüklüğüyle ünlü bir model. Ama şimdi 500 için dengelerin değişme zamanı. Geçtiğimiz ay İtalya’nın Torino
şehrinde 500’ün büyümüş halini yani 500L modelinin sürüşünde biz de bu değişime tanıklık ettik.
Otomobil, ilk bakışta 500’den tamamen farklı görünüyor. Büyüdüğü apaçık ortada fakat şirinliği ve eğlenceli sürüşü konusunda neler değişmiş birazdan göreceğiz. Şimdi biraz daha tasarımı incelemeye devam edelim. 500L, Fiat 500 ve eski Multipla’dan esinlenilen ancak kendisine özgü detaylara sahip bir tasarımla şekillenmiş. Eski 500 modelinin 55., yeni 500’ün de 5. yaş gününde tanıtılan beş kapılı 500L, 55 yıl önceki modelin tanıtım tarihi olan 4 Temmuz’da bantlara alınmış. Aracın günde 550 adet üretileceği belirtilirken, bu da yılda yaklaşık 180 bine denk geliyor. İlk etapta beş kişilik olarak satışa çıkacak 500L’nin çekiş kontrol sistemli ‘Trekking’ ve ‘yedi kişilik’ versiyonları da gelecek.
500L’nin içi de farklı bir konseptte. Eşya gözü bol, ferah ve geniş yapısıyla tam bir MPV havası yaşatıyor. Kokpitin ortasına konumlandırılmış ekran ise otomobile ilk oturduğunuz anda ilgi odağı oluyor. Aracın dokunmatik ekranından internete erişmek ve sosyal ağlara girmek mümkünken, müzik sistemi seçenekleri arasında ‘Beats Audio’nun geliştirdiği yüksek kalitede bir sistem de mevcut. İsteğe bağlı alınabilen özel aksesuarlar arasında en ilgi çekeni, Espresso makinesi. Lavazza’nın geliştirdiği portatif kahve makinesi için, araç içinde özel bölme mevcut ve burada rahatça kahve yapabiliyor. Bedeliyse 250 euro.
Sürüşüne gelince; yüksek oturma pozisyonuyla yola hakim bir sürüş sergiliyor. Bu yükseklik bazı uzun boylu sürücüler için sorun olabilir ama bu otomobilin kullanımı oldukça pratik. Şehiriçinde iyi ayarlanmış direksiyonu hem hızlı tepkiler veriyor hem de yumuşaklığıyla manevraları kolaylaştırıyor. Süspansiyonları da orta sertlikte ayarlanmış. Hız kuralları dolayısıyla limitleri zorlayamadık ama virajlarda da başarılı olduğunu söyleyebiliriz.
875 cc’lik Twinair motor ise bu otomobili tercih edeceklerin gözdesi olacaktır. 105 bg’lik gücüyle Twinair, otomobili taşımakta zorlanmıyor ve yakıt tüketimi konusunda da iddialı.
Fiat 500L’de ilk etapta 875 cc’lik Twinair (105 bg) ile 1.4 lt (95 bg) benzinlilerin yanında 1.3 lt (85 bg) ve 1.6 lt (105 bg) dizel motorlar olacak.

EDİTÖRÜN NOTU:

Özellikle şehiriçi kullanımlarda 500L konforlu ve pratik bir sürüş vaat ediyor. 900 cc’lik yeni motorla tercih edilebilir bir model haline gelmiş.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir