Seat’ın ilk SUV aracı olan Ateca, testler sonucunda 5 yıldız alırken; yetişkin yolcu korumasında %93, çocuk yolcu korumasında %84, yaya korumasında %71 ve güvenlik destek sistemleri kategorisinde %60’lık bir başarı sağladı. Önden gerçekleşen çarpma testlerinde, sürücünün göğüs kafesi hariç tüm uzuvlarda tam koruma sağlanırken, arka yolcu göğüs kafesi koruması, yan çarpışma testlerinde ‘marginal’ derecelendirmesini aşamadı. Ateca ile aynı altyapıyı kullanan VW Tiguan ise; yetişkin yolcu korumasında %96, çocuk yolcu korumasında %84, yaya korumasında %72 ve güvenlik destek sistemleri kategorisinde %68’lık bir başarı sağladı. Ateca’nın aksine yan çarpışma testlerinde baş korumasında daha iyi sonuçlar sunan Tiguan; ön çarpışma testlerinde maalesef Ateca’nın ön yolcu güvenliğinde sunduğu kusursuzluğu yakalayamadı. Alfa Romeo’nun gözde modeli EuroNcap çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Yolcuya tam koruma sağlayan model, sürücüye ise önden çarpmalarda göğüs kafesi ve sağ kaval kemiği dışında maksimum koruma sağladı. Tam karşıdan yapılan çarpışma testlerinde ise sürücü ve yolcuya tam koruma sağladı. Yandan otomobil ile çarpışmalarda başarılı sonuç elde eden model, sabit direk çarpışmasında ise göğüs kafesi dışında tüm eklemlere maksimum koruma sağlamıştır. Boyun bölgesine önden ve arkadan çarpmalarda maksimum koruma sağlayan Alfa Romeo Giulia, EuroNcap çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrılmayı başardı.
0 comments