Ferrari Yeni F80’i Tanıttı

Formula 1 ve Le Mans’tan esinlenen hiper otomobil, 1200 beygir gücüyle şimdiye kadar yapılmış en güçlü Ferrari modeli oldu.

Ferrari’nin LaFerrari’den beridir uzun zamandır beklenen halefi İtalyan markanın bugüne kadarki en güçlü yol otomobili oldu denilebilir. Firmanın Le Mans’ı kazanan 499P’sinden alınan teknolojiyle Formula 1 yarış otomobillerinin teknolojisini birleştiren çılgın bir elektrikli V6 güç aktarma organından 1200 bg güç alıyor. F80 adını taşıyan bu yeni hiper otomobil, McLaren’in kendi yeni halo modeli W1’i duyurmasından sadece birkaç hafta sonra tanıtıldı.

F80, iki üreticinin uzun süredir devam eden rekabetini yeniden canlandırıyor ve 2010’ların başlarından itibaren ikonik ‘Kutsal Üçlü’ hiper otomobillerin üçte ikisini yeniden başlatıyor. Yeni hiper otomobilin fiyatı 3 milyon sterlinden başlıyor ve sadece 799 adetle sınırlı (tümü satıldı). Bu araç, F40, F50, Enzo ve LaFerrari’nin izinden giderek, yollarda giden bir Ferrari için kuralları yeniden yazıyor ve aynı zamanda onu “yenilikçiliğin yeni bir ölçütü” haline getiren bir dizi teknolojiyle donatılmış.

F80’in güç aktarma organının kalbinde Ferrari’nin 3.0 litrelik çift turbolu V6’sının yeni bir versiyonu yer alıyor. Motor 9200 d/dak’e kadar devir yapabiliyor ve 296 GTB’ye güç veren üniteyle karşılaştırıldığında tamamen elden geçirilmiş. 499P Le Mans aracından parçalar eklenerek kendi başına 900 bg güç elde edilmiş ve bu da onu Maranello’nun şimdiye kadar ürettiği en güçlü motor haline getirmiş. Fakat 296’nın motorundan daha ağır değil. V6 motorla birlikte çalışan üç elektrik motoru var: ikisi ön aksta ve biri arkada. Şirket içinde üretilen (Maranello için bir ilk) ön motorlar her biri 141 bg güç üretirken, arka motor bir ‘MGU-K’ enerji geri kazanım ünitesi biçimini almış. Bir Ferrari’de ilk kez F80 ‘E-turbo’ özelliğine sahip. F1’den türetilen bir ‘MGU-H’ ısı geri kazanım cihazına bağlı olan bu cihazlar, gecikmeyi azaltmak ve gaz tepkisini geliştirmek için türbin ve kompresör arasında elektrik motorlarına sahipler.

Toplamda, güç aktarma organı, 2,15 saniyede 0-100 km/s ve sadece 5,75 saniyede 0-200km/s iddia edilen değerler için dört tekerleğe toplam 1200 bg gönderiyor. Bu, hem McLaren W1’i hem de Mercedes-AMG One’ı geride bırakıyor. Farklı modlar direksiyondaki eManettino anahtarıyla seçilebilen Hibrit, Performans ve Nitelikli olmak üzere değişen güç seviyeleri sunuyor. 296’da olduğu gibi saf elektrikli bir mod yok çünkü F80 bir plug-in hibrit değil: 2,3 kWh’lik bataryası gücü artırmaya yarıyor ve düşük hızlı, kısa mesafeli motor kapalı çalışmaya izin veriyor.

F80, yere basma kuvvetini en üst düzeye çıkarmak için Ferrari’nin birinci sınıf motor sporları takımlarının aerodinamik uzmanlığından yararlanıyor. Ferrari’nin baş ürün geliştirme patronu Gianmaria Fulgenzi’nin açıkladığı gibi, yeni F80’in alt gövdesi aracın altına havayı yönlendirmek için kullanılan büyük barge tahtalarıyla firmanın F1 aracından büyük ölçüde esinlenmiş. Ön tarafta agresif bir şekilde tasarlanmış burun, 499P’den ilham alan ve havayı kabinin üzerinden arkaya doğru hareket ettiren devasa bir ‘S-Duct’ tarafından domine ediliyor. Radikal F80’e daha fazla görsel varlık kazandıran sadece yüksekliğini değil aynı zamanda açısını da ayarlayarak yere basma kuvvetini optimize eden ve sürüklemeyi en aza indiren aktif arka kanattı. Büyük bir arka difüzörün yardımıyla aracın arkası 590 kg’a kadar yere basma kuvveti yaratabiliyor.

Tasarımcı Flavio Manzoni’ye göre, hafif karbonfiber şasinin üzerine örtülen tasarım “tamamen yeni” ve “nostaljik hiçbir şeyden” kaçınıyor. Manzoni, aracın sıra dışı görünümü için ilham kaynağı olarak uzay gemilerini ve bilimkurguyu gösteriyor. Geçmiş Ferrari ikonlarının etkisi açıkça görülüyor; belirgin ön tekerlek kemerleri F40 ve Enzo’ya selam gönderiyor, arka tasarım ise klasik 330 P3’ü yansıtıyor. F80’i tek kişilik yapma konusundaki ilk tartışmalar sonuçsuz kaldı. Ama kabin öncelikle Ferrari’nin ‘1’ konfigürasyonu olarak adlandırdığı sürücü için tasarlanmış.

 

Kaynak: Autocar UK

 

 

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir