İtalyan üreticinin giriş seviyesi modeli California T’nin yerini alacak yeni Ferrari Portofino, Frankfurt Otomobil Fuarı öncesinde ortaya çıktı.
İsmini küçük bir İtalyan balıkçı kasabasından alan yeni Ferrari, üzerinde inşa edildiği yeni şase sistemiyle California’dan çok daha hafif olacak. Aynı zamanda torsiyonel rijiditesi de yeni üretim teknikleriyle arttırılan Portofino, Ferrari tarihinde ilk kez tamamen elektrikli direksiyon sistemiyle üretilen GT olacak. E-Diff 3 elektronik arka diferansiyeliyle donatılan Ferrari Portofino, manyetik amortisörleriyle hem konforlu hem de dinamik karakterleri aynı anda sunacak.
Ferrari’nin 3.9 litrelik çift turbolu V8’iyle duyurulan yeni model, 600 beygir güce ve 760 Nm torka sahip. Maksimum torkunu 3000 d/dak ile 5200 d/dak arasında veren Portofino, 3.5 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşabiliyor. Otomobilin maksimum hızı ise 320 km/s.
Revize edilen motorda Portofino’ya özel olarak; pistonlar, piston kolları ve hava girişi geliştirilirken, tek parçalı header aracılığıyla turbo gecikmesinin önüne geçildiği ve daha iyi gaz tepkisi elde edildiği iddia ediliyor. Yeni egzoz sistemiyle ve ‘Variable Boost Management’ sistemiyle yerini alacağı California’ya göre daha fazla güçle karşımıza çıkan Ferrari Portofino, aynı zamanda daha verimli olacak.
Yeni Ferrari Portofino, önümüzdeki ay yapılacak Frankfurt Otomobil Fuarı’nda Ferrari standında olacak.
0 comments